برنامه یاد بعضی نفرات
 
یاشار خسروی,دیوار
گفتگوی سایت «موسیقی ما» با سرپرست گروه «دیوار»:
آلبوم تصویری گروه دیوار منتشر می‌شود
موسیقی ما – وحید لشکری:  طی چند سال گذشته هنرمندان موسیقی پاپ بیشتر در بخش تنظیم و موسیقی الکترونیک توانسته بودند افتخاراتی را کسب کنند و با کمپانی های بزرگ همکاری داشته باشند . اما«یاشار خسروی» نوازنده ساکسفون ثابت کرد که نوازنده های موسیقی پاپ هم در عرصه جهانی می توانند با هنر خود نام ایران را مطرح کنند .به بهانه انتشار خبر قرداد « یاشار خسروی» با کمپانی آمریکایی «تئو وان» که ساکسفون های دست ساز و البته گران قیمت آن شهرت جهانی دارد با این نوازنده گفتگویی انجام دادیم و وی از نحوه این همکاری و فعالیتهای این روزهایش سخن گفت:
 
  • * خبر امضای قرارداد همکاری شما با کمپانی آمریکایی«تئو وان» بازخورد خوبی در میان مخاطبان موسیقی داشت.از نحوه شکل گیری این همکاری برای ما بگویید.
من آرتیستهای بزرگ را می دیدم که از این برند استفاده می کنند و خیلی پیگیر محصولات آنها بودم. برای این کمپانی ایمیلی ارسال کردم و در آن نحوه استفاده از محصولاتشان را جویا شدم و متوجه شدند که من از ایران هستم .ابتدا یک سری رزومه خواستند و من هم تعدادی فایل صوتی و ویدئویی ارسال کردم . احساس کردم استفاده از محصولات «تئو وان» کار سختی است اما آنها در پاسخ اعلام کردند که ما قصد داشتیم استاندارد نوازندگی شما را بررسی کنیم و اگر این امکان وجود دارد شما آرتیست ایرانی ما باشید . ابتدا مجموعه ای از محصولاتشان را برایم ارسال کردند و سپس قرارداد یک ساله ای که برایم ارسال کرده بودند را امضا کردم. مطابق قرارداد در طول این یک سال من باید از محصولات آنها یعنی سر ساز و ساکسفون« تئووان» استفاده کنم و در تمام عکسها و فعالیتهای من برند تئووان حضور داشته باشد. در عوض من هر محصولی که بخواهم می توانم با هشتاد درصد تخفیف خریداری کنم وفقط هزینه پست محصولات را تقبل کنم و در تمام بروشورها و بیلبوردها و مراسم های آنها عکس من را به عنوان آرتیست ایرانی خود قرار بدهند. لازم به ذکر است کمپانی تئووان در سال 2012 به عنوان یکی از پنجاه سازنده برتر آمریکا شناخته بود.
 
  • * ارتباط شما با این شرکت حدودا به چه زمانی باز می گردد؟
مکاتبات من با آنها در سال 91 شروع شد و شاید تمام این قضیه در طول شش ماه اتفاق افتاد و قرارداد ما هم از ماه اسفند 91 به مدت یک سال است.
 
  •  * یکی از سوالاتی که پس از انتشار این خبر در میان مخاطبان موسیقی وجود داشت احتمال حضور شما در اجراهای بین المللی و همکاری با هنرمندان غیر ایرانی است. آیا این احتمال وجود دارد؟
بله.حدودا دو ماه دیگر «تئووان» یک مراسمی را برای نمایش سازها و سرسازهای جدید خود تدارک دیده است و اعلام کردند که می توانیم برای شما دعوتنامه هم ارسال کنیم تا در کنسرت های ما به عنوان آرتیست ایرانی  حضور داشته باشید. ولی چون شرایط رفتن به آمریکا مشکل است. من  برای یک یا دو روز نمی توانم به این سفر بروم اما در کل برای این مراسم دعوت رسمی انجام دادند.
 
  • * پیش از این با شرکتهای دیگری مکاتبه ای انجام داده بودید؟
خیر این اولین شرکت بود.
 
  • * و به نظر من تک آهنگهای بی کلام موفقی که طی چند وقت گذشته منتشر کردید در شروع این همکاری بی تاثیر نبوده است.
بله.علاوه بر آنها یک سری از عکسها و فیلمهای کنسرتها را دیدند. همچنین کارهای گروه«دیوار» را هم دیدند که در یوتیوب نیز موجود است. در پاسخ برای من نوشته بودند استاندارد نوازندگی شما برای ما قابل قبول است و در حدی هست که بتوانیم آثار شما را در سایت خود قرار بدهیم.
 
  • * به فکر انتشار آلبومی از همین قطعات بی کلام خود نیستید؟
ما الان در حال ضبط آلبوم تصویری گروه دیوار هستیم .چهار کلیپ از کارهای جدیدمان به صورت تصویری در حال ضبط است. به همراه بخشهایی از فیلمهای کنسرت و مصاحبه با اشخاصی که به کنسرت ما آمدند. در کل مشغول ضبط یک پکیج تصویری برای انتشار هستیم. ولی به صورت سولو تمایلی ندارم. ترجیح می دهم تک آهنگهایم را در اینترنت منتشر کنم چون آلبوم الان خریداری ندارد و کم کم همه به سمت دانلود و گوش دادن اینترنتی می روند.
 
  • * در آلبوم جدید گروه دیوار نوازنده جدیدی به عنوان مهمان یا عضو ثابت به گروه اضافه شده است؟
آقای «جلیل حمیدی» به عنوان نوازنده «دودوک» و «سرنا» در یکی از قطعات با همکاری دارند.
 
  • * چه زمانی باید منتظر کنسرتهای گروه دیوار باشیم؟
ما منتظر انتشار آلبوم هستیم تا بتوانیم یک کنسرت بزرگ برگزار کنیم. در حال حاضر با شرکت«اکسیر نوین» به مدیریت آقای«خانزاده» قرارداد داریم و این شرکت مدیر برنامه های ما هستند. ایشان پیشنهاد دادند که آلبوم منتشر شود و گروه دیوار بیشتر شناخته شود تا بتوانیم کنسرتهای بزرگتر برگزار کنیم و از فضای سیصد چهارصد نفره خارج شویم.
 
  • * نام شما را در کدام آلبوم های سال 92 خواهیم دید؟
در بخش پاپ با «بابک جهانبخش» همکاری می کنم و سرپرست ارکستر او هستم و در تک آهنگها و آلبوم هایش حضور دارم. اما ضبط های زیادی دارم و شاید در زمان ضبط اصلا نام خواننده را هم نمی دانم چون ما بیشتر با تنظیم کننده قطعات در ارتباط هستیم و بعد از انتشار متوجه می شوم که در آهنگ فلان خواننده حضور داشته ام .تا آنجایی که ذهنم یاری کند در آلبوم های بابک جهانبخش و گروه دیوار و «مهدی یراحی» عزیز همکاری داشته ام. در بخش اجرای زنده هم ترجیح میدهم همانند سال قبل با بابک جهانبخش و «سیروان خسروی» روی استیج بروم چرا که موفق هستند و آنها و طرفداران عزیزشان را دوست دارم.
 
  • * سوال آخرم این است که در مورد برگزاری نظرسنجی سایت«موسیقی ما» چه نظری دارید؟
نود و پنج درصد  این کار را پسندیدم. خیلی کار خوب و بزرگی بود. فقط یک ایراد خیلی کوچک داشت. اینکه ای کاش صدابرداران اجراهای زنده یا صدابرداران استودیویی و میکس و مسترینگ را هم درنظرسنجی قرار می دادید.زیرا ما مشکل اساسی با صدابردارها به خصوص در اجراهای زنده داریم واین کار باعث می شد کسانی که خوب کار می کنند با کسب آرای بیشتر شناخته شوند و از آنها قدردانی به عمل بیاید.
 
  • و کلام آخر؟
تشکر میکنم از مدیر برنامه هایمان آقای خانزاده و  بچه های خوب گروه دیوار بابک ریاحی پور، پویا نیک‌پور،ایلیار خسروی،مسعود همایونی و مهران فرشباف که وقت خود را به گروه اختصاص می دهند و یقینا به موفقیت های بزرگی دست خواهیم یافت. همچنین می خواهم از همه عکاسان و خبرنگاران تشکر کنم علی الخصوص سایت «موسیقی ما» که به تنها رسانه همه هنرمندان و موزیسین ها تبدیل شده است که قدم های بزرگی بر می دارد و برای شما آرزوی موفقیت دارم.
 
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 01:09

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 12:35

یاشار خسروی عالیه به زودی اسمشو خیلی بیشتر در سطح جهانی میشنویم

چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 13:13

واقعا خوشحالم میبینم یک ایرانی در کمپانی های معتبر بین المللی خودشو نشون داده و مورد استقبال قرار گرفته...یاشار واقعا لیاقتشو داره.

چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 14:05

ما سیروانیام خیلی دوستت داریم جناب یاشار خسروی...:)به امید موفقیت های پی در پی برای شما هنرمند گرامی و مستعد به معنای واقعی...کارتون حرف نداره...رسیدن به بهترین جایگاه ها واقعا حقتونه.

چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 14:25

یاشار خسروی واقعا بیشتر از این حرفا لایقشه .خیلی خوبه و بهش افتخار میکنم

چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 21:02

من هنره اقای خسروی رو از نزدیک دیدم واقعا بی نظیره مثل سلطانه احساس بابک جهانبخش

پنجشنبه 29 فروردین 1392 - 01:44

Besyaar moteasefaam ke bazam ye soe estefaade dige az bi etelaaeye alaghemandane musice Iran etefaagh oftaado hameye dustan mesle hamishe ... Shakhse Theo Wanne kassi bude ke saalha kaaresh tarasho
tanzime sarsaazhaaye saxophone bude va baraye navazandehaaye maruf sarsaaz
mitarashideo beghole englisi refine mikarde.Ishun chand saale pish umadan va az tajrobiyaateshun tuye tarashe sar saaz baraye saakhte ye seri sarsaaze ba brande khodeshun eghdam kardan.
Alaan chand model sarsaaze fogholaade hast ke tuye khatte tolideshun mojodeo akhiran do taa saaze jaidi ham tarahio birun dadan.
Inke ye company kasaniro be onvaane endorser yaa mobalegh migire,bishtar raaje be tejaarate va tablighaat.Dar iran chand nafar sax player hast ke aghaye khosravi behtarineshun baashe,serfe inke ishun khodeshuno navazandeye herfe jaa zadano be Theo Wanne ghole tabligh dadan be in mani nist ke inro eftekhaari bar eftekhaarate musice iran talaghi konim... .

پنجشنبه 29 فروردین 1392 - 02:05
sinaa

shoma chize jadidi ro fek nemikonam roshan krde bashin..hameye ina maloom bood va gofte shode bood tavasote yashar azize...shoma ham bejaye tire o taar shodane donya vasat say kon yekam aroom bashi

66.85.171.234
پنجشنبه 29 فروردین 1392 - 01:59

vagheaaaan yashar joze behtarinast.
ba arezuye behtarina baraye yashar

پنجشنبه 29 فروردین 1392 - 14:37

درسته الان با بابك جهانبخشه ولي ما فرزادي ها خاطره هاي خوبي ازش داريم...

پنجشنبه 29 فروردین 1392 - 23:25

جاي افتخاره كه در موسيقي ما كسي مثل ياشار خسروي و هومن نامداري در سطوح خيلي خوب با ساز هاي غربي كار ميكنند و موفقند ... ياشار خسروي با حضور در كنسرت سيروان خسروي با حركت معروف چپ به راست كل سالن رو به لرزه در مياره دمش جيييييززز كارش حرف نداره

شنبه 31 فروردین 1392 - 01:13
sina tehrani

kamelan mofagham vali lotfan esme yashar aziz ro be kasaye dge nachasboonin merci

206.190.140.249

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم تصویری گروه دیوار منتشر می‌شود | موسیقی ما