برنامه یاد بعضی نفرات
 
به آهنگسازی حمید متبسم و خوانندگی همایون شجریان؛
آلبوم سیمرغ در آمریکا منتشر خواهد شد
موسیقی ما - به گزارش بنیاد سیمرغ در هلند، آلبوم صوتی «سیمرغ» اثر حمید متبسم به خوانندگی همایون شجریان و اجرای ارکس‌تر سیمرغ توسط کمپانی معتبر سلستیال هارمونی (celestial harmonies) تا اواخر تابستان سال ۱۳۹۲ منتشر خواهد شد.

این شرکت که از قدیمی‌ترین شرکت‌های ارائه آثار موسیقی جهانی ست پیش از این سه آلبوم «غیژک کولی» (حمید متبسم/ همایون شجریان/ گروه دستان)، «خورشید آرزو» (سعید فرج پوری/ همایون شجریان/ گروه دستان) و «به نام گل سرخ» (حمید متبسم/ سالار عقیلی/ گروه دستان) را منتشر کرده بود.

اکارت ران (Eckart Rahn) مدیر آلمانی این موسسه در این ارتباط گفت: «با وجود وضع نابسامان تمام ناشرین سی دی که حاصل دانلود غیر قانونی آثار موسیقایی و عدم توجه مردم به کیفیت شنیداری آثار است، علاقمندم که «سیمرغ» را نیز منتشر کنم. آشنایی با این اثر مرا بر آن داشت که فردوسی و ادبیات کهن و با شکوه فارسی را بهتر بشناسم و این موسیقی را بهتر درک کنم، به اعتقاد من این موسیقی و این ادبیات دارای ارزش‌های جهانی ست و دریغ است که به گوش همگان نرسد.»

بنیاد سیمرغ همچنین اعلام کرد، تاکنون ده آلبوم از آثار این هنرمندان در خارج از ایران منتشر شده که از آن می‌ان، آلبوم‌های «شوریده»، «غیژک کولی» و «خورشید آرزو» از آثار حمید متبسم و سعید فرجپوری به ترتیب برنده جایزه بهترین موسیقی سال از وزارت فرهنگ فرانسه و سازمان نقد صفحات موسیقی از آلمان شده‌اند.
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 فروردین 1392 - 10:21

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 27 فروردین 1392 - 15:09

دمشون گرم که با این کارها باعث میشن ایران و هنر ایرانی به همه جهانیان شناسونده بشه و چهره خشنی که از ایران درست کردن از ذهن جامعه جهانی محو بشه.دمتون گرم.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم سیمرغ در آمریکا منتشر خواهد شد | موسیقی ما