برنامه یاد بعضی نفرات
 
گزارشی از دومین کنسرت گروه اوهام در سال۹۱
شبی که حافظ شاد شد...

موسیقی ما – وحید لشکری: آهنگ‌هایشان تلفیقی از سبک موسیقی راک و اشعار حافظ شیرازی و سازهای ایرانی است و در دوازده سال گذشته فقط یک اجرای رسمی داشتند. اواخر دهه هفتاد کمتر کسی «شهرام شعرباف» و گروه «اوهام» را می‌شناخت و با وجود سال‌ها فعالیت غیر رسمی و تحولات درونی گوناگون امکان داشت که امروز نامی از گروه اوهام باقی نماند اما ارائه آثار فاخر و ماندگار و دوری از فضای نازل که بین آثار غیر رسمی کشور معمول است از عوامل موفقیت گروه بی‌حاشیه اوهام بود. سه شنبه ۱۵ اسفند کنسرت شهرام شعرباف و گروه اوهام یک دنیا خاطره را برای افراد حاضر در سالن زنده کرد تا همه با رضایت سالن را ترک کنند و منتظر آلبوم جدید اوهام باشند که این روز‌ها مراحل تولید را سپری می‌کند.
 

* ورود در تاریکی
با گرفته شدن نور تمام سالن یک کلیپ خوش ساخت از تمرینات گروه اوهام پخش شد و در‌‌ همان زمان اعضای گروه یک به یک وارد شدند و حضور شهرام شعرباف هیجان حاضرین را چند برابر کرد. در حالی که جو سالن هنوز آرام نشده بود با اجرای قطعه «نهال حیرت» شب رویایی اوهام و دوستدارانش آغاز شد.
 

* این پنج ستاره
نیما رمضان (گیتار الکتریک)، روزبه قلی‌پور (درامز)، پویا شمالی (گیتار بیس) و سامان وندادی (سازهای ایرانی) نوازندگان گروه اوهام بودند و در کنار خود شهرام شعرباف که کیبورد و گیتار الکتریک می‌نواخت با یک هماهنگی مثال زدنی به اجرای برنامه پرداختند. در طول کنسرت نیز به دفعات نام اعضای گروه توسط حاضرین برده می‌شد و همین بهانه‌ای بود برای هنرنمایی بیشتر آن‌ها و جذابیت بخشهای بی‌کلام قطعات.
 

* یاد آوری خاطرات اوهام
یکی از بخشهای زیبای کنسرت صحبتهای شهرام شعرباف در مورد گروه ریشه دار اوهام بود و زمانی که او یادی از «شاهرخ ایزدخواه» و «بابک ریاحی‌پور» کرد خاطرات روزهای آغازین فعالیت اوهام زنده شد. شاهرخ ایزدخواه و بابک ریاحی‌پور از نخستین اعضای گروه اوهام بودند که چندی بعد از این گروه جدا شدند.
 

* یک شش و هشت فاخر
 «نزدیک عید هستیم و هیچ کنسرت ایرانی بدون آهنگ شش و هشت نمی‌شود و ما هم برایتان اجرا می‌کنیم اما یک شش و هشت فاخر!» با بیان این جمله توسط شهرام شعرباف قطعه «بشنو از نی» اجرا شد که سامان وندادی با نوای ساز «تار» خود حس و حال ایرانی این قطعه را بیشتر کرد.
 

* درد دل‌های شهرام
شهرام شعرباف ضمن بیان این مطلب که برگزاری مجدد کنسرت اوهام با مشکلات فراوانی همراه بوده است از همکاری‌های خوب مسئولین دفتر موسیقی وزارت ارشاد قدردانی کرد و این نکته را خاطر نشان کرد که مجوز اجراهای چهاردهم و پانزدهم اسفند گروه اوهام دیشب و درست یک ساعت قبل از سانس اول صادر شده است. همچنین او در بخشی دیگر از حاضرین درخواست کرد که با عوامل اجرایی سالن اریکه همکاری داشته باشند و مجددا بر مشکلات هماهنگی و اجرای کنسرتش تاکید کرد.
 

* حواشی کنسرت
*شهرام شعرباف به دوستداران اوهام این وعده را داد که در بهار سال آینده نیز اجرای زنده داشته باشند.
*در حین اجرای برخی قطعات از جمله «نهال حیرت» شهرام شعرباف همزمان به نواختن کیبورد و گیتار الکتریک می‌پرداخت.
*این کنسرت بر خلاف روال معمول اغلب برنامه‌های زنده بدون هیچ وقفه‌ای اجرا شد و اعضای گروه تا پایان برنامه استیج را ترک نکردند.
*پیش از اجرای قطعه آخر شخصی از ردیفهای انتهایی سالن با صدای بلند فریاد زد: «امشب حافظ شاد است» و شهرام شعرباف در پاسخ با لبخند گفت: «خدا کند که همینطور باشد.»
*بر روی تمامی صندلی‌های سالن پیش از شروع برنامه بروشورهایی چیده شده بود که در آن‌ها علاوه بر معرفی اعضای گروه و قطعات از زحمات دست اندرکاران، عوامل اجرایی، حامیان برنامه و سایت «موسیقی ما» قدردانی شده بود.
* «الناز شاکر دوست» و «سیروان خسروی» مهمانان کنسرت گروه اوهام بودند.

منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 اسفند 1391 - 12:52

دیدگاه‌ها

جمعه 18 اسفند 1391 - 10:26

ممنون از موسیقی ما بابت این گزارش کامل

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شبی که حافظ شاد شد... | موسیقی ما