برنامه یاد بعضی نفرات
 
کنسرت گروه موسیقی «وصل یار»
کنسرت گروه موسیقی «وصل یار»
تاریخ: 
20 و 21 اسفند 1388
مکان: 
تالار وحدت تهران
ساعت: 
قیمت بلیت: 
15، 20 و 25 هزار تومان
توضیحات: 
گروه «وصل يار» به مدت دوشب در روزهاي 20 و 21 اسفند‌ماه در تالار وحدت كنسرت اجرا مي‌كند.

ابراهيم اثباتي ـ آهنگساز و سرپرست گروه وصل يار  توضيح داد: در اين اجرا «مصطفي محمودي» آواز مي‌خواند و «هوروش خليلي»، «رزماري عيسي‌پور»، «مريم شريف‌زاده» و «نسيم ادبي» با او هم‌خواني خواهند كرد.

اثباتي درباره‌ي قطعه‌ي ويژه‌ي «عشق‌بازان» كه قرار است در اين كنسرت اجرا شود،بيان كرد:در اين اجرا به‌صورت ويژه مثلث عشقي خسرو، شيرين و فرهاد در قالب روايت‌گونه با موسيقي زنده عجين مي‌گردد كه بازيگر اجراي اين قطعه «سيروس اسنقي» است.

اين آهنگ‌ساز افزود: اين كنسرت تلفيقي از موسيقي ايراني و كلاسيك است كه تنظيم بخش زهي آن را «مريم شريف‌زاده» انجام داده و در آن «حامد ابراهيمي» ويولون و كمانچه، «حسين قاسم‌زاده» سنتور و ني، «ابراهيم يساول‌زاده» قانون، «ابراهيم اثباتي» ديوان و تنبور و «امجد ابراهيمي» و «ميثم اميني» سازهاي كوبه‌اي مي‌نوازند.

او در مورد نوازندگان ساز‌هاي كلاسيك اين كنسرت، تصريح كرد: «حميد يوسيفي» ويولون اول، «پويا فراگردي» ويولون دوم، «داريوش حجازي» ويالون آلتو، «رحيم صالح‌پور» ويولون سل مي‌نوازند و اسماعيل مظفري با ساز «هورن» اين گروه را همراهي مي‌كند؛ به‌علاوه «ريچارد عيسي‌پور»، «رزماري عيسي‌پور»، «مريم شريف‌زاده»، «سيامك صدري» و «نسيم ادبي» گروه كر اين اجرا را تشكيل مي‌دهند.

سرپرست گروه وصل يار درباره‌ي قطعه‌ي «عشق‌بازان» كه مربوط به عشق خسرو، شيرين و فرهاد است، بيان كرد: براي اولين‌بار در ايران در يك كنسرت از حضور يك بازيگر استفاده مي‌شود و نوازندگان اين كنسرت تيم نوازنده‌ي تئاتر شمس پرنده هستند و اين بازيگر داستان را روايت مي‌كند و هنگام روايت داستان موسيقي قطع نمي‌شود بلكه اين دو بخش با هم همراهي مي‌كنند.

اثباتي درباره‌ي قطعات اين كنسرت توضيح داد: در بخش اول قطعه «نيستان» در مايه اصفهان از اشعار مولانا، «طبال پير» در مايه دشتي با شعري از پروين دقيق، قطعه «عشق‌بازان» در دستگاه مقامي و از اشعار نظامي و قطعه‌ي «نوبهار عشق» در مايه اصفهان از اشعار مولانا اجرا خواهد ‌شد.

او افزود: در بخش دوم اين كنسرت نيز قطعه‌ي «عاشق هوشيار» از عطارو قطعه «ذره صفت» از مولانا در دستگاه شور نيم‌پرده‌اي، قطعه‌ي «مي» از حافظ در دستگاه نوا و قطعه «وصل يار» از مولانا اجرا مي‌شود.

او درباره‌ي اين گروه توضيح داد: از سال 1380 گروه «وصل صوفيان» تشكيل شد و اجراهاي متعددي در كشورهاي تركيه، آلمان، ايتاليا، فرانسه، انگلستان و الجزاير برگزار كرد و پس از كنسرتي كه به مدت چهارشب در آذر ماه سال جاري برگزار كرد، نام خود را از «وصل سوفيان» به «وصل يار» تغيير داد.

او درباره‌ي برنامه‌هاي اين گروه توضيح داد: گروه «وصل يار» در روزهاي 26، 27، 28 و 29 به مدت چهار شب در مالزي كنسرت برگزار مي‌كنند و در ارديبهشت‌ماه لوح فشرده «وصل سوفيان» را به بازار موسيقي عرضه خواهد كرد و پس از آن هم لوح فشرده‌ي «وصل يار» عرضه خواهد شد.

عوايد برگزاري اين كنسرت به موسسه خيريه «آراسته» اختصاص خواهد يافت و اين موسسه به كودكان نابغه نيازمند كمك مي‌كند كه تا هر مقطعي كه مي‌توانند تحصيل كنند.

به گزارش ايسنا، بهاي بليط اين كنسرت 25 هزار تومان در سالن اصلي، 20 هزار در بالكن‌هاي يك و دو، 15 هزار تومان در بالكن 3 تالار وحدت است؛ به علاوه بليت اين كنسرت براي دانشجويان به صورت نيم‌بها به فروش مي‌رسد.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
6 + 13 =

Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.




دانلود کنسرت گروه موسیقی «وصل یار» | موسیقی ما