برنامه یاد بعضی نفرات
 
classics
قطعهٔ گمشده نواخته می‌شود؛
اجرای شاهکار گمشده‌ٔ بتهوون پس از 200 سال

موسیقی ما - قطعه‌ای موسیقی از شاهکارهای بتهوون پس از 200 سال شنیده می‌شود. این قطعه که بیش از 200 سال پیش توسط این نابغهٔ موسیقی خلق شده‌، با تنظیمی مدرن اجرا می‌شود.

پرفسور بری کوپر این قطعهٔ شماره 2 از اپوس 18 را هنگام بررسی نوشته‌های بتهوون پیدا کرد. این قطعه در سال 1799 توسط این موسیقی‌دان آلمانی تنظیم شد.

به گزارش دیلی میل‌، کوپر که یکی از پرسابقه‌ترین متخصصان آثار بتهوون است‌، در این‌ زمینه گفت: «این قطعه که از اهمیت بسیاری برخوردار است‌، آخرین اثر کامل بتهوون است که به نظر می رسد در سال 1799 پیش از آن که گم شود‌، توسط این نابغهٔ دنیای موسیقی اجرا شده است.»

بتهوون (1827 - 1770) یکی از موسیقی‌دانان برجستهٔ آلمانی بود که بیشتر زندگی خود را در وین سپری کرد. وی یکی از بزرگ‌ترین و تاثیرگذارترین شخصیت‌های موسیقی در دوران کلاسیک و آغاز دورهٔ رمانتیک بود. بتهوون، به‌عنوان بزرگ‌ترین موسیقی‌دان تاریخ، همیشه مورد ستایش قرار گرفته و آوازهٔ او موسیقی‌دانان، آهنگ‌سازان، و شنوندگانش را در تمام دوران تحت تاثیر عمیق قرار داده ‌است. در میان آثار شناخته‌شده‌ٔ وی می‌توان از سمفونی نهم، سمفونی پنجم، سمفونی سوم و سونات مهتاب نام برد.

منبع: ایسنا

تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 مهر 1390 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اجرای شاهکار گمشده‌ٔ بتهوون پس از 200 سال | موسیقی ما