برنامه یاد بعضی نفرات
 
remalbum
دربارهٔ آلبوم چهاردهم گروه «آر. ئی. اِم.»؛
آلبومی به کام منتقدان و هواداران

موسیقی ما - جواد رهبر: گروه آمریکایی «R.E.M.» آلبوم «دور خورشید» را در سال 2004 منتشر کرد و در عین ناباوری تنها 250 هزار نسخه از آن فروش رفت. منتقدان و هواداران، مثل دو آلبوم قبلی گروه، دل خوشی از این آلبوم هم نداشتند و کمی بعد هم اعضای گروه هم پذیرفتند که این آلبوم، حتی با وجود ترانهٔ گوش‌نوازی مثل «ترک نیویورک» (Leaving New York)، با روزهای اوج‌شان بسیار فاصله دارد. آلبوم جدید گروه با نام «سرعت ببخش» (Accelerate) در ماه آوریل 2008 به بازار آمد و در همان هفتهٔ اول عرضه آن در امریکا، 115 هزار نسخه‌اش فروش رفت. این از هواداران، حالا ببینیم منتقدان سخت‌پسند در مورد این آلبوم چه گفته‌اند.

جان مال‌وی (آن کات): بازگشت گروه به فرم مطلوب؛ «سرعت ببخش» آلبومی ساده و کاربردی است که بر پایهٔ حقیقی نه چندان خوشایند بنا شده و آن این است که گاهی حتی بهترین گروه‌های موسیقی هم باید چند گام به عقب بردارند تا به خودشان یادآوری کنند که واقعا استعدادهای اصلی‌شان در چه زمینه‌هایی‌ست.

دیوید فریک (رولینگ استون): زمانی که بیل بری، درامر اصلی «R.E.M.»، در سال 1997 گروه را ترک کرد، مایکل استایپ گروه را به سگی سه پا تشبیه کرد که باید روش جدیدی برای راه رفتن پیدا کند و حالا با آلبوم «سرعت ببخش» گروه گام‌های محکم و استواری برمی‌دارد. با این که آلبوم بخش بخش و در حین تور سال پیش گروه در دوبلین تکمیل شده اما گواه این است که گروه یک دست و کامل شده است.

گِرام تامسن (گاردین): چهاردهمین آلبوم «R.E.M.» به نظر می رسد که در اواسط دههٔ هشتاد ساخته و به بازار آمده و این چه خبر خوش‌حال کننده‌ای است!

آلن لایت (نیویورک تایمز): آلبوم جدید گروه با 11 ترانه و زمانی کمتر از 35 دقیقه همان آلبوم تند و پُر حجمی است که طرفداران پروپاقرص «R.E.M.» را راضی نگه خواهد داشت. «سرعت ببخش» با اینکه یادآور آلبوم‌‌های موفق دهه هشتاد گروه است اما از ابراز حس نوستالژیک دوری می جوید.

کریس ویلمن (اینترتینمنت ویکلی): پس از ناکامی‌های قبلی گروه، این آلبوم کاملا مصداق اسمش هست؛ «سرعت ببخش» به موسیقی وارفته گروه «R.E.M.» در آلبوم قبلی‌شان جان تازه‌ای بخشید.

تاریخ انتشار : دوشنبه 4 مهر 1390 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبومی به کام منتقدان و هواداران | موسیقی ما