برنامه یاد بعضی نفرات
 
bach
قطعه‌ای که در فیلم «برخورد کوتاه» هم شنیده می‌شود؛
یک عاشقانه، محبوب‌ترین موسیقی کلاسیک نام گرفت

موسیقی ما - کنسرتو شماره دو راخمانینف که در فیلم کلاسیک «برخورد کوتاه» ساخته دیوید لین استفاده شده بود به عنوان محبوب‌ترین قطعه موسیقی کلاسیک انتخاب شد.

پاسخ به سئوال «کدام موسیقی کلاسیک را بیش از همه دوست دارید؟» کار ساده‌ای نیست، اما این سوال از شنوندگان رادیوی بریتانیا پرسیده شد و به نظر می‌رسد راخمانینف و قطعه عاشقانه‌اش بیش از همه طرفدار داد.

شنوندگان برنامه «کلاسیک اف‌ام» در بریتانیا این تِم موسیقی سحرآمیز را به عنوان محبوب‌ترین قطعه موسیقی کلاسیک تمام تاریخ انتخاب کردند. فیلم «برخورد کوتاه» داستان عشق گمشده با بازی ترور هوارد و سلیا جانسن است.

این قطعه در فیلم دیوید لین به دفعات استفاده شده است. هوارد و جانسن نقش زن و مردی را بازی می‌کنند که دلباخته یکدیگر هستند اما سرنوشت آنها را از هم دور می‌کند.

سرگئی راخمانینف (متولد 20 مارس 1873 - متوفی 28 مارس 1943) نوازنده پیانو و آهنگساز روس بود.

این برای اولین بار در چهار سال گذشته است که «اوج چکاوک» اثر وان ویلیامز رتبه اول را به ملودی دیگر واگذار می‌کند و خودش در رتبه دوم می‌ایستد.

در این بین موتزارت با داشتن 20 قطعه موسیقی در بین 300 ملودی برتر به عنوان محبوب‌ترین آهنگساز در میان بریتانیایی‌ها برگزیده شد.

دارن هنلی، مدیر این برنامه رادیویی گفت: «تالار مشاهیر برنامه نشان می‌دهد موسیقی که صدها سال پیش نوشته شده همچنان زنده است. خیلی جالب است که ببینی مردم بریتانیا بطور گسترده در رای‌گیری شرکت کردند و موسیقی کلاسیک محبوب خود را برگزیدند.»

بیش از 180 هزار نفر در این نظرسنجی شرکت کردند، رتبه دوم و سوم این نظرسنجی در اختیار وان ویلیامز بود.

10 ملودی برتر این نظرسنجی بدین ترتیب هستند؛ «کنسرتو شماره دو پیانو» اثر راخمانینف اول، «اوج چکاوک» و «خیالبافی با تمی از توماس تالیس» هر دو اثر وان ویلیامز دوم و سوم، «امپراتور، کنسرتو شماره پنج پیانو» اثر بتهوون چهارم، «کنسرتو کلارینت» اثر موتزارت پنجم، «سمفونی شماره شش» اثر بتهوون ششم، «واریسیون‌های انیگما» و «کنسرتو چلو» هر دو اثر الگار هفتم و هشتم، «کنسرتو شماره یک ویلن» اثر براخ نهم و «سمفونی شماره نه» اثر بتهوون دهم شدند.

منبع: خبر آنلاین

تاریخ انتشار : جمعه 9 اردیبهشت 1390 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود یک عاشقانه، محبوب‌ترین موسیقی کلاسیک نام گرفت | موسیقی ما