برنامه یاد بعضی نفرات
 
virus
یک هشدار امنیتی به کاربران؛
مراقب دانلود آهنگ‌های رایگان باشید

موسیقی ما - بر اساس گزارش مکافی، احتمال زیادی وجود دارد که کاربران جست‌وجو کننده آهنگ‌های رایگان در اینترنت احتمال هدف حملات بدافزاری قرار بگیرند.

طبق گزارش اخیر این شرکت امنیتی درباره رسانهٔ دیجیتال، در حالی که نام گروه‌های موسیقی محبوب لزوما خطر بالایی ندارد اما جست‌وجو با واژه‌های «رایگان» و «دانلود» خطر حملات بدافزاری(badware) را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد.

به گفته مدیر پژوهش و ارتباطات آزمایشگاه‌های مکافی، این گرایش در موتورهای جست‌وجو و سایت‌های شبکه اجتماعی گرفته تا سرویس‌های دانلود تورنت به چشم می‌خورد.

در حالی که حقهٔ محتوای رایگان مدت‌ها برای انتشار آلودگی‌ها مورد استفاده قرار گرفته اما یک عرصه نوظهور و مکان مورد علاقه برای نفوذگران تبدیل شده است.
این شرکت خاطرنشان کرده که سرویس‌های شبکه اجتماعی مانند توییتر شاهد افزایش چشمگیر فعالیت بدافزاری بوده‌اند. این روند به کوتاه‌سازی آدرس «url» برای پنهان کردن لینک بدافزار به همراه اطلاعات ارزشمند و سادگی ایجاد اشتراک در این سرویس‌ها نسبت داده شده است.

یکی از فایده‌های خاص برای کلاه‌برداران، ابزارهای ردیابی پیشرفته این سرویس‌هاست؛ یک اپراتور بدافزار می‌تواند به آسانی محبوب‌ترین موضوعات توییتر را مشاهده کرده و سپس از این کلیدواژه‌ها برای ایجاد پیام‌ها و لینک‌های ویژه‌ای که مرتبط با این موضوعات طراحی شده‌اند، استفاده کند.

حاصل آن کلاهبرداری‌های بدافزاری هستند که ممکن است از انواعی که با استفاده از سرویس «Google trends» ایجاد شده‌اند، موثرتر باشند.

این شرکت به کاربران توصیه کرده برای کمک به کاهش خطر حمله، از سرویس‌های دانلود موسیقی معتبر استفاده کرده و مرورگرها و نرم‌افزارهای امنیتی خود را به روز نگه دارند.

منبع: ایسنا

تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 شهریور 1389 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مراقب دانلود آهنگ‌های رایگان باشید | موسیقی ما