برنامه یاد بعضی نفرات
 
npr
تنها صداست که می‌ماند؛
50 صدای برتر موسیقی به انتخاب کاربران NPR

موسیقی ما - جواد رهبر: رادیوی عمومی ملی (National Public Radio) در اوایل ماه اکتبر 2009 از شنوندگان و کاربران خود خواست تا نام خوانندگان محبوب خود را برای تشکیل فهرست اولیه بهترین و خوش‌صداترین خوانندگان دنیا به این سایت ارسال کنند. بیش از هزاران پیشنهاد از سرتاسر جهان به سوی سایت روانه‌ شد و کارشناسان حوزه موسیقی این رادیو پس از بررسی تمامی موارد، 126 خواننده را انتخاب کرده‌اند که از ایران نام استاد محمد رضا شجریان در این فهرست است.

حالا مسئولان رادیو این 126 نام را به نظرسنجی گذاشتند؛ ماجرا هم به این ترتیب است که کاربران به سایت رجوع می‌کنند و 5 خواننده موردنظر خودشان را با ذکر دلیل انتخاب می‌کنند تا از میان آن 50 صدای برتر موسیقی جهان شناخته شود. هدف مسئولان برگزاری این طرح، کشف یا بازشناسی مجدد خوانندگانی از سرتاسر جهان و در دوره‌های زمانی مختلف است.

به همین بهانه، نگاهی کوتاه به زندگی و آثار چندین چهره مشهور و چند خواننده متفاوت و ماندگار از این فهرست 126‌تایی انداخته‌ایم. این خوانندگان را به همان ترتیبی که در فهرست هستند، گلچین کرده‌ایم.

خوب است که بدانید:

- رادیو عمومی ملی، که بانی انتخاب پنجاه صدای برتر موسیقی جهان شده، در روز 24 فوریه سال 1970 در امریکا پایه‌گذاری شد و کار پخش برنامه را از آوریل 1971 شروع کرد. برنامه‌های این رادیو به صورت جهانی پخش می‌شود. در باب اهمیت این رادیو همین بس که در یک نظرسنجی معتبر در سال 2005 به عنوان معتبرترین منبع خبری کشور امریکا شناخته شده است.

- در فهرست اولیه انتخاب صداهای برتر موسیقی، 126 خواننده از سرتاسر جهان حضور دارند. پراکندگی جغرافیایی این فهرست به ترتیب است: امریکا (63 خواننده)، انگلستان (6 خواننده)، فرانسه، جامائیکا، اسپانیا، برزیل و ایتالیا (4 خواننده)، کانادا (3 خواننده)، روسیه، ایرلند، مالی، کوبا و هندوستان (2 خواننده)، ایران، پرتغال، ژاپن، لیتوانی، الجزایر، زیمبابوه، مصر، سنگال، پرو، اوکراین، کاستاریکا، ناواجو، لبنان، افریقای جنوبی، آلمان، آذربایجان، مکزیک، ترینیداد و توباگو، پاکستان، استرالیا، نیجریه، تانزانیا، برمه، ایسلند (1 خواننده).

تاریخ انتشار : یکشنبه 15 فروردین 1389 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود 50 صدای برتر موسیقی به انتخاب کاربران NPR | موسیقی ما