برنامه یاد بعضی نفرات
 
moon
ماه موسیقیدان می شود؛
تبدیل فراز و نشیبهای کره ماه به نتهای موسیقی

موسیقی ما - دوستداران موسیقی می توانند با استفاده از برنامه ای آنلاین که قادر است از سطح ناهموار کره ماه ملودی های موسیقیایی به وجود آورد قطعات موسیقی فرا زمینی را خلق کنند.

برنامه رایگان moonbell یا ناقوس ماه از اطلاعات توپوگرافی که توسط ماهواره ژاپنی برای ایجاد نقشه ای کامل از فراز و نشیبهای کره ماه جمع آوری شده است، برای ساخت موسیقی استفاده می کند.

کاربران می توانند از این اطلاعات به شکل مداری کامل و یا محدود استفاده کنند که در حالت دوم کاربر می تواند مکان مورد نظر خود را از کره ماه انتخاب کرده و نقشه سطح آن را به دست آورد.

moonbell مانند سیستم ضبط صدا می تواند حفره ها و برآمدگی های موجود بر روی سطح کره ماه را به نتهای موسیقیایی تبدیل کند. قطعه موسیقی ایجاد شده را می توان به ترکیبی از اصوات 138 ابزار موسیقی ترجمه کرد اما کاوشگران معتقدند شاید ایجاد قطعه ارکستری از ماه امکانپذیر نباشد.

این نرم افزار با استفاده از اطلاعات ترجمه شده ای که توسط ماهواره کاگویا ارائه شده است عمل می کند. این ماهواره قبل از برخورد با سطح ماه با استفاده از تابش لیزر نقشه ای با جزئیات بالا از کره ماه ارائه کرده بود.

موسیقی که با کمک شبیه ساز moonbell تشکیل می شود از سه نوع از اطلاعات توپوگرافیک به وجود آمده است. ملودی موسیقی از حفره ها و سطوح هموار، نتهای میانی از ارتفاعات و نتهای بیس از مرزهای ارتفاعات کره ماه به وجود آمده اند.

بر اساس گزارش تلگراف، این اولین ابزار آنلاینی نیست که از اطلاعات ماهواره ژاپنی کاگویا استفاده می کند. نرم افزار گوگل ارث سه بعدی نیز بر اساس اطلاعاتی که توسط این ماهواره بازتاب داده شده اند، شکل گرفته است.

منبع: مهر

تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 شهریور 1388 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تبدیل فراز و نشیبهای کره ماه به نتهای موسیقی | موسیقی ما