برنامه یاد بعضی نفرات
 
آقای نوازنده پر قدرت، خواند و نواخت
گزارشی از نخستین کنسرت «میثم مروستی»؛
آقای نوازنده پر قدرت، خواند و نواخت
موسیقی ما – وحید لشکری: پنجشنبه دهم اسفند نخستین کنسرت «میثم مروستی» با استقبال خوب طرفدارانش در سالن اریکه ایرانیان برگزار شد. کنسرتی که در آن جمع زیادی از نوازنده‌های خوب موسیقی حضور داشتند و با برنامه‌های متنوع و نواختن سازهای گوناگون توسط میثم مروستی همراه بود.

مروستی و دست اندرکاران برنامه نشان دادند که می‌توان با دخیل کردن تفکر و خلاقیت روال روتین این روزهای کنسرتهای پاپ را شکست.

  • شروع پر هیجان با اطلاعات کامل
مسئولین شرکت «آهنگ پارسیان» در هنگام ورود سی دی آلبوم «لحظه‌های بی‌هوا» در یک قاب زیبا و یک بروشور حاوی کنداکتور برنامه، اسامی تمامی نوازندگان، بیوگرافی میثم مروستی و آرمین قیطاسی (رهبر ارکس‌تر) را به دست تماشاگران می‌دادند تا آن‌ها با اطلاعات و پیش زمینه ذهنی برنامه را ببینند. پس از یک تاخیر ده دقیقه‌ای پرده‌های استیج کنار رفت و در حالی که تمامی نوازنده‌ها در جای خود قرار گرفته بودند شروع به نواختن اینتروی قطعه «با تو آروم می‌شم» کردند و میثم مروستی در میان تشویقهای حاضرین وارد شد و مستقیم به سراغ ویولن خود رفت و با یک اجرای قوی و پرانرژی برنامه خود را به خوبی شروع کرد.

  • رقص محلی و «آرس نوا»
با پایان بخش اول کنسرت و شروع زمان تنفس پرده‌های استیج بسته شد اما جنب و جوش زیاد عوامل اجرایی خبر از اتفاقات جالبی می‌داد. پس از کنار رفتن پرده‌ها با حضور گروه «آرس نوا»، میثم مروستی و «اصغر شمس آبادی» که به عنوان خواننده مه‌مان حضور داشت شروع به خواندن یک قطعه محلی خراسانی کردند و در‌‌ همان لحظه گروهی شش نفره با لباس‌های محلی روی استیج حاضر شدند و لحظاتی پس از حضور آن‌ها ریتم آهنگ شاد شد و به دلیل رقص محلی هماهنگ این گروه و نوای ویولون مروستی، تشویق‌ها و فریادهای حاضرین دوباره شور و هیجان را بالا برد.

  • اجرای بدون ساز
اعضای ارکس‌تر مجددا به جاهای خود بازگشتند و بعد از قطعه «لحظه‌های بی‌هوا» تمامی نوازنده‌ها استیج را ترک کردند که در این لحظه مروستی از گروه آوازی «دامور» (وکاپلا) دعوت کرد و با حضور این گروه دو قطعه بی‌کلام اجرا شد که تنها ساز موجود در آن باز هم ویولن آقای نوازنده بود.

  • یک پدیده خردسال
حاضرین در سالن عادت کرده بودند که با هر بار تاریک شدن استیج یا خروج مروستی باید منتظر یک اتفاق باشند. پس از گروه دامور در یک تغییر و تحول سریع چیدمان نوازنده‌ها باز هم عوض شد و در انتهای قطعه «کاشکی ندیده بودمت»، میثم مروستی به سرعت از استیج خارج شد و این بار با یک نوازنده کوچک وارد شد و او را با لقب پدیده خردسال نوازندگی معرفی کرد و «صهبا صفوی» علیرغم سن کم با ویولن کوچکش در اجرای قطعه بی‌کلام «کاروان» گروه را به خوبی همراهی کرد.

  • و ناگهان علیرضا می‌رآقا!
با اجرای قطعه شاد «حسم با تو خوبه» طبق کنداکتور برنامه همه منتظر خداحافظی اعضای گروه و آماده خروج بودند که ناگهان علیرضا میر آقا نوازنده ترومپت و پرکاشن میکروفن را از دست میثم مروستی گرفت و با لحن طنز رو به حاضرین گفت: «آقای مروستی یک خرده کم رو هستند اما اگر می‌خواهید «حسم با تو خوبه» را مجددا اجرا کنیم یک کف مرتب بزنید و بنشینید و بعد هم شب بخیر چون ما از صبح اینجا هستیم!».

با این حرف حتی کسانی که تا درب خروجی سالن هم رفته بودند به جای خود بازگشتند و با اجرای مجدد این قطعه که با انرژی دوچندان همراه شده بود صدای تشویق‌ها و همخوانی حضار سالن را تا مرز انفجار برد.

  • حاشیه‌ها
*به واسطه تنوع برنامه و حضور گروههای مختلف به جز زمان تنفس بیست دقیقه‌ای چند مرتبه دیگر هم نور استیج گرفته می‌شد و برای چیدمان صندلی‌های نوازنده‌ها و تنظیم سیستم صوتی بین اجرا فاصله‌های زیادی ایجاد می‌شد و عوامل سالن اریکه و حتی خود نوازنده‌ها به سرعت تغییراتی در استیج ایجاد می‌کردند و به این بهانه بار‌ها میثم مروستی از حاضرین عذرخواهی کرد. اما این برنامه نبود یک سالن کنسرت مطابق با استانداردهای روز و استیج گردان را در ایران بیش از پیش نمایان کرد چرا که اگر این برنامه بر روی یک استیج گردان اجرا می‌شد یقینا طراحان آن با دقت بیشتری طراحی صحنه انجام می‌دادند و بر جذابیت برنامه نیز می‌افزود.

*این کنسرت شاهد حضور ستاره‌های بزرگ دنیای موسیقی بود از جمله دکتر محمد اصفهانی، امیر طبری، رضا تاجبخش، بهنام ابطحی، پدرام فریوسفی و امیر بکان.

*در طول اجرای قطعات کلیپهایی با تصاویر زیبا در سالن پخش می‌شد که در کنار لیزرشو و نور‌پردازی خوب سالن بر جذابیتهای بصری برنامه می‌افزود، همچنین در حین اجرای قطعه پایانی کلیپ خوش ساختی برای معرفی نوازنده‌ها پخش شد که ساخت آن به شکل نقاشی با مداد روی کاغذ بود.

* طبق اسامی موجود در بروشور کنسرت ۲۹ نوازنده به فواصل زمانی به هنرنمایی پرداختند که از جمله سر‌شناسترین آن‌ها می‌توان به دارا دارایی، آرش مقدم، علیرضا می‌رآقا، آرین قیطاسی سعید شیخان و آرمین قیطاسی اشاره کرد.

*در بخش اول برنامه قطعه «بیا بنویسیم» با تکنوازی سه تار میثم مروستی اجرا شد که نامی از آن در کنداکتور برنامه نبود اما با استقبال بسیار خوبی همراه شد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 12 اسفند 1391 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:51

akhe chera inhame eghragh?????? taraf nemiyonest bekhone!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:51

اتفاقا خیلی هم خوب بود.خوب مسلمه که چون اولین اجراشون به عنوان خواننده بود استرس داشت.خودشونم اینو گفتن.قبولم دارم که یه کم هماهنگی هاشون مشکل داشت.بنده خدا یه عالمه هم بابت مکثاشون بین ترک ها عذر خواهی کرد.خوب طبیعی هم بود چون با چندتا گروه متفاوت کار کرده بود.اتفاقا خلاقیتشون واقعا قابل تحسین بود.آقای مروستی همیشه از موزیسین های قابل ما بودند و هستند.با آرزوی موفقیت برای ایشون..!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:51

اجرا و گروهشون به شدت عالی بود..اینو هر کسی اونجا بود فهمید...
کلی خلاقیت و تنوع داشت
خلاصه که به عنوان اولین کنسرت مستقل میتونم به جرات بگم نمره ی کاملی گرفت...
واقعا همه چی عالی بود...از مهمانان موزیسین گرفته تا اجرای خوده میثم عزیز....
خسته نباشید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:51

راست می گه دیگه چرا انقدر تعریف الکی می کنید واقعا گروه خیلی ضعیف بود ولی اقای مروستی خوب بود وplay backe یه جاهایی خیلی تابلو بود نکنید زشته

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:51

معلوم که خیلی روش فکر کرده بودن ولی گویا نبود امکانات مناسب کمی در کارشون خلل ایجاد کرده

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:51

در تایید کامنت الهام باید بگم کنسرت فوق العاده پر قدرت اجرا شد. واقعأ هرکسی اجرای اون دو شب رو اومده باشه این حرف رو تایید میکنه.

اونایی که معتقدند گروه ضعیف بود مسلمأ کنسرت رو تشریف نیورده بودند و الکی کامنت میذارن.
تو کنسرت میثم از گروه های به نام و پر آوازه ی کشور اجرا داشتند و اهل موسیقی متوجه قدرت بالا اجرا میشن، و این بین به سلایق شخصی دوستان کاری نداریم.
گروه خود میثم هم عالی اجرا کرد.
امیدوارم DVD این اجرا به زودی عرضه بشه تا کسانی که کنسرت نبودن هم ببینن.

با تشکر فراوان

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:51

منم با نظر الهام خانوم و روح الله عزیز موافقم.... :-)

جمعه 20 اردیبهشت 1392 - 01:32

معلوم بود که برای برگزاری کنسرتشون خیلی زحمت کشیدن علی رغم این همه پرکاریشون!
من نمره ی بالایی بهشون می دم طراحی صحنه مخصوصاً با اون ویولن های کوچیک فوق العاده بود با این امکانات کم یک کنسرت آبرومند برگزار کردند گرچه حقشون خیلی بالاتر از این ها بود... به امید شب های موسیقایی زیباترمون در کنسرت های بعدی ایشون اونم با هنرنمایی های دوباره ی صهبا خانم هنرمند و...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آقای نوازنده پر قدرت، خواند و نواخت | موسیقی ما