برنامه یاد بعضی نفرات
 
رونمایی چند قطعه از آلبوم «خاطرات مبهم» در کنسرت رضا یزدانی
روز دوم جشنواره موسیقی فجر، «رضا یزدانی» و باقی ماجرا...
رونمایی چند قطعه از آلبوم «خاطرات مبهم» در کنسرت رضا یزدانی
موسیقی ما – بهمن بابازاده : رضا یزدانی در روز دوم جشنواره موسیقی فجر و در سانس نخست برنامه های سالن همایش های برج میلاد بروی صحنه رفت.

نکته جالب این برنامه این بود که یزدانی دقیقا یک شب قبل از اجرای تهران اش، در دو سانس مهمان دوستدارانش در شهر شیراز بود و به گفته خودش ساعت 6 صبح از شیراز به سمت تهران راه افتاده بود و مستقیما به همراه گروهش راهی برج میلاد شده اند و اجرای تهرانشان را هم بروی صحنه برده اند. برنامه ای فشرده و سخت که خوشبختانه همان طور که پیش بینی می شد بدون هیچ مشکلی روی صحنه رفت.

مثل اکثر برنامه های این خواننده، استیج سالن برج میلاد با دکوری جالب از سوی گروه طراحی صحنه این خواننده چیده شده بود و یزدانی پس از آمدن اعضای گروهش و دست به ساز شدن شان، با اجرای قطعه «خوش به حالت ای آوازه خون» روی صحنه آمد تا برای اولین بار بدون آن کت چرمی معروف اش، و با لباسی جدید شاهد اجرای برنامه این خواننده باشیم.

یزدانی در این برنامه با اجرای قطعاتی چون «سینما»، «کافه رویا» ، «طهران ، تهران»، «کوچه ملی» و ... باز هم لحظات پر احساسی را برای دوستدارانش به امغان آورد تا نخستین اجرایش در جشنواره موسیقی فجر اجرایی قوی و تاثیر گذار باش که به رغم خستگی ناشی از سفر یک روزه و دو سانس اجرای برنامه زنده در شیراز، بدون هیچ کم و کاستی روی صحنه رفته باشد.

  • حاشیه ها:
* کل گروه یزدانی برای این اجرا 5 نفر بودند که دو نوازنده هم برای اجرای برخی قطعات به گروه اضافه می شدند. نوازنده دف و نوازنده سازهای بادی (ایمان جعفری پویان) که چند باری روی سن آمدند و به گروه اضافه شدند. بهروز پایگان رهبر ارکستر یزدانی بود و نوازنده هایی چون آرش زمانیان و ...نیز از جمله نوازنده های سرشناس حاضر در گروه یزدانی بودند.

* تنظیم جدید قطعه «شمال» که پیش از این با سولوی ساز دهنی در کنسرت های این خواننده اجرا می شد ، این بار با سازهایی چون کلارینت و پیانو صورت گرفته بود که خیلی ها اعتقاد داشتند به هیچ وجه مناسب فضای این قطعه پر خاطره نبوده و نتوانست نظر مساعد بسیاری از حاضرین در سالن را جلب کند. بسیاری از حاضرین در سالن اعتقاد داشتند که اجرای همیشگی این قطعه به نوعی نماد در کنسرت های یزدانی تبدیل شده بود که او این بار با تنظیمی نامناسب، آن خاطره خوب را نتوانست زنده کند.

* بسیاری از قطعات پرطرفدار یزدانی در این کنسرت اجرا نشدند از جمله «دنیای وارونه»، «کافه نادری»، «مش رمضون» ، «کارتون» و....

* اجرای پر شور قطعه «خلیج فارس» در انتهای برنامه باز هم با استقبال و هیجان وصف نشدنی حاضرین رو به رو شد تا باز هم خیلی ها حسرت عدم انتشار رسمی این قطعه را در قالب آلبوم های این خواننده احساس کنند.

* روزبه نعمت اللهی از جمله مهمانان سرشناس و محبوب این برنامه بود.

* در طول این اجرا چند انیمیشن از آثار یزدانی پخش شد که مورد توجه قرار گرفت.

* پخش سکانس های برگزیده سینمای ایران در حین اجرای قطعه «سینما سینما» فضای نوستالژیکی را در سالن حاکم کرد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 27 بهمن 1391 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:50

البته اون قطعه ای که اجرا شد کافه رویا نبود کافه بهشت بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:50

akh jon kheyli khob bod lezat bordim

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:50

با سلام و خسته نباشید خدمت دست اندر کاران سایت موسیقی ما
چرا تیتراتون با متن خبر هم خوانی نداره ، چرا در متن اشاره ای به قطعات جدیدی که از آلبوم خاطرات مبهم در جشن واره رو نمایی شده اشاره نه شده اما در تیتر ذکر شده؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:50

بی صبرانه منتظر آلبومم

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود رونمایی چند قطعه از آلبوم «خاطرات مبهم» در کنسرت رضا یزدانی | موسیقی ما