برنامه یاد بعضی نفرات
 
 «شاید باشیم شاید هم نباشیم!»
گپی با «امیر طبری» که خودش هم نمی‌داند در جشنواره موسیقی فجر امسال حضور دارد یا خیر!
«شاید باشیم شاید هم نباشیم!»
موسیقی ما - وحید لشکری: فعالیتهای گروهی در بازار موسیقی پاپ همیشه با فراز و نشیبهای زیادی همراه است اما در برخی موارد این فعالیتهای گروهی به موفقیت. می‌رسد. یکی از گروههایی که خیلی زود به موفقیت دست یافتند و بدون حاشیه از همدیگر جدا شدند گروه سهراب پاکزاد و امیر طبری بود. در آبان ۹۱ و دقیقا سه سال بعد از انتشار آلبوم «زیر بارون»، امیر طبری اولین آلبوم مستقل خود به نام «زیر بارون۲» را روانه بازار کرد و به موازات آن سهراب پاکزاد هم اولین اجرای مستقل خود را روی صحنه برد. با امیر طبری درباره رابطه این روز‌هایش با سهراب پاکزاد و آلبوم «زیر بارون۲» و احتمال حضورش در جشنواره موسیقی فجر امسال گپ زدیم:

  • جدایی شما و سهراب پاکزاد از همدیگر به نفعتان بوده است؟
ما به خاطر نفع و ضرر از هم جدا نشدیم و هر دوی ما طرفداران خاص خودمان را داشتیم و اکنون هم که مستقل کار می‌کنیم طرفدارانمان بیشتر هم شده‌اند. سهراب هم در حال حاضر خوب کار می‌کند و برایش آرزوی موفقیت دارم. کلا برای هر کسی که در بازار موسیقی فعال است آرزوی موفقیت دارم چون فعالیت در این بازار فوق العاده سخت و پر تنش است.

  • هنوز با سهراب ارتباط دارید؟
بله

  • مثل قبل؟
ما دوست هستیم و هنوز هم ارتباطمان را حفظ کرده‌ایم.

  • از آلبوم زیر بارون ۲ که اولین حضور مستقل شما در بازار موسیقی بود رضایت داشتید؟
من همیشه با سیاست جلو می‌روم و خودم را گول نمی‌زنم. تا کنون بازخوردهای زیادی را دریافت کرده‌ام که خدا را شکر مثبت بوده است. من و آقای مروستی و سیروان خسروی زحمات زیادی کشیدیم و سعی شد که کار خوبی ارائه شود و تا کنون صحبتهایی مبنی بر اینکه این آلبوم بد بوده، نشنیده‌ام. پروسه دریافت مجوز هم یک سال طول کشید که نباید اینقدر می‌شد. اما باز هم از مسئولین تشکر می‌کنم که با ما همکاری‌های لازم را داشتند و مجوز را صادر کردند. در کل اگر کسی آلبوم من را گوش کند و یک آهنگ را هم دوست داشته باشد برای من ارزشمند است.

  • اما اغلب مخاطبان موسیقی شما را در قالب‌‌ همان گروه زیر بارون که به نام سهراب و امیر هم معروف بود می‌شناسند. فعالیت مستقل برایتان سخت نیست؟
همه مخاطبان آلبوم‌ها، آهنگ‌ها و یا کنسرتهای دوصدائه و گروهی را خیلی دوست دارند و خوب با این دست کار‌ها ارتباط برقرار می‌کنند. اهداف و فکرهای من و سهراب برای آلبوم زیر بارون ۱ موفقیت آمیز بود و به وسط سیبل خورد و آهنگ‌ها و اجراهای مشترکی که داشتیم هم یقینا در ذهن مخاطبان خواهد ماند. قطعا جدا کار کردن ما شاید مثل قبل نباشد اما رفته رفته به هدف‌هایمان خواهیم رسید.

  • چرا با وجود انتشار یک آلبوم مستقل تا کنون به برگزاری کنسرت اقدام نکرده‌اید؟
اتفاقا پیشنهادهای زیادی برای سالنهای مختلف داشته‌ام اما خودم می‌خواهم اجرای مستقلم در برج میلاد باشد. البته نه اینکه سالنهای دیگر بد باشند ولی وقتی خواننده‌ای به برج میلاد می‌رسد و آنجا برنامه اجرا می‌کند حیف است که بخواهد در سایر سالن‌ها به دیدار مخاطبانش برود.

  • تاریخ مشخصی برای کنسرت مستقل خودتان در نظر دارید؟
به احتمال زیاد در اوایل سال ۹۲ به روی صحنه خواهم رفت و در صورت نزدیک شدن به زمان اجرایم چند تک آهنگ را به طرفدارانم تقدیم خواهم کرد تا با دست پر میزبان آن عزیزان باشم.

  • یکی از انتقادات در مورد آلبوم زیر بارون ۲، پخش ضعیف آن بوده است. نظر خودتان در این زمینه چیست؟
ببینید من اسم نمی‌برم اما آلبومهایی هم بوده‌اند که با وجود داشتن یک پخش قوی اصلا شنیده نشده‌اند و فقط نامشان در این حد بوده که فلان آلبوم به بازار آمد. پخش ضعیف یک آلبوم دلیلی بر بد بودن آن نیست اما به نظر خودم پخش زیر بارون ۲ خوب بوده. میثم مروستی و خانواده خسروی در ساخت این آلبوم زحمات و همفکری‌های زیادی داشتند ولی به هرحال برای هر کار مستقلی جبهه گیری‌ها و انتقاداتی خواهد شد.

  • در جشنواره موسیقی فجر امسال روی صحنه خواهید رفت؟
در جشنواره امسال شاید باشیم شاید هم نباشیم!

  •  پس شما هم مثل مسئولین برگزار کننده نه تایید می‌کنید و نه تکذیب؟!
جشنواره موسیقی یک سیستمی است که برنامه ریزی کلانی را در پشت خود دارد و اجرای یک فستیوال در بخشهای مختلف موسیقی بسیار سخت است. مسئولین در حال تدارک برنامه‌ها و جدولهای جشنواره امسال هستند و به محض قطعی شدن به اطلاع همگان خواهد رسید اما من در حال حاضر ارکس‌تر خودم را دارم و اگر من بودم در جشنواره که خوب است وگرنه برای سایر دوستان آرزوی موفقیت دارم.

  • مسئولین ذیربط در این زمینه با شما تماسی هم گرفته‌اند؟
رایزنی‌ها بین مسئولین و هنرمندان همیشه در جریان است و جشنواره موسیقی فجر یک پروسه دولتی خوب است که منظم پیش می‌رود اما فعلا هیچ چیز قطعی نیست.

  • گروه ارکسترتان را معرفی می‌کنید؟ آیا آماده هستند؟
گروه من‌‌ همان بند «زیر بارون» است و در حال حاضر آمادگی کامل دارند و مشکلی نداریم.

  •  تغییری نداشته است؟
به جای امیر میلاد نیکزاد و نیما وارسته دو نفر به جمع ما اضافه شده‌اند که در زمان کنسرت نام آن‌ها را خواهم گفت.

  • رهبر ارکس‌تر شما کیست؟
اجازه بدهید تا زمان قطعی شدن کنسرت در این زمینه حرفی را مطرح نکنم.

  • به فکر تولید دومین آلبوم مستقل هستید؟
بله و در حال حاضر کار روی آن را شروع کرده‌ام.

  • نام آن چیست؟
شاید زیر بارون ۳ شاید هم نام دیگری داشته باشد اما همینجا این قول را می‌دهم که آلبوم جدید بهترین آلبوم زندگی‌ام خواهد بود حتی بهتر از زیر بارون ۱.

  • زمان انتشار آلبوم جدید مشخص است؟
زمان قطعی را نمی‌توانم بگویم چرا که با جدیت و حساسیت مشغول هستم و می‌خواهم یک کار خوب به بازار عرضه شود.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 بهمن 1391 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «شاید باشیم شاید هم نباشیم!» | موسیقی ما