برنامه یاد بعضی نفرات
 
موسیقی نیاز کشور است
وزیر ارشاد در جلسه شورای سیاستگذاری موسیقی فجر گفت
موسیقی نیاز کشور است
موسیقی ما - جلسه شورای سیاست گذاری سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر صبح امروز با حضور سیدمحمد حسینی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید شاه آبادی؛‌معاون هنری وزیر، حسن ریاحی؛ دبیر جشنواره، محمد میرزمانی؛‌ مدیرکل دفتر موسیقی، علی ترابی؛ مدیرعامل انجمن موسیقی و داود گنجه‌ای، شاهین فرهت، هادی آرزم و علی بکان (اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره) در سالن کنفرانس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه شورای سیاستگذاری بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر بر توجه جدی به موسیقی تاکید کرد و گفت: موسیقی نیاز کشور است و ما هم از ابتدا بنا داشتیم با وجود محدودیت اعتباری، هیچ برنامه‎ای متوقف نشود که خوشبختانه در جشنواره موسیقی فجر هم این مهم محقق شد و بخش های متنوع خوبی در جشنواره امسال لحاظ شده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور هنری در ابتدای این جلسه حمید شاه آبادی به بیان کلیاتی از وضعیت موسیقی کشور پرداخت و ابراز کرد: در دوران مسئولیت آقای میرزمانی تلاش‌ها و تحولات خوبی در عرصه موسیقی به دلیل حضور یک موسیقیدان در مسند مدیریت صورت گرفته است.

وی در ادامه تصریح کرد: توجه جدی به محتوا و تشکیل 5 شورای تخصصی به جای یک شورا جهت سیاست گذاری‌ها و برنامه ریزی های کلان و شفاف و ضابطه‌مند به جای اعمال سلیقه از جمله کارهای ارزشمندی است که می‌توان به آنها اشاره کرد.

شاه آبادی با اشاره به تشکیل شورای تخصصی شعر و ترانه و تعامل با اهالی و ناشران موسیقی گفت: ساماندهی توزیع بهتر آلبوم های مجوزدار و طراحی برچسب امنیت از دیگر اقدمات موثر و مثبت صورت گرفته است.

معاون امور هنری خاطرنشان ساخت: با وجود اینکه در این مدت تعداد اجراها و آلبوم ها از گذشته بیشتر بوده، کمتر شاهد محدودیت‌های غیرمتعارف بوده‌ایم و کمترین حاشیه را در این زمینه داشته‌ایم.

شاه آبادی با اشاره به انتشار فراخوان برای ساماندهی مجدد ارکسترها گفت: تاکنون بیش از 700 تقاضا به دست ما رسیده و اعضای سابق ارکسترها نیز برگه های تقاضای خود را پر کرده‌اند. بنا داریم آزمون کتبی و فنی را هر سال برگزار کنیم تا همه استعدادها فرصت حضور در این جایگاه را داشته باشند.

وی در خصوص جشنواره موسیقی فجر گفت: تلاش کردیم جنبه ای که به بخش شادی و شادکامی مردم و گرامی داشت ایام شادی انقلاب باز می گردد، جدا از بخش شناخت استعدادها و ظرفیت ها باشد و بخش رقابتی متمرکز بر استعدادهای جوانی که به دنبال شناخت موسیقی اصیل هستند سرمایه گذاری کند. مجموعا روند کار در همه بخش ها به سمت بهبود کیفیت حرکت کرده است.

در ادامه جلسه حسن ریاحی؛ دبیر جشنواره موسیقی فجر هم بر ایجاد زمینه‌ای برای بروز استعدادهای درخشان تاکید کرد و گفت: امسال به استعدادهای درخشان توجه ویژه‌ای داشتیم. به همین منظور با بنیاد ملی نخبگان تعامل خوب و سازنده ای را انجام داده ایم.

وی از تنوع بخش ها در بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر خبر داد و بهره برداری درست فرهنگی به سود جوانان را از مزیت‌های جشنواره موسیقی فجر امسال عنوان کرد.

محمد میرزمانی؛‌مدیر کل دفتر موسیقی هم در سخنانی کوتاه گفت: تلاش کردیم با توجه به انقباض بودجه، کیفیت کار لطمه نبیند و از لحاظ کیفیت آسیبی به جشنواره وارد نشود.

در ادامه جلسه داود گنجه ای حمایت از موسیقیدانان پیشکسوت را از مهم ترین اموری دانست که باید مورد توجه مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.

شاهین فرهت نیز با بیان اینکه در هفت،هشت سال اخیر شاهد استعدادهای فوق العاده ای در عرصه موسیقی بوده ایم گفت: باید کاری برای این جوانان کرد تا با امید ببیشتری به کار خود ادامه دهند. متاسفانه بعضی از این جوانان بی انگیزه می شوند و نمی توانند به پیشرفت خود ادامه دهند. نسل جوان موسیقی امروز سلیقه بسیار بالایی دارند.

او در بخش دیگری از صحبت هایش به سابقه 80 ساله ارکستر سمفونیک تهران اشاره کرد و یادآور شد: نام این ارکستر در کتاب ها و دایرة المعارف های موسیقی ذکر شده و نباید گذاشت که ارکستری با این سابقه از بین برود.

در ادامه علی بکان بر اهمیت نقش هنرستان موسیقی در تربیت و پرورش آهنگسازان و نوازندگان تاکید کرد و خواستار رسیدگی هر چه بیشتر به هنرستان موسیقی شد.

علی ترابی هم در گزارشی به حضور 62 گروه غیر تکراری، دو بخش رقابتی بیداری اسلامی و پایان نامه های دانشجویی، بخش استعدادهای درخشان، حضور کشورهای خارجی مانند آلمان، اتریش، هلند و...، بخش فیلم مستند و پاپ در بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر اشاره کرد.

در خاتمه جلسه سید محمد حسینی بعد از شنیدن صحبت های اعضای شورای سیاستگذاری در سخنانی گفت: از ابتدا بنا داشتیم با وجود محدودیت اعتباری، هیچ برنامه‎ای متوقف نشود که خوشبختانه در جشنواره موسیقی فجر هم این مهم محقق شد و بخش های متنوع خوبی در جشنواره امسال لحاظ شده است. خوشبختانه 5 کشور خارجی در این جشنواره حاضر هستند و پیشکسوتان و جوانان مستعد موسیقی کشور هم در کنار یکدیگر در جشنواره حضور دارند.

وی در ادامه تاکید کرد: موسیقی نیاز کشور است و اگر ما پاسخ گوی این نیاز نباشیم، کسان دیگری مطابق میل خودشان این نیاز را پر می کنند که با فرهنگ ما سازگار نیست. بنابراین باید دائما برای بهتر شدن تلاش کنیم و پویایی و رشد داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از افتتاح تالار مختص اجرای موسیقی در 8 استان کشور در آینده نزدیک خبر داد.

حسینی در خاتمه گفت: گروه‌های داخلی مستعد باید در الویت اعزام به خارج از کشور قرار بگیرند و در مراسم‌های مختلفی مثل هفته فرهنگ ایران در کشورهای گوناگون به اجرا بپردازند تا به این ترتیب انگیزه افرادی که کار می کنند نیز بالا رود.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 7 بهمن 1391 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:50

همش شعار کو تا عمل موسیقی ما تایید کن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:50

bekhoda harchi shoma migin dorost nista???//pas nazarate mardom va khanande chi mishe????/

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:50

سلام
بله واقعا موافقم ..موسیقی نیاز کشور...ولی وقتی خواننده های جوان این مملکت پشت درهای بسته گرفتن مجوز صف کشیدن ..عمروسرمایه شون به هدر رفت ..تازه اون موقع یا مهاجرت می کنن و اواره می شن ...یا قید رسمی کار کردن و می زنن و ....
حالا این وسط تلاش های این چند ساله برای پیشرفت موسیقی ایران ..موسیقی که همین جوان ها با عشق ساختن ...که ما دیگه نیازی به البوم های اون ور اب نداشته باشیم ..چی میشه
عمر این همه هوادار برای شنیدن البوم های خواننده ی مورد علاقه شون چی ....
خواسته ی همه ی ما اینه ...مجوز خواننده ها رو زودتر صادر کنید ..تا پیر نشن ..اواره نشن ...این عمر و سرمایه این جوان ها و هواداراشون حیفه به هدر بره ...خواسته ی زیادی !!!!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:50

این صحبت های آقای وزیر قابل تحسین است

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود موسیقی نیاز کشور است | موسیقی ما