برنامه یاد بعضی نفرات
 
مجموعه ردیف‌های اصفهان کتاب شد
کیوان ساکت در گفت و کو با موسیقی ما:
مجموعه ردیف‌های اصفهان کتاب شد
موسیقی ما - محمد عبدالهی: کیولن ساکت از انتشار آثار مکتوب خود و نیز آثار قدیمی در قالب یک کتاب نوشتاری خبر داد و در این باره به موسیقی ما گفت: این کتاب شامل مجموعه ردیف‌هایی در دستگاه اصفهان به روایت خود من و تمرین‌ها و گام‌های اصفهان و نیز ردیف هایی در این دستگاه است که خود به انتشار آن‌ها اقدام خواهم کرد.

این نوازنده تار و سه تار در ادامه افزود: این کتاب که سومین کتاب من در این زمینه است، هفته آینده منتشرخواهد شد. در این کتاب مجموعه ردیف‌های اصفهان به علاوه سیزده آهنگ معروف و قدیمی در این دستگاه منتشر می‌شود که از این میان می‌توان به قطعاتی همچون «تن‌ها منشین»، اثر استادعلی تجویدی و «پیش درآمد اصفهان» نی داوود وهمچنین آهنگ‌های معروف خودم و... اشاره کرد.

او در ادامه از کنسرتی در فستیوال «کریم خان زند» در شهر سلیمانیه کردستان عراق خبر داد و گفت: من برای این اجرا به تنهایی به این شهر سفر می‌کنم و از حضور دوستان نوازنده‌ای که متعلق به همانجا هستند در قالب یک گروه بهره‌مند خواهم شد. در این کنسرت به اجرای قطعاتی از سرزمین کرد و لر و نیز قطعاتی از خودم اقدام خواهیم کرد. سرپرستی و رهبری این گروه را خودم به عهده دارم و قرار است ۲۰ روز دیگر راهی این دیار شوم.

 گفتنی است از این نوازنده و آهنگساز تا کنون آثاری همچون «شیوه نوین آموختن تار و سه تار»، «سبکبال ۱۸ چهار مضراب برای تار و سه تار»، ده تمرین ۱۰ اتود برای تار و سه تار، با موج تا کرانه، نت تعدادی از آهنگ‌های آلبوم‌های «شرق اندوه» و «شبی با خورشید»، «حرکت دائمی» ۲۰ اتود برای تار و سه تار، چرخ «نیلوفری» ۲۰ تمرین برای تار و سه تار، «در سایه سار بید» ۱۵ چهار مضراب ساده و «هشت آهنگ معروف جهان» شامل نت آهنگ‌های کلاسیکی که در آلبوم دیدار شرق و غرب وجود دارند، منتشر شده است. 
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 بهمن 1391 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مجموعه ردیف‌های اصفهان کتاب شد | موسیقی ما