برنامه یاد بعضی نفرات
 
آثار جاودانه استاد خرم، «بودنش» را فریاد می‌کنند
پیام تسلیت محمد اصفهانی به مناسبت ضایعه فقدان همایون خرم و محمد بیگلری‌پور؛
آثار جاودانه استاد خرم، «بودنش» را فریاد می‌کنند
موسیقی ما - آرتین ولی الهی: «محمد اصفهانی» خوانندهٔ با سابقهٔ کشور که در آلبوم «تن‌ها ماندم...» تجربهٔ بازخوانی برخی از آثار ساخته شده توسط زنده یاد استاد همایون خرم را داشته است، طی یادداشتی که در سایت شخصی‌اش منتشر نمود، ضایعهٔ فقدان استاد همایون خرم را تسلیت گفت. در بخشی از این پیام آمده است: «همایون خرم به گفتهٔ مولانا از این پس «بقایی نو» را در دنیای اندیشه و روان دوستدارانش رقم می‌زند. آثار جاودانه و یاد صفا و بزرگواری و آداب دانی‌اش و حلاوت حضورش، همه، «بودنش» را فریاد می‌کنند». متن کامل این پیام بدین شرح است:

به نام او که پاینده است

هر نفس تازه شود دنیا و ما
بی‌خبر از نو شدن اندر بقا
پس ترا هر لحظه مرگ و رجعتی است
مصطفی فرمود دنیا ساعتی است...

ضایعهٔ فقدان بزرگ مرد موسیقی ایرانی، استاد همایون خرم، بر خانوادهٔ محترم و دوستداران ایشان تسلیت باد! بقای عمر و سلامتی همسر گرامی و فرزندان آن مرحوم، خصوصاً دوست عزیز جناب آقای مهندس رضا خرم را از خداوند متعال خواهانم...

همایون خرم استادی چیره دست بود که در عرصه‌های اخلاقی و علمی، علاوه بر هنر منحصر به فردش به کمالی مثال زدنی رسیده بود. او انسانی بود پر انرژی، مثبت و با روحیه که حضورش اطرافیان را بدون هیچ آداب و ترتیبی به وجد معنوی می‌آورد. خدا را شکرگزارم که از محضرش برخوردارم نمود و چقدر سخت است یادآوری این حقیقت تلخ که دیگر جسم او در میان ما نیست. اما همایون خرم به گفتهٔ مولانا از این پس «بقایی نو» را در دنیای اندیشه و روان دوستدارانش رقم می‌زند. آثار جاودانه و یاد صفا و بزرگواری و آداب دانی‌اش و حلاوت حضورش، همه، «بودنش» را فریاد می‌کنند. او مسیری نو را آغاز نموده که با‌‌ همان توفیق و صفای خدادادی در آن به سیر و حرکت مشغول است. به او درود می‌فرستم و برای روح لطیف و مهربانش از بارگاه رحمت الهی طلب علو و آرامش دارم؛ هرچند که احساس می‌کنم او:

 «امشب در اوج آسمان است و در لباسی دیگر؛ جانی جاودان یافته تا باز هم از غمهای دوستدارانش بکاهد».

یادش جاودان باد
محمد اصفهانی
۲۹ دی ۱۳۹۱


محمد اصفهانی همچنین در پیام جداگانه‌ای، درگذشت استاد محمد بیگلری‌پور را تسلیت گفته است. این پیام به شرح زیر است:

با سلام

بدینوسیله ضایعهٔ درگذشت موسیقی‌دان و نوازندهٔ خوب و پرکار معاصر جناب آقای محمد بیگلری‌پور را به خانوادهٔ محترم و جامعه موسیقی تسلیت عرض نموده، بقا و سلامت بازماندگان را از بارگاه احدیت خواستارم. بنده در خدمت ایشان آثار «چنگ و نای»، «کاروان عمر»، «حکمت مطهر» و سمفونی «صدا و سیما» را اجرا نمودم که همگی برایم ارزشمند و خاطره انگیزند. امیدوارم روح این عزیز با آرامش و تعالی معنوی در پیشگاه حضرت حق متنعم باشد.


محمد اصفهانی
۲۸ دی ۱۳۹۱
منبع: 
تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1391 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آثار جاودانه استاد خرم، «بودنش» را فریاد می‌کنند | موسیقی ما