برنامه یاد بعضی نفرات
 
 رفتن به کنسرت در سبد فرهنگی خانواده‌ها،جایگاه اندکی دارد
عباس سجادی در گفت‌و‌گو با موسیقی ما:
رفتن به کنسرت در سبد فرهنگی خانواده‌ها،جایگاه اندکی دارد
موسیقی ما - لی لا رضایی: مدیر موسیقی شهرداری تهران گفت: عرضه و تولید موسیقی سنتی بر اساس نیاز‌ها و تقاضای جامعه است و اگر نیازی به این همه آثار سنتی نبود، این موسیقی سرپا نمی‌ماند.

سید عباس سجادی با بیان این مطلب به خبرنگار موسیقی ما گفت: به اعتقاد من هر عرضه‌ای بر اساس تقاضای آن در جامعه شکل می‌گیرد. شما اگر دقت کنید می‌بینید در سبد فرهنگی خانواده‌ها، رفتن به کنسرت به دلایل مختلف، جایگاه اندکی دارد. درگیری‌های خانوادگی اعم از اقتصادی و اجتماعی خانواده‌های به قدری زیاد است که دیگر فرصتی برای استقبال از هنر و موسیقی به این شکل باقی نمی‌ماند.

وی در ادامه یادآور شد: با وجود تمامی مشکلاتی که گریبان جامعه موسیقی و علاقه مندان به این هنر را گرفته است، کماکان طبق آماری که به دست آمده و شاهد آن بوده‌ایم، اخیرا طبق آماری رسمی که خود شرکت‌ها اعلام کرده‌اند، چند قطعه از قطعات سنتی در زمره پرفروش‌ترین آثار موسیقی قرار گرفته‌اند که از این میان می‌توان به آثاری از سالار عقیلی و علیرضا قربانی اشاره کرد. با این تفاسیر خواهیم دید که اگر موسیقی سنتی خوب باشد مردم حتما از آن استقبال خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه در هر چیز استثنا هم وجود دارد گفت: به گفته مرحوم پرویز مشکاتیان باید بستر را برای ایجاد آثار شاخص فراهم کنیم تا هنرمندان بتواند رشد خود را در این عرصه رقم بزنند. آن وقت شاید از میان چندین گروه و خواننده‌ای که فعالیت در این عرصه دارند، چند نفر می‌درخشند و حرف برای گفتن دارند. ما نمی‌خواهیم همه بدرخشند ولی از بین ۱۰۰ نفر چهار نفر که بدرخشند کافی نیست؟ همین‌ها هستند که در آینده می‌توانند جایگاه خوبی برای خود داشته باشند. مگر دوستانی همچون سالار عقیلی و علیرضا قربانی از ابتدای خوانندگی و کنسرتهایی که برگزار می‌کردند، این همه با استقبال مواجه می‌شدند؟ مرور زمان لازم است تا دوستان شناخته شوند و در دنیای هنر و موسیقی مطرح شوند.

سجادی خاطر نشان کرد: دوستان مبتدی و تازه کار باید خود را در طول زمانی که دارند محک زده و امتحان کنند تا به آن اهدافی که دارند، برسند.

وی با اظهار خوشبینی به موسیقی سنتی کشور تاکید کرد: جوانانی که در این عرصه فعالیت دارند آینده موسیقی سنتی کشور را تضمین کرده‌اند چرا که هم ریشه در سنت و فرهنگ موسیقایی کشور دارند و هم نگاه ریز بینانه‌ای به آینده دارند. به نظر من این نوع از موسیقی آینده درخشانی دارد و به جرات می‌توانم بگویم که دوره بازگشت در تمامی عرصه‌های هنری اتفاق خواهد افتاد. از این بابت باید خوشحال بود.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 8 دی 1391 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:49

این دوست اگر دلسوزند،پیشنهاد ساختن چند تا سالن موسیقی رو تو همون شهرداری مطرح کنند.دوستان مسئول فقط بلدند 4تا آمار غلط غلوط از مردم بگیرند،بعد بیان رو اون، حرف بزنند.اگه میدونید مردم به دلیل مسائل اقتصادی نمیتونن بیان کنسرت ، شما برای ارزون شدن بلیط چه گامی برمیدارید؟چه کار عملی میکنید که این مشکل تسهیل بشه؟البته که مصاحبه کردن کار بسیار آسون تریه تا عمل کردن.99درصد مسئولین مصاحبه میکنن تا به اون 1درصدی که قراره عمل کنه هشدار بدن.واقعا آفرین.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود رفتن به کنسرت در سبد فرهنگی خانواده‌ها،جایگاه اندکی دارد | موسیقی ما