برنامه یاد بعضی نفرات
 
به ترانه خوشبین هستم
محمد علی بهمنی در گفت‌و‌گو با موسیقی ما:
به ترانه خوشبین هستم
موسیقی ما-لی لا رضایی: محمدعلی بهمنی با بیان اینکه ترانه‌هایش را به خواننده‌هایی می‌سپارد که از صدا و تکنیک خوبی برخوردار باشد. این ترانه سرا در ادامه گفت: هر صدایی که بتواند ترانه را به خوبی اجرا کند و از پی ادا کردن و اجرا کردن آن به خوبی بر آید، می‌توانم ترانه‌هایم را به او بسپارم.

محمد علی بهمنی درخصوص واگذاری ترانه‌هایش به خواننده‌ها و ظرایط این واگذاری تاکید کرد: هر خواننده‌ای که بتواند علاوه بر اینکه صدای خوبی دارد، ترانه را آن گونه که هست و آن گونه که باید، اجرا کند، از انتخاب‌های اصلی من است. خواننده باید بتواند احساس من ترانه سرا را همانگونه بکر و دست نخورده به گوش مخاطب برساند، کافی است تا با او همکاری کنم. چرا که چنین خواننده‌ای حتما تکنیک دارد که می‌تواند به کمک آن ترانه را منتقل کند. درست خواندن و اجرا کردن ترانه از اهم شرایط همکاری من با یک خواننده است چرا گه هم به نفع خودشان است و هم به نفع ترانه و جامعه موسیقی.

وی در پاسخ به اینکه گاهی دیده شده برخی از خواننده‌ها صدای خوبی ندارند اما با تکنیک‌های روز خوانندگی آشنا بوده و علم آن را رعایت می‌کنند، مقصود شما نیستند، گفت: در این صورت او اگر نحوه اجرای درست یک ترانه را بلد باشد حتما از او استقبال کرده و ترانه‌ام را به او می‌سپارم.

وی تاکید کرد: درست خواندن به صدای خوب داشتن می‌ارزد. اگر خواننده‌ای شعر را بشناسد و روح شعر را درک کند بهتر از آن خواننده‌ای اجرایش می‌کند که صدای خوبی دارد و شعر را نمی‌شناسد. من چنین چیزی را بیشتر می‌پسندم.

وی ترانه سرایی ایران را در حال حاضر، پر از ترانه سراهایی دانست که ترانه را می‌شناسند و به خوبی و روانی می‌سرایند و با اشاره به این موضوع خاطر نشان کرد: ترانه سراهای زیادی هستند که دارند در این عرصه از هنر حرفی برای گفتن دارند به خوبی ترانه را می‌شناسند، اما متاسفانه فعالیت نمی‌کنند و میدان را خالی کرده‌اند. چرا که بازار ترانه را کسانی می‌چرخانند که بویی از ترانه سرایی نبرده و با ترانه آشنا نیستند. متاسفم که حرفه‌ای عرصه را‌‌ رها کرده‌اند و کار نمی‌کنند و به همین دلیل است که شاهد ترانه‌های دم دستی و خالی از تکنیک و کلام و ادبیات هستیم.

وی عرصه امروزی ترانه را مساعد دانسته و اعلام کرد: خوشبختانه ترانه حال و روز بدی ندارد و می‌توان به آن امید وار بود و به کسانی که ترانه می‌سرایند خوشبین بود.

وی تاکید کرد: این روزهای ترانه بسیار خوب است. اگر آنهایی که در گوشه و کنار کشور هستند، دیده شوند و از آن‌ها دعوت به کار شود، و نیر شرایطی فراهم شود که بتوانند کار‌هایشان را به دست خواننده‌های مطرح و خوب، شرکت‌ها و آهنگساز‌ها برسانند، و به کسانی که شعر را می‌شناسند و برای آن ارزش قایلند قطعا در زمینه ترانه پیشرفت خواهیم داشت.

بهمنی در پایان گفت: پیشکسوتان این عرصه همت کنند و ضمن اینکه خود در این زمینه فعالیت می‌کنند، راه را برای جوانتر‌ها باز کنند و تجربیات و معلومات خود را به آن‌ها بسپارند تا شاهد کارهای خوبی در این عرصه باشیم.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 دی 1391 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود به ترانه خوشبین هستم | موسیقی ما