برنامه یاد بعضی نفرات
 
کنسرت جدیدم را در الجزایر برگزار می‌کنم
وحید تاج در گفت‌و‌گو با موسیقی ما:
کنسرت جدیدم را در الجزایر برگزار می‌کنم
موسیقی ما- غزاله سعادتی: وحید تاج از برگزاری کنسرتی با همراهی گروه مهربانی در الجزایر خبر داد.
این خواننده سنتی با اعلام این خبر افزود: این کنسرت در روز ۲۵ دسامبر در الجزایر برگزار می‌شود و از هم اکنون مشغول تمرین بر روی قطعاتی هستیم که قرار است در این کنسرت برای علاقه مندان به موسیقی سنتی اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه در این کنسرت تصنیفهایی در آواز اصفهانی و دشتی اجرا خواهند کرد، تاکید کرد: این کنسرت در دو بخش برگزار خواهد شد که در بخش دوم آن اختصاص به سوال و جواب‌های آوازی دارد.
این خواننده درخصوص استقبال از موسیقی ایرانی در کشورهای دیگر گفت: البته این کنسرت در الجزایر برگزار می‌شود ولی کلا با توجه به‌شناختی که من با اجراهای خارج از کشور دارم، می‌توانم بگویم که موسیقی اصیل ایرانی

شاخصه‌های ویژه‌ای دارد که یکی از آن‌ها دارا بودن گامهای می‌نور و ماژور است که ضمن آن دارای دو دستگاه شور و چهارگاه نیز هست و می‌توان سه‌گاه، بیات ترک، افشاری و نوا را نیز اجرا کرد. موزیسین‌های غربی می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: در این اجرا که با همراهی گروه مهربانی در ۲۵ دسامبر برگزار می‌شود، سلمان سالک (تار)، ماهان نهرودی (سنتور)، باقر زینالی (کمانچه)، حمیدرضا آفریده (کمانچه)، مجید علیزاده (تنبک)، سارنگ سیفی‌زاده (همخوان) و... من را همراهی خواهند کرد که وحید تاج خود نیز در جایگاه خواننده، حضور دارد.

گفتنی است؛ وحید تاج بعداز یادگیری نزد پدر خود از محضر اساتید مشهوری همچون حمید رضا نوربخش، علی اکبر شکارچی، علی نقی افشارنیا بهره برد و پس از آن در کارگاه‌های آموزشی استاد محمدرضا شجریان شرکت و اکنون یکی از شاگردان برجسته این استاد بزرگ تاریخ موسیقی آوازی کشور محسوب می‌شود.

تاج دارای مقام نخست آواز جشنواره موسیقی خوزستان در سال ۸۵، مقام نخست جشنواره موسیقی جوان کشور در سال ۸۶ و چند مقام دیگرکشوری می‌باشد و حدود دو سال پیش نیز توانست با قطعه پارسی برگرفته از شاهنامه فردوسی در فستیوال بین المللی ایتالیا مقام نخست را کسب کند..

از این خواننده جوان کشور تا کنون آثاری از جمله آلبوم خانه غریب و شیدا و عارف و خاطره منتشر شده است.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 آذر 1391 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کنسرت جدیدم را در الجزایر برگزار می‌کنم | موسیقی ما