برنامه یاد بعضی نفرات
 
رسیدن به اوج با «عاشقانه ها»
پرونده ای برای آلبوم «عاشقانه ها»- 5؛ آلبوم شناسی «احسان خواجه امیری» و همه بالا و پائین هایی که این خواننده در طول همه این سالها در انتشار آلبوم هایش، تجربه کرده
رسیدن به اوج با «عاشقانه ها»
موسیقی ما - بهمن بابازاده: تقریبا دو هفته ای می شود که آلبوم «عاشقانه ها» با صدای «احسان خواجه امیری» در بازارموسیقی کشور منتشر شده و توانسته مورد پسند دوستداران موسیقی هم قرار بگیرد. این «مورد پسند قرار گرفتن» اتفاقی ست که کمتر این روزها شامل حال آلبوم چهره های پرطرفدار موسیقی می شود و معمولا آثار جدید اهالی موسیقی با ضعف ها و کمبودهای فراوانی منتشر شده و از سوی مخاطب این روزها پیگیر بازار، عمدتا پس زده شده است. دلایل این رفتار هم تقریبا مشخص است: بالا رفتن سطح توقع مخاطب و به وادی تکرار رسیدن آثار.بدیهی است که مخاطب با شنیدن یک اثر خوب از هنرمند مورد علاقه اش، برای کار بعدی توقعات بیشتر و بالاتری دارد و دیگر به موفقیت و رشد اثر قبلی قانع نیست. هنرمند هم با علم به این موضوع، سعی در تجربه فضاهای جدید دارد و در این بین امکان دارد برخی افراط و تفریط ها باعث شوند آن برهه از عمر هنری اش دستخوش همین تجربه ها قرار بگیرد و با یک اشتباه، همه کارنامه کاری اش را زیر سوال ببرد. در سالهای اخیر بارها شاهد این اتفاق برای بسیاری از هنرمندان بازار موسیقی پاپ بوده ایم. این چرخه برای خیلی ها تکرار شده و همین طور در حال تلفات گرفتن است. بعد از گل کردن و به قول معروف «گرفتن» یک آلبوم، و یکی دو کنسرت دو هزار نفری و چند گفتگو و گزارش در مجلات، آقای خواننده بلافاصله از راه به در می شود و خلاقیت های ذاتی اش را چیزی فراتر از سلیقه مخاطب می بیند و همین باعث می شود آلبوم بعدی با کله زمین بخورد. وقتی انتقاد ها به گوش اش می رسد علیه منتقدان موضع می گیرد و با ادبیاتی دور از شان در مقابل آنها قرار می گیرد و بعد از تجربه سوم، دیگر راه بازگشتی ندارد و به یک مهره سوخته تبدیل می شود.

این چرخه برای بسیاری از هنرمندان سالهای اخیر بازار موسیقی تکرار شده و همین طور ادامه پیدا کرده.
اما در این بین برخی چهره ها نیز با علم به این موضوع مسیرشان را در طول فعالیت هنری شان عوض کرده اند تا بتوانند نتایج جالب توجهی را نیز تجربه نمایند. انتشار آلبوم «عاشقانه ها» و استقبال جالب توجه مردم و مخاطبین باعث شد نگاهی بیندازیم به مسیری که احسان خواجه امیری برای رسیدن به این نقطه آنرا پیموده و به اینجا رسیده. جایگاهی که حالا محکم تر از حتی بهترین سالهای هنری او در گذشته به نظر می رسد و حالا به جرات می توان از او به عنوان یکی از بهترین های موسیقی پاپ بعد از انقلاب یاد کرد.

  • * آلبوم اول: «من و بابا» / سال 1380
احسان خواجه امیری 17 ساله است و در محضر پدرش آرام آرام در حال آشنا شدن به تکنیک ها آوازی ست. با چند نرف افزار آهنگسازی هم آشنا شده و آرام آرام نشان می دهد که استعداد ارثی اش در خوانندگی را کشف کرده. آلبوم «من و بابا» را به صورت دو صدائه با پدرش در سال 80 وارد بازار می کند تا با استفاده از نام پدر هم شده، بگوید من پسر «ایرج » ام و منتظرم باشید.
*واکنش ها:
آلبوم چیز خاصی ندارد ولی مردم سراغش می روند تا حتی براش شنیدن صدای پسر استاد هم که شده، آنرا گوش کنند. پدر در دو قطعه از این آلبوم حضور دارد و حاصل اولین تجربه های «احسان» حتی اگر هیچ خلاقیت درست و حسابی ای را نیز به خود نمی دید، نام او را در جامعه هنری سر زبان ها انداخت.

  • * آلبوم دوم: هر چی آرزوی خوبه ما تو / سال 1384
احسان تجربه های زیادی به دست آورده و حالا دیگر بیشتر می شود در مورد اش صحبت کرد. در همان نخستین گفتگوهایش هم به وضوح دلخوری اش را بابت نسبت دادن القابی چون «پسر ایرج» را نشان داد تا به نوعی مشخص شود او استقلال کاری برایش از هر چیزی بیشتر اهمیت دارد. دو سال از آلبوم «من و بابا» گذشته بود که صدای «احسان خواجه امیری» از تلویزیون به گوش رسید و ترانه ای که ظرف دو هفته به انتخاب آن روزهای اکثر مخاطبان موسیقی تبدیل شده بود: «هر چی آرزوی خوبه مال تو / هر چی که خاطره داری مال من...».
* واکنش ها:
احسان با این تیتراژ توانست خیلی زود در دل خیلی ها خودش را جا کند و آلبوم دوم و انفرادی اش را در روزهایی که این قطعه در اوج محبوبیت بود، وارد بازار کرد:«برای اولین بار». او ترانه آن روزها محبوب «هر چی آرزوی خوبه مال تو» را هم در این آلبوم گنجاند تا ملت برای داشتن نسخه با کیفیت این قطعه هم که شده، آلبومش را بخرند و با این روش بقیه آثارش را هم به گوش دوستدارانش برساند. این آلبوم در سال 84 منتشر شد تا بازار شلوغ آن سالهای موسیقی پاپ، رسما حضور خواننده ای جدید و با کاراکتر را تجربه کند. کنسرت های احسان از همان سالهای نخست برگزاری پذیرای خانواده ها بود و از همان زمان او به یک خواننده «خانوادگی» معروف شد که آثارش را همه اقشار جامعه دوست داشتند.

  • * آلبوم سوم : سلام آخر/ سال 1386
حضور مداوم احسان در تلویزیون و اختصاص تیتراژ های تلویزیونی به این خواننده صدای خیلی ها را در آورده. اتهام هایی از قبیل «مافیای صدا و سیما» و «نور چشمی تلویزیون» به او نسبت داده می شود ولی این خواننده در سکوت کامل کار خودش را می کند. حرف و حدث های زیادی درباره اختلاف نظرهای او و پدرش در برخی رسانه ها منتشر شده تا خیلی ها نگران ادامه روند هنری او باشند ولی بالاخره این سر و صداها باعث شد او سکوت اش را بشکند و برای اوین بار درباره پدرش سخن به زبان بیاورد : « من عاشق صدای پدرم هستم. هیچ‌وقت صدایش از ذهنم پاک نمی‌‌شود. او پهلوان آواز ایران است. اصلا کسانی که در آن دهه در موسیقی ایران زحمت می‌‌کشیدند، بی‌‌نظیر و تکرارنشدنی بودند.»

آلبوم سوم خواجه امیری در به نام «سلام آخر» منتشر شد و خود احسان اعتقاد دارد که او را باید با این آلبوم بشناسند.

قطعه پر طرفدار «میوه ممنوعه» هم در همین اثنا در تلویزیون منتشر شده و دیگر خواجه امیری در اوج محبوبیت قرار دارد. اما او با هوش تر از این است که این قطعه محبوب را باز هم در آلبومش قرار دهد و دوباره اتهام ها علیه اش درباره خواننده «تلویزیونی» اوج بگیرد.
واکنش ها:
روند رو به رشد خواجه امیری ادامه دارد و «سلام آخر» جزو پرفروش ترین آثار آن سال می شود. کنسرت های این خواننده به شدت رونق گرفته پخش قطعات او از تلویزیون هم باعث شده او در اوج دوران کاری اش قرار بگیرد. واکنش های خوب درباره این آلبوم ادامه دارد و همین باعث می شود خیلی ها برای انتشار کار بعدی این خواننده لحظه شماری کنند.

  • * آلبوم چهارم : فصل تازه /سال 1387
با توجه به اسم آلبوم خیلی ها منتظر یک اثرحرفه ای و متفاوت از احسان در پایان سال ۸۷ بودند،اما البوم «فصل تازه» آن چیزی نبود که انتظار میرفت. ملودی و تنظیم هایی تکراری یکی از علل معمولی بودن این البوم به حساب می آمد. احسان خواجه امیری در کنار پدرام کشتکار ومهرداد نصرتی اهنگسازان این البوم بودند و کار تنظیم نیز به عهده ی خود احسان وپدرام کشتکار وعلی ثابت بود. این خواننده تیتراژهای موفقی هم در زمان انتشار این اثر در تلویزیون داشت که باز هم مثل آلبوم قبلی تصمیم گرفت آنها را در آلبوم قرار ندهد.
* واکنش ها
تنها نقطه مثبت این اثر رامی توان قطعه سر کاستی آن «نمی دونی» دانست. قطعه که نه به اندازه کارهای قبلی این خواننده ولی تا حدودی توانست آبروی احسان را بخرد و اجازه ندهد واکنش های منفی و نقد های تند علیه او، بیشتر و بیشتر شود. کم بودم فاصله انتشار این آلبوم نسبت به اثر قبلی (یک سال) و تکراری بودن زیادی برخی ملودی های این اثر اتهام هایی از قبیل کم کاری و کار سطحی را به سوی این خواننده روانه کرد.

  • * آلبوم پنجم : یه خاطره از فردا /سال 1389
آلبوم «یه خاطره از فردا» را بدون شک باید ضعیف ترین آلبوم همه سالهای فعالیت هنری این خواننده نامید. آلبومی که بسیار دور از حد و اندازه های این خواننده تولید و روانه بازار موسیقی کشور شده بود و باعث شد خیلی ها از اتمام دوران هنری او سخن به میان بیاورند. این اثر اتهام هایی از قبیل ضعف عمده در ترانه سرایی و ملودی سازی را به خود دید و جالب اینجاست که خود خواجه امیری نیز این ضعف های آلبوم را پذیرفته بود و حتی در مقام پاسخ به انتقادات هم وارد نشد.
* واکنش ها
واکنش های تندی به این اثر وارد شد. واکنش هایی که باعث شدند حساب کار دست عوامل و سازنده های این اثر بیاید و به وضوح خطر را حس کنند.
این واکنش ها تا حدی بود که خواجه امیری تا سه سال از انتشار آلبوم جدید جلوگیری کرد و بسیاری از پیشنهاد های تیتراژ های تلویزیونی را هم رد کرد. او تمام وقت اش را صرف تهیه و تولید آلبوم جدیدش کرده بود تا بتواند آب رفته را به جوب بازگرداند. البته در هممه این سالهای افول این خواننده از لحاظ آلبوم، کنسرت های او با همان رونق قبل در جریان بود و هیچ آسیبی به این بخش از فعالیت های هنری او وارد نشده بود. شاید خاطره خوب مخاطبان این خواننده از آثار قدیمی را بشود دلیل اصلی این ماجرا قلمداد کرد.

  • * آلبوم ششم : عاشقانه ها / 1391
بازگشت به نقطه اوج همیشه ودر هر حالتی از رسیدن به این نقطه سخت تر و دشوار تر است.
شاید این موضوع را خود احسان خواجه امیری بهتر از هر کس دیگری می داند. ولی او با انتشار آلبوم جدیدش همه معادلات این سالها را به زد و با یک آلبوم قوی توانست خودش را دوباره احیا کند و از انتقادات تند خلاص شود. تیم کاری جدید او در این اثر را باید برگ برنده او خطاب کرد تا آلبومی که به قول خواجه امیری «پر هزینه ترین» آلبوم این خواننده بوده، از دید اکثر منتقدین بهترین آلبوم او نیز لقب بگیرد.
* واکنش ها
محسن چاوشی اولین کسی بود که انتشار این اثر را به خواجه امیری تبریک گفت. اتفاقی که خیلی کم پیش می آید و چاوشی با این رفتار نشان داد که واقعا این اثر توانسته نظرش را جلب کند. قطعه «کجایی» این آلبوم از همان روزهای اول انتشار به شدت با استقبال مخاطبان خواجه امیری رو به رو شده و نشان داده که همه قابلیت های «هیت» شدن در بین مخاطبان این خواننده را داراست. بازخوردهایی هم که از اجرای زنده این قطعات در کنسرت اخیر این خواننده بوجود آمده نشان می دهد سوای منتقدین و کارشناسان موسیقی، مردم هم به خوبی توانسته اند با این آلبوم ارتباط برقرار کنند تا این خواننده پس از سالها بالاخره با یک آلبوم قوی ، بازگشتی قدرتمند را به بازار موسیقی تجربه کند. بازگشتی که پس از سالها افت در انتشار یک آلبوم خوب و استاندارد به دست آمده و همین ارزش کار او را چند برابر می کند.
منبع: 
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1391 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

آلبوم دوم اسمش بود: برای اولین بار
#صرفا جهت اطلاع

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

واقعا که رسیدن به اوج با عاشقانه ها.خیلی تیتر زیبایه.احسان با این البومش یک بار دیگه ثابت کرد که همیشه تو اوجه و فرق خودش با دیگران رو باز هم ثابت کرد.یه البوم از هر نظر حرفه ای و قوی و کار شده.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

صحبتای در مورد آلبوم فصل تازه و یه خاطره از فردا بیش از حد غیر منصفانه بود !
حرف جدیدی نزده بودید در کل
مرور خاطرات بود ، اما اصلا مرور قشنگی نکردید، اصلا واقع بینانه نبود
فصل تازه اون زمان خیلی سر و صدا کرد و صدای خروجی هر ماشینی بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

جای هیچ حرفی نداره این آلبوم به نظرم بعد از آلبوم اخیر آقای آسرایی این قوی ترین آلبومی بود که شنیدم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

نقد البوم ها به نظر من: بدترین البوم احسان به نظر من البوم جان بابا و بعد هر چی ارزومه بوده که با صدای به شدت افکتی یا همون لیزر و اهنگسازی ها ابتدایی و بد این خواننده همه معادله 2 البوم اول را به هم زد ولی باز هم اعتقاد دارم اگر ایرج نبود به این جایگاه نمیرسید و مشخص بود که این دلیل من درست است از البوم اول دادن با نام پدر و اجرا در تلویزیون که حالا اسمش رو هر چی بزارن ولی به نظر من این درست نیست یکی با نام فامیل - پدر و.. بیان صدا سیما و یکی مثل فریدون آسرایی بعد از البوم شاهکاره غریبه در همان زمان ممنوع الکار شود و ممنوع ااتصویر و کنسرت و دلیلش هم فقط خارج بودنش بود و هزار فرق دیگر که دل هر ایرانی را در میاورد. البوم ضعیفه بعدی یه خاطره از فردا و البوم عاشقانه ها و فصل تازه بود اما قوت کار احسان البوم سلام آخر بود و سبک محمد اصفهانی خوندن مثل ترک باران میبارد و به نظرم بهترین اثر این شخص میباشد. احسان روز به روز به تکرار رفته و همین طور به نظر من این خواننده خواننده ای است فقط پاپ و اصلا تلفیقی هم نیست چه برسه سنتی. سبک سنتی خیلی بزرگ و قابل احترامه که با 4 تا تحریر از خوانندگان پاپ و... نمیشه همه رو گفت موسیقی اصیل خون. در پایان همیشه حق به حق دار میرسه و کسایی که من نمیشناسم مثل احسان حق شناس 3 یا 4 سال البومشون مجوز نمیگیره یا امید حاجیلی 7 سال بعد الگرو رو مجوز گرفت و 100 خواننده دیگه و تنها خواننده ا که سریع مجوز میگرفت احسان بود. استاد شجریان چند سال به چند سال مجوز میگیره واقعا چرا؟ چرا به نظر تمام دنیا تنها استاد آواز ایران البومهاش مجوز نمیگیره؟ این سایت شاید براش سخت باشه این نقد رو بزاره و حتما هم سانسور میکنه ولی ما عادت کردیم سانسور تو همه جا ولی یادمون نره چقد حق و ناحق میشه. ایا امثال استاد شجریان - حاجیلی و 100 نفره دیگه رفتن کانالی که برنامه...که مجوز نگیرن؟دوستان ارشاد قانون بزارین هر کی بره تو اون کانال و برنامه خارجی که نما بردم مجوز میگیره و میاریمش ساله نو برنامه عید و همین طور کانالهای مختلف که یکم همه فکر کنیم 2 خواننده اینجوری شده و بقیه هم نام نبرم بهتره.بی عدالتی داره بیداد میکنه. چقد فرق و برای چی؟ من تاسف میخورم بهترین ها هیچ جایی در کشور ما ندارن و یه عده با نامهای مختلف و باند بازی به همه جا میرسن.اگه خواننده ای که نمیشناسم به نام... رو به خاطر غیر مجاز خوندن مجوز نمیدین یا نریمان و... پس چرا یگانه - چاووشی و... رو مجوز میدین؟مگه همین آقای یگانه و چاووشی نبودن که غیر مجاز بودن؟ یا حتی رضا صادقی که با 100 ترک غیر مجاز بی کیفیت اومد تو موسیقی. چی کار دارین میکنی دوستان ارشاد؟ کاری نکنید افرادی مثل محمد اصفهانی ها - علیرضا عصار - قاسم افشار کار ندن بیرون و یه عده به خاطر تیپ که نگم بهتره. در کل متاسفم برای وضع نابسامان موسیقی. نقدم تنده ولی به اون خدایی که اون بالاست دلم واسه مملکتم میسوزه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

عاشقانه هاهم مثل آلبوم های دیگه احسان خواجه امیری عالی هرآهنگی که احسان بخونه عالی دلیلشم صدای خوبش،من که عاشق صداشم

Ali
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

من به شخصه واقعا لذت می برم از آلبوم عاشقانه ها

ممنون از این یادآوری و تحلیلی که به نوبه ی خودش آموزنده هم بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

آلبوم قشنگی بود! ولی قطعا بهترین آلبوم خواجه امیری نبود...
در سطح خود خواجه امیری بود البته... چون احسان فقط می خونه و بعد میگی عجب صدایی چه شعری ... ولی هیچ وقت حس آهنگ تو رو نمی گیره...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

در ضمن آهنگ کجایی رو ایشون چند ماه قبل منتشر کردن و چون قبلا شنیده شده مردم استقبال کردن...اگه می خواست هیت بشه همون چند ماه پیش باید این اتفاق می افتاد.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

آلبوم فصل تازه اونقدر بد نبود مخصوصا یک ترک زیبا داشت مثل خوشبختی.در ضمن با این حرف که آلبوم قبلی بسیار ضعیف بود واما حالا بعد از 3سال... تنها می خواهید دوران کاری خواجه امیری را جوری تقسیم بندی کنید که از آلبوم آخرش یک چیز فوق العاده بسازیدکه نبود .اصلا من نمیدونم چرا خواننده های دیگر رو مثل ایشون اکران نمیکنید.سیر پیشرفت بقیه ی خواننده ها قابل بررسی نیست؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

چند تا نکته دیگه هم یادم رفت بگم، اضافه کنم :

اولا همونجوری که دوستان گفتن اسم آلبوم دوم رو اشتباه نوشتید

دوما احسان 2 سال بعد از یه خاطره از فردا آلبوم بعدی یعنی عاشقانه ها رو منتشر کرد، این 1 سال اضافی رو از کجا آوردید ؟

سوما احسان یه سال و نیم بعد از سلام آخر ، آلبوم فصل تازه رو منتشر کرد ، اما شما به غلط نوشتید 1 سال بعد !
از شما بعیده که تاریخ انتشار آلبوم ها رو با یه سال و نیم سال جابه جایی بنویسید !

چهارما با اینکه تو نظر قبلیم گفتم خیلی غیر منصفانه نظر دادید درباره آلبوم فصل تازه و یه خاطره از فردا ، اینو هم اضافه کنم که احسان خیلی هم خوب و با شخصیت به ایرادات آلبوم یه خاطره از فردا پاسخ داد که یکی از بهترین مصاحبه هاش بود
توی همین سایت خودتون هم گذاشتید، خودتون مصاحبه رو انجام دادید، واقعا جالبه !

جناب موسیقی ما واقعا جای تاسف داره که اطلاعات کاملا غلط و تفسیر های کاملا غیر منصفانه میکنید واسه خودتون
وقتی اطلاعاتتون درست نیست مگه مجبورید کارنامه یه هنرمند رو مرور کنید؟
آقای بابا زاده واقعا زشته وقتی اطلاعاتت ضعیفه میای اطلاعات غلط میدی

موسیقی ما یا حرف منو تایید کن یا اگه تایید نمیکنی این اشتباهات رو اصلاح کن !
طاقت نداریم درباره خواننده مورد علاقمون اطلاعات غلط و تفسیر های واقعا غیر منصفانه اینجا نوشته بشه !

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

من که واقعاً هر چی گوش میدم خسته نمیشم..!
عالیه! واقعاً تبریک میگم به احسان و گروهش

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

واقعا واسه نویسنده این نقد متاسفم!!!
نمیدونم چرا به هر صورتی که شده میخواد محسن یگانه رو بکوبه...
خدا رو شکر محسن ثابت شده است
حتی تو موزیک ما...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

من عاشق احسانم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

albome khobi booood vali kheily eshtebahe fahesh to mix dashtan....
kamtarin eshtebah haye in modeli ro farzad farzin va mani rahnama daran ke kamelan havaseshon be albomeshon jame....
dar kol age in eshtebah ha nabood....bi naziiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiir boooooooooooooooooood

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

خیلی نقد خوبی و حرفهای بود منم کاملا موافقم که این البوم بینظیر هست

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

Albume khobi e ama moondam chera ehsan e aziz 1 kar e Orchestral mese salam e akhar nadasht tu in album ,,, ehsan 1 dooooonastttttt ,,, merc Ehsan e azizi

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

esme albome 2vom baraye avalin bare
albome fasle taze ba'de 1sal nayumad bishtar bud mahai ke entezaresho keshidim midunim!! tazasham injuri ke shoma migin bad nabud hamintor ye khatere az farda ounam ba'de 2sal ouumad!! lotfan etelaate ghalat nadin!!!!!!! az shoma baide!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

بلاخره یک جوانمرد پیدا شد دو کلمه حرف حساب بزنه این البوم نیاز داشت جا بیفته حالا جا افتاده من طرفدار احسانم اما خیلی دوست دارم روند کاری خواننده های دیگه مثل یگانه و چاووشی رو هم ببینم که دو روز دیگه نگن احسان مافیاست وحالا موسیقی ما رو هم خریده مرسی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

فصل تازه اونقدرام بد نبود.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

به نظر من هنوز بهترین و زیباترین کار احسان سلام آخره و فکر نکنم دیگه آلبومی به اون حد و اندازه بتونه بده این آلبوم هم فقط یه خورده بهتر از فصل تازه و خیلی بهتر از یه خاطره از فردا بود من و بابا رو هم که من اصلا جز آلبوم های احسان به حساب نمیارم چون صداش خیلی افکتیه برای اولین بار هم برای استارت بد نبود.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

آلبوم من و بابا شروع فعالیت رسمی احسان عزیز بود و
برای اولین بار،آلبومی فراموش نشدنی با قطعه‌های فراموش نشدنی و خاطره انگیزی بود.
سلام آخر با قطعه‌ای همراهه که اکثر مردم با اون قطعه ارتباط برقرار کردم و قطعه سلام آخـر برای همیشه در ذهن مردم ماندگار باقی خواهد ماند و قطعات باقی هم همگی با نقاط مثبت بسیار در یادها باقیست.
فصل تازه با وجود اینکه با گذشت زمان کمی نسبت به سلام آخر منتشر شد اما بسیار قابل دفاع بود و مثل آثار دیگر آقای خواجه امیری بسیار زیاد در ذهن ها مانده.
یه خاطره از فردا،لیل ابراز ناخوشایندی‌هایی که شد مشخص نیست!این آلبوم نکات مثبت خیلی زیادی داشت.
و امـــا عاشــــقانه‌ها:یکی از بهترین آلبوم‌‌های آقای خواجه امیری و پاپ ایران به شمار میاد.وجود عوامل قوی و اجرای کاملا" پاپ احسان خواجه امیری،حس شدن تجربیات بسیار ایشون رو به نمایش گذاشته.
آرزوی موفقیت روز افزون دارم برای احسان خواجه امیری و هنرمندان دیگر کشور عزیزمونbe

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

ehsan khaje amiriهمیشه در اوج بوده هست و خواهد ماند!!!همیشه هم هواداراشو داره :)

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

"به جرات می توان از او به عنوان یکی از بهترین های موسیقی پاپ بعد از انقلاب یاد کرد. "
پدر نامبر وان قبل انقلاب پسر نامبروان بعد انقلاب!چه میکنن خواجه امیریها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

ببخشید اینقدنظر میزارم!
نقد یه خاطره ازفردا و فصل تازه اصلا منصفانه نبود!!!!!!یهخاطره از فردا ترک جذاب و قشنگ کم نداشت این بی انصافی بود!همینطور فصل تازه با آهنگی مثل خوشبختی!!!بعدشم احسان تویه مصاحبه کاملا محترمانه به نقدای یه خاطره از فردا پاسخ داد!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

هر کدوم از البوم های احسان خواجه امیری یه حال و هوای و قشنگی و جذابیتی دارن و تک تک اهنگ های هر البوم ادم باهاش یه خاطره داره و مال یه دوره هستن البوم سلام اخر مال سال 86 و اون زمان بود فصل تازه هم که ترک های ماندگاری از احسان توی اون البوم بود مثل نمیدونی.شیرین.خوشبختی.تب تلخ.رفتنی و....یه خاطره از فردا هم به همین صورت همه باهاش کلی خاطره داریم ترکای .نمیدونی.مسری.خودت خواستی.اعتراف.خلاصم کن.کاش عاشقت نمیشدم.این ترکا بدن به نظر شما؟؟از چه دیدی شما نگاه میکنی که میگی خوب نبودن.اینطور نیست که بگیم کدوم کار احسان بهترین بوده.واقعا انتخاب سخته. این یکی هم که عاشقانه ها که دیگه مورد پسند همه مواقع شد. صدای احسان توی البوم من و بابا افکتی بوده؟؟؟!میشه بپرسم کدوم کار میگید که صدای احسان افکت داشته تو اون البوم.نام ببرید.توی اون البوم احسان خواجه امیری فقط 16 سال داشته.شما باورتون میشه صدای توی اون البوم مال یه جوون 16 سالس.اواز از من جدا مشو رو گوش بدین یعد بیاد کامنت بذارید.کدوم از خوانندگان حال حاضر پاپ که بدون نااگاهی دارن الان با احسان مقایشه میشن توی سن 16 سالگی میتونستن یه البوم سازن و بخونن با اون نوع گام بالا...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

من با بعضی جاهای این نقد کاملأ مخالفم.ب نظر من تو آلبومای آقای خواجه امیری هیچکدوم ضعیف نیست.حتی من و بابا ئم ک تجربه ی کمی پشتش بوده رو خیلی دوست دارم.فصل تازه و یه خاطره از فردا ئم یکم اسمشون بد در اومده!!هرکدوم حداقل5-6ترک دارن ک خودم شخصأ عاشقشونم.نمیدونی،شیرین،گریه،حقیقت داره دلتنگی،فال،خوشبختی،تب تلخ،نمیدونم،خودت خواستی،اعتراف،خواب و بیداری،کاش عاشقت نمیشدم،مسری،دنیا،خلاصم کن....اینا ترکایی هستن ک من خیلی دوستشون دارم.میبینید ک تقریبأ تمام ترک های این2تا آلبوم مورد علاقه ی من هستن.و مطمئنم ک آدمایی ک مث من از این تعداد ترک تو این2آلبوم خوششون اومده کم نیستن!...ولی خب هرکسی نظر و سلیقه ی خاصی داره و جناب بابازاده ئم ب نظرم نظر شخصی خودشونو منتشر کردن.فقط با این تفاوت ک ایشون این موقعیتو داشتن ک نظر شخصیشونو در قالب ی نقد رسمی منتشر کنن...فقط همین!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

من از دید احساسی این نظرو ندادم آره خود من هم با آهنگ های احسان خاطرات زیادی دارم ولی دلیل نمیشه با به به و چه چه الکی خواننده به این خوبی رو تو همین سطح قانع نگه داشت من همه آلبوم های احسانو گو ش دادم حتی تک آهنگا، سلام آخر تو همه لحاظ برتر بود البته این نظر منه این آلبوم جدیدم من شاید هر قطعه ای رو بیشتر از 100 بار گوش دادم این آلبوم هم چندتا خریدم دوما من نگفتم چیزی بده فقط آلبوم هارو با هم قیاس کردم که چون خواننده آلبوم ها یکی هستند قیاس مشکلی نداره من احسانو با هیچ کس مقایسه نکردم مشکل شما اینه که اگه بخواین از یکی رو تمجید کنین خدا میشه و ... افراطی نباشین

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

بهترین آلبوم احسان فصل تازه بود-وهیت ترین آلبومش هم فصل تازه بود-درتعجبم چرا به فصل تازه گیر دادین؟به نظر من فصل تازه برا اون موقع خوب بود-آلبوم قبل ِ(یه خاطره از فردا) هم نکات مثبتش بیشتر از نکات منفی اون بود-ولی در حد واندازه های احسان نبود-ونقطعه ضعفش یکدست نبودنش بود نه خوب نبودن تراک ها-این آلبوم هم که بسیار دلچسب بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

واقعا از نقد بسیار بسیار منصفانه شما بهره بردیم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

احسان تحت هر شرایط و همیشه عالی و بی نظیره

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

من فکر کنم که همه آلبوم های خواجه امیری عالی بودن واقعا من تو این روز ها تمام آلبوم های ایشون رو از من و بابا گرفته تا عاشقانه ها گوش میدم همشون دوست داشتنی هستن و خستگی ناپذیر برای آدم.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود رسیدن به اوج با «عاشقانه ها» | موسیقی ما