برنامه یاد بعضی نفرات
 
رجب‌پور: من بیکار ننشسته‌ام
در پی حواشی این روزهای ارکستر ملی ایران،
رجب‌پور: من بیکار ننشسته‌ام
موسیقی ما - مدیر اجرایی ارکستر موسیقی ملی ایران گفت: اگر تمرینات ارکستر ملی ایران برگزار نمی‌شود، دلیلش این است که قرار است این ارکستر به همراه ارکستر سمفونیک و گروه کُر زیر چتریک موسسه بروند.

رجب‌پور دربارهٔ شایعات اخیر مبنی بر تعطیلی ارکستر موسیقی ملی ایران گفت: بنده ارکستر ملی را‌‌ رها نکرده‌ام و دوست ندارم کسی درباره شرایط اقتصادی پیش‌داوری کند، شاید اعضا با تاخیر حقوق گرفته‌اند اما موضوع این است که شورای فنی ارکستر تصمیم گرفته است، تحولاتی را درباره نوازندگان ایجاد کند.

او افزود: بنده درباره این شایعات و حرف‌هایی که زده می‌شود بیکار ننشسته‌ام، در پی رفع این مشکلات هستم.

رجب‌پور در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو یادآور شد: اواخر شهریور ماه امسال بود که طرحی از سوی معاونت هنری مطرح شد، براساس این طرح ارکستر‌ها باید زیر نظر یک موسسه اداره می‌شدند و بنابراین این موضوع باعث شد تمرینات ارکستر به تعویق بیفتد.

مدیر اجرایی ارکستر ملی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه نوازندگان از نگرفتن حق و حقوقشان شکایت دارند، گفت: مگر آن‌ها سرتمرین آمده‌اند که حقوق می‌خواهند؟! آخرین کنسرت‌ ما کنسرت شیراز بود و پیش از آن حق و حقوق آن‌ها به طور کامل پرداخت می‌شد.

او در همین رابطه اضافه کرد: بعد از‌‌ همان کنسرت شیراز بود که در جلسه‌ای با اعضای کنسرت مطرح کردم، ارکستر ملی باید دچار تغییراتی شود و بنابراین باید آمادگی این تغییرات را داشته باشیم اما فکر می‌کنم از آنجا که شایسته سالاری جایی در میان ارکستر ندارد، تعدادی از نوازندگان جایگاه خود را متزلزل دیدند و بدون اینکه نام خود را بگویند، مصاحبه کردند و اوضاع را آشفته کردند.

رجب‌پور اظهار کرد: فوتبالیست‌ها پوشیدن پیراهن ملی برایشان مهم است و برای آن تلاش می‌کنند اما گویا اعضاء ارکس‌تر ملی این دیدگاه را ندارند و فکر می‌کنند اتفاق بدی قرار است برایشان بیفتد.

مدیر اجرایی ارکستر ملی همچنین به ایسنا گفت: من از سوی دولت برای مدیریت ارکستر ملی منصوب نشده‌ام. من ارکس‌تر ملی را دوست دارم اما از این پس برای حضور در ارکس‌تر شرایطی دارم و آن را به نوازندگان گفته‌ام.

رجب‌پور در پایان سخنانش تاکید کرد: در حال حاضر ارکستر موسیقی ملی دو رپرتوآر آماده تمرین دارد که تاریخ کنسرت هم تعیین شده است، یعنی بنده به این منظور هزینه‌ای پرداخت کرده‌ام پس چرا ارکستر ملی باید تعطیل شود؟!

مدیر اجرایی ارکستر ملی تاریخ دقیق این کنسرت‌ها را اعلام نکرد.
منبع: 
ایسنا
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 آبان 1391 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود رجب‌پور: من بیکار ننشسته‌ام | موسیقی ما