برنامه یاد بعضی نفرات
 
فعالیت‌های ارکسترملی ایران متوقف شده است
ارسلان کامکار خبر داد؛
فعالیت‌های ارکسترملی ایران متوقف شده است
پس از پخش شایعاتی مبنی‌بر تعطیلی ارکسترملی ایران و رد این شایعات از سوی برخی مسئولان، ارسلان کامکار عضو شورای فنی این ارکس‌تر و عضو دائم ارکسترسمفونیک تهران خبر تعطیلی ارکسترملی را تایید کرد.

کامکار در پاسخ به این سوال که گویا اعضای ارکس‌تر ملی از خردادماه سر تمرین‌ها حاضر نمی‌شوند و شایعه تعطیلی این ارکس‌تر صحت دارد، گفت: من هم همین اخبار را شنیده‌ام و از قبل هم گفته بودند که برنامه‌هایی برای ارکسترملی دارند. بدون اینکه به ما اطلاع بدهند دو، سه روز پیش باخبر شدم بله متاسفانه فعالیت ارکسترملی متوقف شده است.

این هنرمند در پاسخ به این سوال که یعنی ما درحال حاضر ارکسترملی نداریم، پاسخ داد: نه، فکر نمی‌کنم.

کارمکار در خصوص پی‌گیری هفته گذشته ایلنا درباره شایعه تعطیلی ارکسترملی و صحبت‌های مسئولان مبنی بر تاسیس موسسه ارکسترهای موسیقی ایران، بیان کرد: من هم در همین حد شنیده‌ام و به نظرم همه این‌ها حرف است. چه فرقی می‌کند؟ محلی که ارکستر‌ها تا به حال به آنجا وابسته بودند که بودجه نمی‌دادند و قرارداد نمی‌بستند حالا با تاسیس همچین تشکیلاتی بودجه می‌دهند و قرارداد می‌بندند؟

وی افزود: من فکر می‌کنم تمام این‌ها بابت این است که تنها بگویند کاری صورت می‌گیرد و فکر نمی‌کنم عملی باشد. البته امیدوارم اینطور که مسئولان می‌گویند باشد، چون اصلا از این اوضاع خوشحال نیستم. شاید عمر ارکسترملی زیاد نباشد، اما عمر ارکسترسمفونیک ۸۰سال است، از هم پاشیدن این ارکستر‌ها فاجعه است.

عضو شورای فنی ارکسترملی درباره تاثیر تعطیلی ارکسترملی بر جریان موسیقی در کشور، گفت: به نظر من یک فاجعه است، مگراینکه ارکس‌تر فیلارمونیکی درست شود که مثل همه عده‌ای از افراد عاشق موسیقی هر از چندگاهی آن‌جا حضور پیدا کنند و افرادی که سرمایه‌ای دارند در این مسیر از افراد حمایت کنند.

وی ادامه داد: اما اگر هیچ حمایتی صورت نگیرد و ارکس‌تر فیلارمونیکی به عنوان جایگزین درست نشود، تعطیلی ارکسترملی یک ضایعه بزرگ خواهد بود که به هیچ وجه امکان جبران آن وجود ندارد. این روند انگیزه را از تمام بچه‌های آهنگ‌ساز می‌گیرد، همین طور خود من دیگر انگیزه‌ای برای کار نخواهم داشت. یک قطعه نوشته می‌شود که اجرا شود و اگر محلی برای اجرای آن وجود نداشته باشد دیگر دلیلی برای نوشتن وجود ندارد.

عضو ارکسترسمفونیک تهران در پاسخ به این پرسش که آیا عظمی از سوی مسئولان برای رفع مشکلات ارکسترملی مشاهده کرده است یا خیر، گفت: نه، سال‌ها است که قرار است مشکلات ارکسترملی برطرف شود اما از چهارسال پیش تا این اواخر بابت قرارداد بستن مشکل داشتیم، الان هم که با وجود این اخبار مشخص نیست اصلا قراردادی درکار است یا نه.

وی در انت‌ها با ابراز تاسف از تعطیلی ارکسترملی، اظهار کرد: برای فردی مثل من که سی سال است در ارکسترسمفونیک عضو هستم، ارکس‌تر ملی و سمفونیک مانند خانه می‌ماند و من از خراب شدن این خانه بسیار متاسف هستم.
منبع: 
ایلنا
تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1391 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک سرمایه ی موسیقی ایران هستند...بسیاری از افراد با تمام وجود کار و تلاش می کنند و موسیقی می نویسند تا در ایران به اجرا درآبد.بدون این ارکستر ها آهنگسازان ما چگونه می توانند هنرشان را عرضه کنند...جدای از این آنقدر اعظای این ارکستر ها در مسیرشان عزم و اراده نشان داده اند که بی انصافی است به قول استاد کامکار خانه شان را از دست بدهند...از این بابت بسیار متاسف و ناراحتم...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی ایران از سرمایه های موسیقی ما هستند...چه بسیار افرادی که به عشق ورود به این ارکستر ها تلاش می کنند و چا بسیار کسانی که به امید این ارکسترها به تصنیف موسیقی می پردازند...اگر در کشورمان ارکستری برای اجرای آثار آهنگسازان نباشد چگونه موزیسین های ما می توانند آثارشان را عرضه دارند ؟؟؟
جدای از همه ی اینها اعظای محترم این 2 ارکستر با عزم و اراده و پشتکار تا چنین سطح بالایی کار کرده اند و توانایی شان را به همگان ثابت کرده اند...بسیار تاسف بار است که به قول استاد کامکار خانه ی این نوازندگان چیره دست ویران شود...
بنده نیز بسیار از این اتفاق متاسف و ناراحتم...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود فعالیت‌های ارکسترملی ایران متوقف شده است | موسیقی ما