برنامه یاد بعضی نفرات
 
اکثر آهنگسازان با شاعران خاص خودشان مافیا تشکیل داده‌اند
ترانه مکرم در گفت وگو با موسیقی ما؛
اکثر آهنگسازان با شاعران خاص خودشان مافیا تشکیل داده‌اند
موسیقی ما - لی لا رضایی: ترانه مکرم که تجربه همکاری با بسیای از خواننده‌های مطرح را در کارنامه خود دارد از روابط پشت پرده ترانه سرا‌ها و آهنگسازان خبر داد و در این باره به موسیقی ما گفت: اگر ترانه سرایی در گذشته مافیا نداشت، الان دارد و اگر پیش از این با هیچ گروه و باند و دسته‌ای در ارتباط نبود الان در ارتباط است و برای خودش مافیایی درست و پا کرده است.

این ترانه سرا در ادامه گفت: اکثر آهنگسازان با شاعران خاص خودشان مافیا تشکیل داده‌اند و بیشتر این پروژه‌ها را به صورت سرودن ترانه رایگان برای خواننده‌ها و آهنگسازان خارج از کشور به انجام می‌رسانند. بعداز آن فعالیت‌های بسیار گران قیمت با هنرمندان بی‌نام و نشان داخلی را آغاز می‌کنند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در این میان تکلیف کسانی که سالهاست در این عرصه زحمت می‌کشند، نا‌مشخص است، گفت: تکلیف ما نامعلوم است چرا که یا باید به این مافیای بی‌در و پیکر بپیوندیم و یا اینکه کم کم منزوی‌تر از گذشته شویم و کنج عزلت بر گزینیم.

مکرم در پاسخ به اینکه وی کدام یک از این راه‌ها را انتخاب کرده است، خاطر نشان کرد: من ترجیح می‌دهم در هیچ مافیایی نباشم. چنین چیزی بهتر از این است که تن به مافیایی بدهم که به آن اعتقادی ندارم. ترجیح می‌دهم کار نکنم و ترانه‌ام را کسی نخواند تا اینکه بخواهم از باند بازی و مافیا بازی بالا بروم و حق دیگران را بخورم.

مکرم همچنین تاکید کرد: مطمئن باشید الان هیچ آهنگسازی را نمی‌توانید پیدا کنید که بدون شاعر باشد. برای پول یک ترانه سرا شرایط را طوری به نفع خود هموار می‌کند که ترانه‌های کل یک آلبوم را خودش بسراید و مدیریت هنری و نظارت هنری آن را نیز خودش انجام می‌دهد. به این ترتیب کل دستمزد را از آن خود می‌کند.

ترانه مکرم تصریح کرد: دراین میانه خیلی‌ها کارشان دلالی شده است و دلالی می‌کنند. چون در واقع ارتباط خوبی با آهنگسازان و خوانندگان دارند و به دلیل امتیازات مادی و معنوی که به آن‌ها می‌دهند ابن ارتباط را تنگاتنگ‌تر می‌کنند.

وی در پایان گفت: ما پیش از این با هر کسی کار می‌کردیم، باوقار و احترام دستمزدهای مادی و معنوی ما را پرداخت می‌کردند. اما به دلیل کارهای فله‌ای و رایگان برخی از دوستان،‌‌ همان خواننده‌ها این روز‌ها از پرداخت دستمزد به ما طفره می‌روند. چنین چیزی اصلا به صلاح ترانه و ترانه را نیست باید خودمان به فکر راه حلی برای رفع این مشکل باشیم.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 مهر 1391 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

من قبول ندارم
مثلا روزبه بمانی با علی رضا افکاری یک تیم بود
با بهروز صفاریان ومهدی یراحی ی تیم دیگه
مثلا اقشین مقدم با فواد حجازی و علیرضا افکاری ی تیمه
اینا مافیا نیست ک !!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

تیم یگانه رو چطوری تفکیک کنیم ؟؟ماشاا...برا خودش یه تیمه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

دقیقا همینه

مانی و حامی و صحرایی
میلاد باران و مریم اسدی
پوریا حیدری و صحرایی
میلاد ترابی و علی بحرینی

مافیا بازیه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

افکاری با بمانی باند نیستن؟
بمانی و صفاریان باند نبودن؟

کلی نگاه کن برادر

یک کار دو کار مد نظر نیست مد نظر کل مجموعه یه آلبومه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

کاملا با خانم مکرم موافقم.بحث روزبه بمانی و بقیه نیس.واقعا در حال حاضر ترانه های سطحی و بی ارزش زیاد شده و این علتش همینه که اکثر ترانه سرا های پخته و با تجربه فعالیت بسیار محدود دارند متاسفانه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

سلام. به نظر من اگه اینطوری شده که آهنگسازی با یه ترانه سرای بخصوصی به طور مستمر کار میکنه شاید به خاطر طرز فکرشونه.
هر دو میدونن که از هم چی میخوان.
یه جورایی فکر همو میخونن شعره شاعر با ریتم و موسیقی آهنگساز جوری هماهنگ میشه که هردو شون دوست دارن بشه.
فقط توو دنیای موسیقی نیست.
مگه سیروس مقدم بیشتر کاراشو سعید نعمت الله نمینویسه.
به نظر من همون طرز تفکر دو طرفس.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

به خدا این اسمش مافیا نیست . وقتی یک آهنگساز دوست داره با یک ترانه سرا که سبکش به کارش میخوره کار کنه مافیاست ؟ اگر فلان خواننده برای آلبومش یه سری کار خاص مد نظرش باشه و از همکاری قبلی با اون ترانه سرا ، تنظیم کننده و یا ملودی ساز راضی باشه صد در صد باز هم همکاری می کنه . شما به کار تیمی و دوستی های این افراد میگی مافیا چون خودتون دیگه از این عرصه عقب موندین . پیشنهاد می کنم شما هم با آقای حامی تشکیل یک تیم بدید . نظراتتون در مورد مافیا خیلی نزدیک به نظر ایشونه :)

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

موافق نیستم
مرحوم بابک بیات و شاملورو چی میگین؟؟؟؟؟؟؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

هرکس مافیا رو یکجور میدونه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

شما خیلی واضح اسم روزبه بمانی رو مگفتید و خیال همه رو راحت می کردید!!!مگه آهنگسازا و خواننده ها عاشق چشم و ابروی ترانه سرای خاصی هستن که هم پول بدن هم ترانه های بد کار کنن هم از ترانه سراهای خوبی مث شما محروم بمونن!؟اگه 6 سال پیش که روزهای پر کاری رو داشتین کسی در موردتون همین قضاوت رو می کرد واکنشتون چی بود؟اصلا اون زمان روی روابط خودتون اسم مافیا می ذاشتین؟!یا نه اون زمان وفور کانکشنهاتون رو پای روابط عمومیتون می ذاشتین خانم مکرم؟!!چقد خوبه دلهامونو بزرگتر کنیم و نگاهمون رو عمیقتر.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

به نظر من این بحثه سلیقه است،خواننده و یا آهنگسازی که با یه ترانه سرایی همکاری میکنند حتماً سلیقه هاشون باهم جوره.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

بمانی ترانه مکرم یغما گارویی و چند ترانه سرای دیگه که حضور ذهن ندارم که ترانه هاشون واقعا خوب هستند
اما بعضیها مثل خانم برزویی با اینکه کارهاشون به نسبت قبل خیلی ضعیفتر شدند اما همکاریهاشون داره بیشتر میشه که واقعا جای تاسف داره

از همه بدتر و برعکس چهره خانم برزویی و حرفاشون در پیجشون که به هیچکدومش اعتقاد ندارند خودش رو هم بهترین ترانه سرای ایران هم میدونه!!!!!

هرچند کارهای اول ایشون مثل اشک من و بعد هم تقدیر کارهای خوبی بودند
شاید بخاطر رابطه ها و تلاش نکردن و تعریفهای الکی انقدر به نسبت قبل ضعیف شدند

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

با سلام.خانم مکرم نظر شما محترم.اما همین شما ترانه سرا ها با نرخ های عجیب و غریب کاری کردین که هرکسی از راه برسه ادعای ترانه سرایی کنه و یا اینکه از نداری مجبور بشیم خودمون ترانه بنویسیم که ضعیف بشن.خود من به شخصه خیلی از ترانه هاتون رو میپرستم اما قیمت کاراتون خیلی زیاده در ضمن کسانی که ادعا دارن مدیر برنامتون هستن نرخ رو ده برابر میگن بلکه یه چیزی بیشتر گیرشون بیاد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

کلمه ی مافیا دیگه مد شده .. خانم مکرم کار تیمی با مافیا فرق داره. زمانهای قدیم هم ترانه سرایان و اهنگسازانی مدام با هم کار می کردن .چون همو می فهمیدن. ضمنن شما کاراتون اون جهانبینی و امضا خاص رو نداره و در واقع مولف نیستید... امیدوارم که این کامنت منو هم مثل بقیه ی کامنتهام راهی دیار باقی نکنید و نمایش بدین.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

حسودی شما به روزبه بمانی ظاهرا تمومی نداره...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

حسودی شما به روزبه بمانی ظاهرا تمومی نداره...
تا چند نفر یه تیم قوی درست میکنن و کار قوی تحویل میدن، سریع یه عده برای تخریب میان اسم مافیا روشون میذارن. واقعا متاسفم....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

ترانه مکرم در زمانی و تحت شرایطی معروف شدن که امکان ورود خیلی از ترانه سرایان خوب به دایره ی محدود معروفها نبود. اون زمان خواننده ها هم کم بودن. و گزینه های انتخاب کم بودن برای گوش دادن . کللن تحت اون شرایط خاص ایشون شدن معروف . وگرنه اگر ترانه مکرم همراه با همه ی خوبهای امروز میومد و شعری مینوشت کسی مطلقا کارشو اجرا نمی کرد. ایشون و جناب بابک صحرایی در واقع شرایطشون شبیه به هم هست. و دارن به نوعی مونتاژ ترانه انجام میدن و کمیت براشون مهمتره. مثلن در پیج هاشون می نویسن سوابق همکاری: با بابک بیات. پویان. شیلا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ البته این دو عزیز برای طرفداراشون محترم هستن و نظرها متفاوته . اما به عقیده ی بنده و خیلی از مردم و هنرمندان و ترانه سرایان خانم مکرم و آقای صحرایی کارهاشون بشدت ضعیف و ابتدایی هست. براشون و برای همه ی جامعه ی موسیقی آرزوی پیشرفت می کنم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

همه ی ما مردم بدهکار و مدیون خوانندگان بزرگی هستیم که سالها کاراشونو بدون خریدن گوش دادیم. با دانلود و کپی نوار و غیره. و ترانه سراها هم از مردم هستن. چه اشکالی داره یه ترانه سرا گوشه ای از بدهکاری ما رو به اون خوانندگان مظلوم بده؟

جمعه 21 تیر 1392 - 00:26

واقعا ما فیا بازیه
اصلا همین تیتراژ سریال ها رو هم نگا کنید...
والا اگه آقای کاکایی و بمانی و...اجازه بدن ترانه های صد در صد قوی تره ما هم خونده میشه
البته اگه اجازه بدن...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اکثر آهنگسازان با شاعران خاص خودشان مافیا تشکیل داده‌اند | موسیقی ما