برنامه یاد بعضی نفرات
 
اخشابی با «زیر و بم» به دنیای مطبوعات می‌آید
نشست رونمایی از نشریه فرهنگی- هنری زیر و بم برگزار شد
اخشابی با «زیر و بم» به دنیای مطبوعات می‌آید
موسیقی ما- لی لا رضایی: نشست رونمایی ماهنامه فرهنگی- اجتماعی «زیر و بم» با حضور مدیر مسول، صاحب امتیاز و سردبیر آن-مجید اخشابی، بهمن هاشمی، جعفرگودرزی و حسینی وجمعی از خبرنگاران در محل این نشریه برگزار شد.

در ابتدای این نشست که یا تاخیر همراه بود، مجید اخشابی به بازگو کردن مواضع و اهداف عوام اجرایی نشریه «زیر و بم» پرداخت و در این باره اظهار داشت: تصمیم داشتم اولین روز کاری ما مصادف با میلاد با سعادت امام رضا (ع) باشد؛ برای همین این مراسم کمی با عجله همراه شد.

وی با شاره به اینکه این ماهنامه طی دو-سه روز آینده و پس از ماه‌ها تلاش عوامل آن منتشر می‌شود، تاکید کرد: اخذ مجوز برای این ماهنامه مانند بسیاری از نشریات دیگر سال‌ها طول کشید تااینکه بالاخره موفق شدیم امروز این نشریه را روی کیوسک روزنامه فروشی‌ها ببریم.

اخشابی افزود: انتشار «زیروبم» در شرایطی که وضعیت اقتصادی جندان مناسب نیست و نیز در شرایط گرانی قیمت کاغذ برایم افتخار بزرگی است. چرا که با وجود این شرایط و با وجود تمام سختیهای موجود، با این نشریه کار فرهنگی خواهیم کرد.

این خواننده با اشاره به اینکه در مهرماه اتفاقات خوبی برای او افتاده است، افزود: به دلیل عشق و علاقه‌ای که به انتشار این نشریه داشتم بی‌صبرانه منتظر حضور آن در عرصه مطبوعات بودم و مهرماه امسال را برای این منظور انتخاب کردم که به نام مبارک امام رضا (ع) مزین شده بود. به همین منظور قطعه «بهار آیین» را آماده کردم که در جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) نیز با حضور بزرگان فرهنگی کشور اجرا شد.

وی ماهنامه «زیر و بم» را دارای ویژگیهای منحصر به فردی دانست و در این باره اظهار کرد: «زیر و بم» دارای دو بخش مکتوب و تصویری است که در بخش تصویری از حضور هنرمندان مطرح عرصه‌های مختلف بهره‌مند خواهیم شد. هدف‌گذاری ما به تدریج انجام می‌شود اما در این ماهنامه توقع یک هنرمند از زندگی همچنین نگاهش به پیرامون خود مورد توجه قرار می‌گیرد. ما سعی کرده‌ایم تنوع در نوع نگاه و سلیقه را در نظر بگیریم.
 
وی خاطر نشان کرد: در این شماره از نشریه هنرمندانی همچون شهرام شکوهی، ‌ ستار اورکی، سپیده خداوردی، ‌ بهنوش بختیاری و... افتخار همکاری به ما داده‌اند و در کنارمان حضور دارند. این گفتگو‌ها ظرف مدت سه روز انجام شده است.

اخشابی تاکید کرد: قصد داریم دراین ماهنامه افکار و ذهنیت هنرمندان را برای مخاطبان بازگو کنیم و حرف دلشان را به گوش مخاطبان بسپاریم. هنرمندان در این مجله می‌توانند ارتباط تنگاتنگ و نزدیکتری با مخاطبشان داشته باشند.

وی درباره جزییات نشریه توضیح داد: این شماره ازنشریه شامل ۱۲۰ صفحه است که دارای مصاحبه‌های ویژه‌ای با آریا عظیمی‌نژاد، ‌ نادر مرتضی‌پور، ‌ منصور ضابطیان، ‌ علی پروین، ‌ مجید صالحی و آرام جعفری است.
وی افزود: در این ماهنامه قصد داریم مطالب مفیدی به عنوان پیشنهاد برای زندگی بهتردر اختیار خوانندگان قرار دهیم.

در ادامه این مراسم جعفر گودرزی روابط عمومی بنیاد فارابی در جایگاه مشاور مجید اخشابی گفت: دوستی من ومجید اخشابی از یک گفتگو آغاز شد، از زمانی که من خبرنگار یک نشریه بودم. مدت‌ها بود که ایشان از انتشار چنین نشریه‌ای سخن می‌گفت اما هیچ وقت به محله عمل نرسید تا اینکه از اوخواستم راجع به این موضوع جدی‌تر فکر کند.. چهار سال بود که وقتی همدیگر را می‌دیدیم در مورد این نشریه صحبت می‌کردیم. دعوت از دوستان خبرنگار نیز توسط من صورت گرفت. چرا که می‌دانم مجید اخشابی دغدغه فرهنگی دارد و می‌خواهد از طریق یک ماهنامه ارتباط سالمی با مخاطبانش داشته باشد.

بهمن هاشمی نیز که در این مراسم حضور داشت در سخنانی گفت: در کیوسک‌های روزنامه فروشی مجله‌هایی را می‌بینیم که هیچ فکری پشتش نیست و فقط می‌خواهند با تبلیغات اموراتشان را بگذرانند. اما «زیروبم» اینگونه نیست و علاوه بر این‌ها قشر گسترده مخاطبان را هم در بر می‌گیرد.

در پایان این نشست اخشابی اظهار داشت: از فرصتهای خوب و نیکبختیهای این نشریه حضور هنرمندان در آن است تا بتوانیم از اندیشه‌های آن‌ها استفاده کنیم. من هم با توجه به سابقه‌ای که دارم می‌توانم در به کار گیری از این اندیشه‌ها مثمر ثمر باشم.

وی در پایان از راه انداز سایت مجید اخشابی خبر داد و با پخش قطعه بهار آیین در حضور محسن هاشمی -تنظیم کننده آن- به این نشست پایان دارد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 مهر 1391 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

خیلی خوشحالم و به همه این هنرنمایی فرهنگی هنرمند عزیز کشورمون مجید اخشابی نازنین رو تبریک می گم و به خودش هم میگم که موفق باشی.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اخشابی با «زیر و بم» به دنیای مطبوعات می‌آید | موسیقی ما