برنامه یاد بعضی نفرات
 
چشم و همچشمی هاست که قیمت بلیط های V.I.P کنسرتها را تعیین می کند!
محمد حاتم پور:
چشم و همچشمی هاست که قیمت بلیط های V.I.P کنسرتها را تعیین می کند!
موسیقی ما -  نداسیجانی: با توجه به صحبت‌های محمدحسین توتونچیان،مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری ققنوس درباره اختیاراتی که ازسوی تهیه کننده و برگزار کننده کنسرت درمورد افزایش یا کاهش قیمت بلیط کنسرت انجام می شود، محمد حاتم پور، تهیه کننده کنسرت مازیار فلاحی و مدیر جوان شرکت «آوای فروهر» که تاکنون آلبوم‌هایی نظیر «کولاک»(علی اصحابی)،«زندگی من»(بابک جهانبخش) و «مدرس شمال» را با صدای مهدی مدرس منتشر کرده است درباره قیمت های متفاوت بلیط در کنسرت هایی که در تهران برگزار می شود گفت:درباره افزایش یا کاهش قیمت بلیط یک سری شرایط وجود دارد که باعث می شود قیمت بلیط ها نوسان پیدا کند.

وی افزود: در واقع برگزار کننده گان کنسرت دوست ندارند قیمت بلیط افزایش یابد. چون هر گاه قیمت بلیط ها افزایش داشته باشد ما نتیجه عکس خواهیم داشت و فروش بلیط خیلی پایین ترمی آید حتی اگر بلیطی بخواهد3تا 5 هزارتومان گران بشود حدود 20درصد ریزش مشتری خواهیم داشت.

حاتم پوراظهار داشت: عواملی که باعث افزایش قیمت بلیط ها می شود یک سری شرایطی‌است که مهم ترین آن قیمت سالنها می باشد که در حال حاضر تقریبا قیمت سالن ها شبی 38 میلیون تومان است که این تقریبا برابر است با درآمد برآمده از فروش بلیت.

وی افزود: یکی دیگر از این عوامل تبلیغات است و چون تبلیغات محیطی شامل موسیقی پاپ نمی شود در نتیجه این تبلیغات در روزنامه های پرتیراژ که تقریبا هر سال تعرفه آگهی آنها 20 درصد افزایش قیمت دارد چاپ می شود که این هم به نوبه خود دلیلی دیگر بر افزایش قیمت بلیت کنسرتها است.

تهیه کننده کنسرت مازیار فلاحی درباره قیمت های متفاوتvip در کنسرت ها گفت: تمامی تهیه کننده ها برای جایگاه ویژه یا vipمیهمانان شرکت کننده در کنسرت یک قیمت تعیین می کنند.البته در مواقعی قیمت بلیط این جایگاه کمی بالاترهم می رود اما از سوی دیگر تهیه کننده‌ها برای حضور تمامی اقشار جامعه در کنسرت بلیط 25هزارتومانی نیز برای فروش تعیین می کنند.

حاتم پورافزود:99 درصد بلیط های جایگاه ویژه یا vip اصلا فروش نمی رود حالا هر قدر که قیمت داشته باشد. این بلیط معمولا مخصوص میهمان‌های ویژه خواننده، گروه و همچنین میهمانهای سینمایی می باشد.

وی ادامه داد: با توجه به قیمت های متفاوت و متغیر بلیط ها تا 90 هزار تومان یا 100 هزار تومان باید بگویم که این بلیط‌ها اصلا فروخته نمی شود. بلکه بعضی از دوستان بخاطر چشم و هم چشمی همدیگر می گویند من بلیط 100 هزار تومانی هم داشته ام در صورتی که اصلا فروخته نمی شود. ما می خواهیم بی جهت سر همدیگر را کلاه بگذاریم و بگوییم بلیط 90 یا 100 تومانی هم داشته ایم.

مدیر شرکت «آوای فروهر» تصریح کرد: اصل بلیط همان بلیط هایی است که در حدود 20 تا 60 هزارتومان قیمت دارد که تقریبا میانگین آن 30 میلیون تومان می شود و آن هم با توجه به هزینه های بالا گروه باعث می شود این قیمت ها تغییر یابد... اگر هزینه های یک کنسرت پایین باشد ما هم از خدایمان است که بلیط‌هایمان را ارزان تر بفرشیم.

مدیر شرکت«آوای فروهر» اظهارداشت: در حال حاضر فکر می کنم شرکت «آوای فروهر» ارزانترین بلیط ها را در کنسرت ها ارائه می دهد. چون ما دوست داریم تمام اقشار جامعه در این برنامه ها شرکت داشته باشند.

وی تصریح کرد: تهیه کننده کنسرت بخاطر اینکه شرایط مالی اش برآورده شود با خود می گوید آن شرکت کننده ای که برای حضور در کنسرت توانایی پرداخت بلیط 80 هزارتومانی را دارد می تواند بالاتر از این قیمت هم پرداخت نماید اما فردی که فاصله 20 تا 25 تومان هم برایش زیاد است ارزانترین بلیطش را همچنان ارزان نگه می دارد تا همه اقشار بتوانند در این برنامه ها حضور داشته باشند.

حاتم پوردر بخش دیگر صحبت های خود درباره حقوق نوازندگان گروه گفت:اگر بخواهیم اجرای یک کنسرت را در طول سال محاسبه کنیم شاید به 10 عدد هم نرسد در نتیجه نوازنده ای که در تمام طول سال و ماه تلاش می کنند تا اجرای خوبی داشته باشد اما دستمزد او برای هر اجرا فقط 500 یا 600 هزار تومان است! آیا این درآمد کفاف زندگی این بنده خدا ها را هم می دهد؟ تمام این هزینه ها دست به دست هم می دهد که این هزینه ها افزایش یابد.

مدیر شرکت «آوای فروهر» درباره فاصله نه چندان دور شهرستان کرج از تهران اما متفاوت بودن قیمت بلیط تهران تا کرج گفت: ظرفیت سالن های اجرای کنسرت در کرج 300 یا 400 نفر است در نتیجه گنجایش آن از تهران کمتر است ولی این سالن ها هم رقم بلیط خودش را دارد اما نهایتا بلیط های تهران به نسبت بلیط‌های کرج 3 یا 4هزارتومان بیشتر است.

وی افزود: برای اجرای کنسرت در تهران ما هزینه دکور استیج را داریم در صورتی که اجرا در شهرستان این خرج کردن ها را ندارد. یا اینکه دراجرای کنسرت در تهران هر بار لباس خواننده و نوازنده گروه تغییرمی کند و خواننده باید حدود 2 میلیون تومان هزینه لباس گروه و خودش را پرداخت نماید اما در شهرستان به این صورت نیست. در نتیجه این عوامل و شرایطی که به ما القاء می شود سبب تغییرقیمت بلیط ها خواهد شد.
منبع: 
شبکه ایران
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 مهر 1391 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:44

خدایی چه وضعشه همکف برج میلاد کنسرت همایون 55 تا 80 !!!

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود چشم و همچشمی هاست که قیمت بلیط های V.I.P کنسرتها را تعیین می کند! | موسیقی ما