برنامه یاد بعضی نفرات
 
کاش بچه‌های «ناصر» هم بودند ...
مراسم یادمان «ناصر عبداللهی» با اجراهای فراوان خواننده‌های پاپ، حاشیه‌های عجیب و اتفاقات ناخوشایند در کیش برگزار شد
کاش بچه‌های «ناصر» هم بودند ...
موسیقی ما - بهمن بابازاده / کیش: هیچ جای دنیا مراسم «یادمان»، این طوری که ما در کیش دیدیم، برگزار نمی‌شود. اینکه بنیامین روی سن بیاید و «سلطان قلبم» بخواند و محسن یگانه هم «نشکن دلمو» را اجرا کند و هر کدام از خاطراتشان از ناصر صحبت کنند. اینکه قطعات ناصر عبداللهی بصورت «پلی بک» پخش شود و خواننده‌های جوان و گمنام روی آن لب بزنند. اینکه مسئولین برگزاری از اول تا آخر برنامه حتی یک بار هم دور و بر خبرنگاران اعزامی آفتابی نشوند تا مجبور نباشند درباره کمبود‌ها توضیح دهند.

در دو سال اخیر برنامه‌های متعددی که قرار بوده به نام «مراسم بزرگداشت ناصر عبداللهی» در تهران برگزار شود، در روزهای آخر لغو و به تاریخ دیگری موکول شدند و این رویه باعث شده بود که در دو سال گذشته هیچ مراسمی با این عنوان در تهران برگزار نشود. همین باعث شد که این بار این برنامه در کیش و سالن تالار بزرگ شهر جزیره کیش برگزار شود. برنامه‌ای که با توجه به تبلیغات گسترده و فراوان، پیش بینی می‌شد از کیفیتی قوی برخوردار شود، اما...

این گزارش را تا انت‌ها بخوانید.

بیش از دویست نفر از خانواده‌های ایتام و کودکان بی‌سرپرست از تهران برای حضور در این برنامه حضور داشتند که شاید برجسته‌ترین نکته برنامه همین بود. اتفاقی که خود مرحوم عبداللهی هم در زمان حیاتش در سکوت و به دور از هیاهوی رسانه‌ای به آن می‌پرداخت و آنرا جزو وظایف‌اش می‌دانست.

  • همه چیز دقیقه نود
تا لحظه برگزای برنامه و شروع آن هنوز بسیاری از مهمانان برنامه وارد جزیره نشده بودند و همین استرس برگزار کننده‌های برنامه را چند برابر کرده بود. مهران مدیری و مصطفی زمانی هم به رغم حضور در جزیره، به سالن اجرای برنامه نیامدند تا «حامد کمیلی» تنها مه‌مان سینمایی جمع باشد. نکته جالب‌تر هم ورود محسن رجب‌پور و بنیامین و نیما وارسته، در اواسط برنامه به سالن بود که بدون هیچگونه «ساند چک» و تمرین قبلی روی سن رفتند و بدون ارکس‌تر و فقط با پیانو و ویلن به اجرای برنامه پرداختند.

  • اهالی پاپ
در ابتدای این مراسم «ناصر قاسمی نیا» معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه هنر موسیقی از قابلی‌های فراونی بمنظور ارتباط با اقشار جامعه برخوردار است، رو به حاضرین در سالن گفت: «امیدواریم بتوانیم از این نعمت خدادادی ‌‌نهایت استفاده را ببریم و قدر آن را نیز بدانیم. سعی بر آن بود به بهانه اختتامیه جشنواره تابستانی جزیره کیش لحظاتی را تدارک ببینیم تا مسافران در فضایی سالم از تعظیلات خود لذت ببرند و گردشگران با روحیه‌ای بهتر به خانه‌های خود بازگردند». نکته جالب صحبت‌های ایشان عدم اشاره به ناصر عبداللهی و بزرگداشت یاد این هنرمند بود و بیشتر صحبت‌های ایشان در حول و حول جشنواره تابستانه و تفریحات جزیره و پیشرفتهایی که در آن صورت گرفته، خلاصه می‌شد.

چهره‌هایی چون امید حاجیلی و اسحاق احمدی جزو کسانی بودند که در ابتدای برنامه روی صحنه رفتند و حمید خندان هم در ادامه به آن‌ها اضافه شد. امید حاجیلی قطعه‌ای را به صورت دو صدائه با ناصر عبداللهی (که صدایش ضبط شده بود) اجرا کرد که به گفته حاجیلی این قطعه برای اولین بار منتشر می‌شد و تاکنون در جایی پخش نشده است. در ادامه ویدئویی از مراسم خاکسپاری عبداللهی پخش شد که برخی صحنه‌های این ویدئو باعث شد حال خیلی‌ها خراب شود و لحظات ناراحت کننده‌ای در سالن بوجود بیاید.

  • فقط خانواده پدری
در حالی که پیش بینی می‌شد همه فرزندان این خواننده در سالن حاضر باشند و از آن‌ها تقدیر و تشکر به عمل آید، فقط خانواده پدری مرحوم اعم از مادر و خواهر و هموهای این هنرمند در سالن حاضر بودند و همین موضوع باعث شد خبرنگاران حاضر در برنامه پیگیر دلایل عدم حضور فرزندان این مرحوم در سالن شوند. پیگیری‌ها بالاخره نتیجه داد و «نوید عبداللهی» (فرزند ارشد ناصر عبداللهی) در اواسط برنامه با ارسال پیامکی به برخی خبرنگاران حاضر در برنامه، اعلام کرد: «این یادمان فستیوال نما حضور خیلی‌ها را نسبت به فرزندان ناصر ارجح دانست. مزار پدر را به حضور در این فستیوال نمایشی ترجیح دادم. امیدوارم همین جمله آخر تی‌تر دوستان رسانه‌ای برای این مراسم شود...».

  • آلبوم رخصت
در ادامه مراسم بیانیه‌ای در حضور خانواده پدری زنده یاد ناصر عبداللهی در مورد زندگی هنری آن مرحوم قرائت شد که نکته مهم آن اشاره به آلبوم جدید این خواننده (رخصت) بود که در آن، انتشار این اثر «ظلمی بزرگ به این هنرمند» برشمرده شده بودند..


  • چرا صادقی نیامد؟
رضا کریمی مدیر برنامه‌های عبداللهی در پاسخ به سوال برخی خبرنگاران در خصوص دلیل عدم حضور رضا صادقی در این برنامه گفت: «ایشان اولین هنرمندی بود که من شخصا با خودش هماهنگ کردم. بر خلاف تصورات همه عدم حضور ایشان در جزیره هیچ ربطی به مسائل حقوقی ایشان و تهیه کننده سابقشان نداشت. چرا که این برنامه خیریه بود و هیچگونه بلیت فروشی‌ای در آن صورت نمی‌گرفت. جواب من به سوال شما در این خصوص فقط یک کلمه است: «واقعا نمی‌دانم...».

  • حرفهای تند روزبه
روزبه نعمت اللهی و فریدون آسرایی و محمد علیزاده از جمله هنرمندانی بودند که اجرایشان بیشتر به این برنامه می‌خورد و با اجرایی سنگین و قوی، توانستند بخشی از کاستی‌های برنامه را جبران کنند. در این بین روزبه نعمت اللهی پس از اجرای سه قطعه رو به حاضرین گفت: «من می‌دانم که خانواده پدری ناصر اینجا هستند و من افتخار دارم که در حضور آن‌ها می‌خوانم. ولی‌ای کاش بچه‌های ناصر هم اینجا بودند تا مجلس به دور از هر حاشیه‌ای برگزار می‌شد. کاش بچه‌های ناصر هم اینجا بودند و می‌دیدند که پدرشان چقدر در بین اهالی موسیقی محترم و موجه بوده که آن‌ها حاضر شده‌اند در این شرایط سخت، مشقت سفر به کیش را بپذیرند تا در مراسم این بزرگ مرد اجرا داشته باشند.»


توضیح سایت موسیقی ما:
بنا به تصمیم تیمی تحریریه «موسیقی ما»، این رسانه به دلیل حذف نام یکی از عکاسان این سایت از لیست مسافران این برنامه به دلایلی که مشخص نشده است! از انتشار گزارش تصویری این مراسم خودداری می‌کنیم.
منبع: 
تاریخ انتشار : شنبه 1 مهر 1391 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:44

گزارش خوبی بود ولی حس میکنم نویسنده متن با بعضی ها اختلاف و از بعضی ها کینه شخصی داره!
امیدوارم اینطور نباشه ولی اگر هم مساله ای وجود داشته باشه نباید به بی طرف بودن یک گزارش لطمه بزنه
ضمنا محسن یگانه با این که از قبل قرار نبود که در برنامه حضور داشته باشه و در دقیقه 90 جایگزین رضا صادقی شد اما اجرای فوق العاده زیبا و احساسی داشت و برای ناصر سنگ تمام گذاشت.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:44

آقا دست از سر ناصر بردارید
اون از آلبوم رخصت که همگی قطعات ماکت بودن و فقط اسم ناصر رو خراب کرد...
اینم از این مراسم...

به شخصه هنرمندایی که توی این مراسم بودن رو مسئول نمیدونم و فکر میکنم کسایی که این مراسم رو برنامه ریزی کردن باید پاسخگو باشن.

ali
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:44

ای کاش قوی تر اجرا میشد یا بیلطت می فیروختند وبه ودرامدش را به موسسه های خیریه می دادند با اینکه ناصرجان لیاقت خیلی بیشتر دارد در این شرایط این هم در حد خودش جالب است ولی چکنیم رزوی من چند سال دیگر اگر توانسم برایش مراسم یاد بود می گرم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:44

کاش در بندرعباس برگزار میشد . شهر ناصر
کاش دوستان قدیمی ناصر رو دعوت میکردند
و کاش های دیگر ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:44

ممنون از گزارشی که دادین و تاسف برای این همه کاستی و حاشیه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:44

ممنونم از گزارشتون اما دلخورم چرا انقدر یک طرفه به قاضی رفتید؟!یادم نمیاد تا به حال کسی از دل دیگری و قصد و نیت قلبیش خبری داشته باشه .. .اگر بنیامین اواسط اجرا اومد دلیل داشت...اگه با همه مشغله های کاریش در رابطه با البوم جدید اومد جزیره به خاطر دلش و ناصر اومد نه رسانه هایی که هزارتا حاشیه برای حضورش ساختن و اون سکوت کرد ...اومد به سادگی...همون که شما اسمش رو میزارید بدون تمرین قبلی ...به سادگی یه پیانو و ویالون اما یه عشق پاک به یادبودناصر عزیز که ای کاش بود و میدید تا نظر اون رو راجب اجرا گروه نازنین بنیامین با خودتون مفایسه میکردین!!به بنیامین و گروهی که به سادگی اجرا کردند افتخار میکنم و براشون ارزوی موفقیت دارم!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:44

امیدوارم بازتاب بد برگزار شدن این یاد بود همه جا برسه و درس عبرتی بشه برای دفعات بعد که مراسم یاد بود رو باید سر خاک اجرا کرد نه کیش برای به فکر بودن گرفتن پول مردم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:44

در این بازار فراموشی، در این بازار شرطی که نفس‌ها هم مشروط به دم و بازدم میرسند، حالا که یک مراسمی بزرگ هر چند گیریم با نقص به اجرا رسید، همه و منجمله شما اخباری رو منعکس می‌کنین که با واقعیتی که خود من در آن مراسم شاهدش بودم تناقض دارد. من که خودم از کنسرت بروها و پای اصلی‌ کنسرت‌های جزیره هستم ، با وجود اینکه در کیس بیش از هر جا کنسرت انجام میشود و ادعا می‌کنم که خیلی‌ خیلی‌ کنسرت دیده ام، تا حالا برنامه‌ای به این کیفیت و با این حجم ندیده بودم، تو اون شلوغی و ازدحام جزیره‌ تعجب کرده بودم که هماهنگی حضور این همه هنرمند چگونه صورت گرفته. من به نوبهٔ خود بدور از هر گونه تعصب از همه دست اندر کاران این برنامه تشکر می‌کنم.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کاش بچه‌های «ناصر» هم بودند ... | موسیقی ما