برنامه یاد بعضی نفرات
 
«اين چيزها كه به خبرنگارها مربوط نيست‌!»
نشست خبري آلبوم «رخصت» ناصر عبداللهي برگزار شد
موسیقی ما - بهمن بابازاده: نشست خبري آلبوم «رخصت» ناصر عبداللهي صبح روز گذشته در تالار وحدت برگزار شد. در اين نشست، مهدي شمس (تهيه كننده اثر)، كيارش حسن زاده (مدير موسسه آواي مهر ميهن)، معظمي (مدير انتشارات دارينوش) و مهدي عندليبي (آهنگساز آلبوم) حضور داشتند كه به سوالات خبرنگاران و اهالي رسانه پاسخ دادند. نكته عجيب اين برنامه اين بوده كه مهدي عندليبي به همراه مادرش در اين نشست حاضر شده بود كه در بسياري از مواقع ايشان به جاي فرزندش به سوالات خبرنگاران جواب مي داد كه اين موضوع بهت اهالي رسانه حاضر در اين برنامه را در پي داشت و در مقاطعي باعث بوجود آمدن تنش هاي فراوان در اين نشست خبري شد.

در ابتداي برنامه كيارش حسن‌زاده از حاضرين در جمع خواست قبل از شروع صحبت ها فاتحه‌اي نثار روح ناصر عبداللهي كنند و سپس «معظمي» مديريت شركت دارينوش (شركتي كه كاشف ناصر عبداللهي بود)، سخنان اش را اينگونه آغاز كرد : « ناصر عبداللهي و مهدي عندليبي هر دو متولد 10 دي هستند و اين البوم هم نزديك 10 سال است كه براي انتشارش وقت صرف شده. سالهاست كه بعد از ناصر خواننده قوي و مسلطي را در بازار موسيقي نديده ايم و همين كسادي بازار باعث شده ديگر كار در اين زمينه را ادامه ندهيم. »

اين مدير كه هنوز هم ركورد پرفروش ترين‌اثار پاپ بعد از انقلاب با آلبوم هاي «غزلك» سعيد شهروز و «دهاتي» شادمهر عقيلي و «مثل هيچكس» خشايار اعتمادي در اختيار موسسه اوست در ادامه افزود :‌« تمايز ناصر عبداللهي با بقيه خواننده ها در شخصيتش بود. حافظ خواني مي كرد. مطالعه داشت. يك بار در اوج آماده كردن يكي از آلبوم هاي شادمهر بوديم كه بحثي بين ناصر و شادمهر رد و بدل شد كه ناصر از شادمهر پرسيد : «به نظرت يعني مي شود روزي من هم آلبوم ام منتشر شود و عكسم توي روزنامه ها منتشر شود؟». شادمهر هم با كمال خونسردي گفت:‌ «تو با اين صدا قطعا پديده اي بزرگ براي موسيقي اين مملكت خواهي شد».

در ادامه مهدي عندليبي سخنانش را اينگونه آغاز كرد: ‌«متاسفانه ما در جايي زندگي مي‌كنيم كه اگر خوب كار كني مشكلات فراواني برايت پيش مي آيد و كار قوي مترادف با حاشيه سازي هاي فراوان مي شود. من اولين كسي بوده ام كه در موسيقي «له» شده ام و با وجود سابقه فراوان هنوز يك منزل مسكوني ندارم! روزي كه آقاي محمد علي بهمني، ناصر را به من معرفي كرد و از من خواست آلبومي را با ايشان تهيه كنم، هرگز فكرش را هم نمي كردم كه توليد اين آلبوم و انتشار آن با اين همه بالا و پائين رو به رو شود.

عندليبي در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبني بر اينكه آيا قطعات گنجانده شده در اين آلبوم ماكت هستند یا فايل نهايي، گفت :‌«آن زمان كه اين آثار توليد مي‌شد اصلا شرايط اينگونه كه امروزه شاهد هستيم، نبود. فايل ماكت يا فايل نهايي چندان معني و مفهومي نداشت و خواننده وارد استوديو مي‌شد و مي‌خواند و بيرون مي آيد. قبول دارم که برخي از قطعات خيلي جاي كار دارند. ولي بقيه قطعا همه فاكتورهاي يك نسخه نهايي شده را دارا هستند.» اين آهنگساز در ادامه در پاسخ به اين سوال كه گفته مي شود خود ناصر عبداللهي در زمان توليد اين آلبوم و نهايي شدن آن تمايلي براي انتشار آن نداشت، گفت: «آن زمان در ايران كلا چند كمپاني كوچك وجود داشت و ماجراهاي مالي باعث شد كه ناصر خسته شود و به قول معروف ببرد. خودش گفت كه دوست دارد ماجراي اين آلبوم مدتي سكرت و مسكوت بماند تا اوضاع بهتر شود. دعواهاي زيادي بين برخي از دور و بري هاي ناصر سر اين آلبوم شد. از جمله آقايي كه گفته مي شد مدير برنامه هاي ناصر است. همه نوعي جبهه گيري عليه ناصر داشتند كه چرا وقتي كمپاني هاي معتبر خواستار انتشار اين آلبوم هستند، ناصر با افرادي تازه كار وارد مذاكره شده؟ ناصر را خسته و كلافه كردند و او هم اين تصميم را گرفت.»

در اين بخش خبرنگاري پرسيد :‌« آقاي كريمي (مدير برنامه هاي سابق ناصر عبداللهي) ادعا كرده اند كه اين آلبوم بر خلاف ميل باطني خانواده عبداللهي و خود ناصر به مرحله اتشار رسيده. پاسخي داريد؟»، گفت :‌« البته ايشان فقط يكي از كنسرت گذاران ناصر بودند و در حوزه موسيقي اين آدم را اصلا نه من و نه كس ديگري نمي شناسد.»

خبرنگار ديگري، نبود خانواده ناصر عبداللهي در نشست رونمايي آلبومش را نشانه بارز نارضايتي خانواده عبداللهي از انتشار «رخصت» عنوان كرد تا عندليبي به حالتي عصباني رو به خبرنگاران بگويد : «اين چيزها كه به خبرنگارها مربوط نمي شود. مسائل مادي و مالي بين ما كاملا روشن و واضح است و هيچ مشكلي در اين بين وجود ندارد. در مورد اين مسائل هيچ صحبتي ندارم و اگر درباره مسائل فني آلبوم سوالي هست پاسخگو خواهم بود. »

در اين لحظه مادر مهدي عندليبي وارد بحث شد و گفت : « من نمي دانم چرا درباره پسر من اينگونه قضاوت مي شود. خود من از تك تك اعضاي خانواده ناصر عبداللهي رضايت نامه گرفته ام و اسنادش هم موجود است. كسي اگر كوچكترين شكي در اين باره دارد، مي تواند از طريق من به جواب سوالش برسد!»

پس از اينكه سؤوالات خبرنگاران در مورد غيرقانوني بودن انتشار آلبوم «رخصت» بدون اجازه خانواده زنده ياد عبدالهي ادامه پيدا كرد و صحبت ها و تنش ها بالا گرفت‌، يكي از دست اندركاران از طريق پيامك با نويد عبدالهي فرزند ناصر عبدالهي، ارتباط برقرار كرد و نويد عبدالهي در پاسخ اين پيامك نوشت: «متاسفانه به علت آسيب ديدگي شديد از ناحيه پا نتوانستم خودم را به اين جلسه برسانم اما بايد بگويم آلبوم مرحوم پس از سال‌ها چالش منتشر مي‌شود و اميدوارم مورد قبول مردم قرار گيرد».

همچنين در پايان اين نشست مهدي شمس تهيه كننده اين آلبوم، تيراژ آلبوم را 200 هزار نسخه اعلام كرد و افزود: اين اثر سود مالي چنداني براي بنده نداشته است، اما افتخار مي‌كنم كه نام من در كنار نام عبدالهي قرار مي‌گيرد.

شمس افزود: اين اثر 19 شهريور ماه در ايران منتشر خواهد شد.

آلبوم موسيقي «رخصت» 10 قطعه را با عنوان‌هاي «راز مبهم‌»، «پنجره»، «رخصت»، «دل عاشق»، «عشق قشمي» و... شامل مي‌شود و محمد علي بهمني، علي سپانلو‌، حسن عليشيري‌، داوود لطف‌الله و ناصر عبدالهي ترانه‌سرايان اين اثر معرفي شده‌اند‌.
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 شهریور 1391 - 00:00

دیدگاه‌ها

ش
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:44

این خاطره فوق االعده بود ،‌همه رفتیم تو خاطرات سال ها پیش..

*

یک بار در اوج آماده کردن یکی از آلبوم های شادمهر بودیم که بحثی بین ناصر و شادمهر رد و بدل شد که ناصر از شادمهر پرسید : «به نظرت یعنی می شود روزی من هم آلبوم ام منتشر شود و عکسم توی روزنامه ها منتشر شود؟». شادمهر هم با کمال خونسردی گفت:‌ «تو با این صدا قطعا پدیده ای بزرگ برای موسیقی این مملکت خواهی شد»

*

کاشکی ناصر بینمون بود و شرایط جور میشد بازم با شادمهر همکاری کنه و شادمهر براش آهنگ بسازه یا تنظیم کنه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:44

واقعا یاد اون روزا بخیر. اون روزا موسیقی ارزش دنبال کردن داشت با وجود هنرمندانی مثل شادمهر و ناصر . . .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:44

چی بگم !؟ چی بگم از نبود ناصر!؟ چی بگم از کسایی که به اسم ناصر دارن نون میخورن!؟ خدا فقط به خانوادش صبر بده

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:44

روانت شاد باد ناصر عزیز.
راست میگن دوستان من خوب یادمه اون زمان ناصر و سعید و شادمهر در کنار هم به بازار موسیقی رونق میدادن و هنوز هم آثارشون ماندگارترینه.
خوشحالم که نام این سه عزیز رو اینجا در کنار هم دیدم
موسیقی پاپ ما واقعا مدیون این سه عزیزه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:44

شاید همکاری آشکار نداشتن اما همفکری داشتن
ناصر آهنگ "گل یخ" رو با سعید شهروز همخوانی کرد.
سعید شهروز هم با شادمهر کلی همکاری داره.
مثلث فراموش نشدنی هستن این سه عزیز.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:44

یادت ناصر جان بخیر .فوق العاده بود. شادمهر هنوزم داره به پاپ خدمت میکنه.خودش میگه میتونم ده تا اهنگ غمگین بخونم و همه رو راضی نگه دارم اما موسیقی باید پیشرفت کنه واسه همین میاد تو البوم طرفدار از 7 سبک مختلف استفاده میکنه.این یعنی هدف و جرات و خودباوری.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:44

کاملا باهات موافقم دوست عزیز
معمولا خواننده ها دنبال سلیقه مخاطب میرن اما فرق شادمهر اینه که سلیقه میسازه و مخاطب رو دنبال خودش میکشونه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:44

کاملا درسته , علاوه بر عکسش امضاش هم هست.
ولی کلا شادمهر با هر خواننده ای که همکاری میکرد تمایلی به زدن اسمش روی کاور اون اثر نداشت.

ش
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:44

محمد فیروزی عزیز

شادمهر و ناصر همکای آشکار هم داشتن

تنظیم دو قطعه ی طعنه ناشنیده و ای غشق از آلبوم عشق است مرحوم عبدالهی بر عهده ی شادمهر بود و حتی عکس شادمهر هم در کاور آلبوم هم بود

همچینین تقریبا" در تمام آلبومهای ناصر هم شادمهر به عنوان نوازنده و کمک فکری با ناصر همکاری داشته

...

واقعا" روزهای خاطره انگیزی بود اون روزها ،‌یادش به خیر

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:44

یادش بخیر.
مرسی از تو دوست عزیز و خوش سلیقه.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نشست خبري آلبوم «رخصت» ناصر عبداللهي برگزار شد | موسیقی ما