برنامه یاد بعضی نفرات
 
اسفندیار قره باغی در تبریز به صحنه می‌رود
دوم و دهم شهریور در تالار رودکی دانشگاه تبریز؛
اسفندیار قره باغی در تبریز به صحنه می‌رود
موسیقی ما-غزاله سعادتی: اسفندیار قره باغی در گفتگو با خبرنگار موسیقی ما با اعلام این خبر گفت: هم اکنون در تدارک و برنامه ریزی برای کنسرتی در تالار رودکی دانشگاه تبریز هستم که این اجرا دوم و دهم شهریور برگزار می‌شود.
این خواننده افزود: این کنسرت به سرود ملی المپیاد ورزشی اختصاص دارد، همچنین من این سرود را به درخواست دانشگاه تبریز ساخته‌ام و آهنگسازی و خوانندگی این اثر به عهده خودم بوده است.
وی در ادامه گفت: این سرود ملی شامل ۵ دقیقه است و قرار است من این سرود را در چند دانشگاه و در تبریز اجرا کنم.
اسفندیار قره باغی متولد اول بهمن ماه ۱۳۲۰ در محله قره باغی‌های تبریز است. قره باغی دکترای موسیقی کلاسیک خود را از ایتالیا اخذ کرده است. ترومپت، ساز تخصصی قره باغی است. ولی با پیانو و ویلن نیز آشنایی کامل دارد. به طوریکه در کنار آموزش آواز، سال‌ها به تدریس این ساز‌ها نیز پرداخته است. قره باغی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در سازمان صدا و سیما به همکاری با واحد موسیقی سازمان درآمد و در زمینه سرودهای دفاع مقدّس فعال شد.
در مدت هشت سال جنگ تحمیلی بیش از هشتصد سرود ساخته و در ایفای سُلو و گروه کُر آن‌ها نقش مهمی داشته است. رهبری گروه کُر تالار وحدت، رهبری گروه کُر صدا و سیما، رئیس مرکز سرود و آهنگهای انقلابی، ریاست کمیته آواز کلاسیک خانه موسیقی، مسئول موسیقی رادیو، نایب رئیس کانون هنرمندان ایران از جمله سوابق مسئولیتی دکتر قره باغی محسوب می‌شود.
امیر تاجیک، حمید غلامعلی، نیما مسیحا، حامی، فریدون بیگدلی، مسعود خادم و مسعود امیر سپهر نیز از جمله شاگردان قره باغی به شمار می‌روند.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 مرداد 1391 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اسفندیار قره باغی در تبریز به صحنه می‌رود | موسیقی ما