برنامه یاد بعضی نفرات
 
تكرار شكست تاريخي بازيگران در عرصه موسيقي
نگاهی به آلبوم «روی دیگر» با صدای بهرام رادان
تكرار شكست تاريخي بازيگران در عرصه موسيقي
  • بابک ریاحی پور
موسیقی ما - بهرام رادان خيلي شناحته شده است و جزو معدود بازيگران خوب ما است يعني همه رادان را به عنوان بازيگر خوب و با استايلي كه كارش را خوب بلد است و فيزيك خوبي هم دارد مي‌شناسند. من نمي‌دانم چرا كسي كه در اين جايگاه شايسته قرار دارد بايد دست به چنين كاري بزند و به همين سادگي خود را در معرض سيل انتقادها قرار دهد. انتظار همه مردم از كسي كه در يك شاخه هنري سوپراستار است، آن هم سوپراستاري كه كارش را خوب انجام مي‌دهد، خيلي بيش از اين است. به نظر من بهرام رادان به ويژه انتظار اهالي موسيقي را برآورده نكرد.

اين بحث مطرح مي‌شود كه بهرام رادان خواننده اين كار است و اينكه مثلا آهنگسازي آن بد است و مشكل بهرام رادان نيست اما اين آلبوم به اسم بهرام رادان منتشر شده و انتظار مي‌رود آدمي با مختصات بهرام رادان حداقل اين قوه تشخيص را داشته باشد كه مثلا اين آهنگ بد است يا خوب. در اقع خود او بايد تشخيص مي‌داد كه كار خوب شده است يا نه. اين اشتباه درباره هنرپيشه‌هايي كه به سمت موسيقي مي‌آيند، اغلب اتفاق مي‌افتد.

از نظر تاريخي هم كه در نظر بگيريد مي‌بينيد هيچ هنرپيشه‌يي در كار موسيقي موفق نبوده يعني همه كساني كه آلبوم داده‌اند با شكست مواجه شده‌اند مثل امين حيايي و آلبوم «باران». آلبوم پرهزينه‌يي كه خيلي هم ضرر داد. حتي درباره آلبوم مهران مديري هم اين اتفاق رخ داد.

البته عكس قضيه خيلي صادق نيست مثلا گلزار قبلا در كار موسيقي بود و بعد هم در سينما موفق شد. گلزار هم خيلي تلاش كرد تا پس از ورود به سينما موقعيت خود در موسيقي را حفظ كند اما نشد. مثلا شادمهر با اينكه من اصلا كار بازيگري‌اش را قبول ندارم ولي به هر حال در سينما موفق بود.

آلبوم «روي ديگر» بهرام رادان ضعف‌هاي زيادي دارد و به نظر من بزرگ‌ترين ضعف اين كار، اجراست. من اعتقاد دارم آدم بايد اول كاري را بلد باشد و بعد آن كار را انجام دهد نه اينكه اول كار را آغاز كند تا به مرور زمان آن را ياد بگيرد، مخصوصا در موسيقي. يك نكته مهم را بايد در نظر داشت؛ موسيقي مثل سينما نيست. در موسيقي بايد كارت را بلد باشي و بعد شروع كني ولي در سينما مي‌شود وارد شد و بعد به مرور زمان تلاش كرد و آموخت.

موسيقي بايد ذاتش خوب باشد، تو با نوازندگان خوب نمي‌تواني به موسيقي خوبي دست پيدا كني. مگر مي‌شود يك فيلمنامه بد را با بازيگران خوب، تبديل به يك فيلم شاهكار كرد؟ من اميدوارم تلاشي كه بهرام رادان براي بازيگري كرد (البته استعداد ذاتي او را نبايد ناديده گرفت) همان تلاش را، حتي دو برابر آن را در موسيقي انجام بدهد و در اين مسير هم به موفقيت دست پيدا كند.

خيلي‌ها مي‌گويند حداقل رادان به جاي پاپ سمت راك و هاردراك آمده و خود اين ارزشمند است اما به نظر من اتفاقا كار راك و هاردراك كردن نوعي راه فرار است. براي اينكه اگر كارت موفق نشد بگويي مردم مخاطب اين رشته نبودند يا اينكه مردم ايران خيلي از اين موسيقي شناخت ندارند و... من هميشه به بچه‌ها مي‌گويم آنقدر نگوييم ما داريم كار خاص مي‌كنيم بياييد يك كار خوبي بكنيم كه مردم هم خوش‌شان بيايد. من نمي‌توانم به خاطر راك بودن اين آلبوم به آن امتياز بدهم چون آهنگي كه الان در اينترنت گذاشته است ريميكسي است كه نمي‌دانم واقعا اسمش را چه چيز مي‌توان گذاشت. سبك «دنس ترنس هاوس»! از نظر سبك الكترونيك هم تكليفش مشخص نيست چون بالاخره كار الكترونيكال هم ويژگي‌هاي خودش را دارد. آواز‌ها هم خوب اجرا نشده. اين حرف تنها من نيست.

اين سوال براي برخي به وجود آمده كه با اين ديدگاهي كه دارم، چرا رفتم و در اين آلبوم نوازندگي كردم؟! اين واقعا سوال عجيبي از يك نوازنده است. من يك نوازنده هستم، كارم را انجام دادم و دستمزدم را گرفته‌ام. اين شغل من است. وقتي براي نخستين‌بار شنيدم بهرام رادان مي‌خواهد آلبوم بدهد، هم خوشحال شدم و هم ترسيدم ولي به مرور زمان گزينه دوم تقويت شد. بعد كه رفتم سر كار با خودم گفتم اين چه كاري است؟! خيلي هم از اين اتفاق ناراحت شدم چون من بهرام رادان بازيگر را خيلي دوست دارم. جزو معدود بازيگراني است كه من سلوك حرفه‌يي‌اش را قبول دارم. برايم عجيب بود و با خودم گفتم بهرام رادان تو چرا؟!

چيزي كه مرا بيشتر هم ناراحت كرد، اطرافيان بهرام رادان بودند. به نظرم مشاوران خوبي ندارد يا حداقل در زمينه موسيقي مشاوران و كارشناسان خوبي كنارش نيستند و او درباره انتخاب آنها دچار اشتباه شده است. آنها با يك خودشيفتگي خاصي فضا را براي بهرام رادان مسموم كرده‌اند و در نتيجه نمي‌توان در تشخيص اشتباه بهرام رادان نقش آنها را ناديده گرفت.
منبع: 
اعتماد
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1391 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

تمام حرف هی بابک ریاحی پور رو قبول دارم. دستشم درد نکنه.نقد خیلی خوبی کرد.اما در پایان این نقد از خودم پرسیدم: حالا که آلبوم موفق نشده بابک داره این حرف هارو می زنه تا نظر مخاطبان نسبت بهش بد نشه؟ و یا اگه آلبوم می ترکوند باز هم همین حرف ها رو میزد؟ شما جواب من رو بدید. ممنون از سایت موسیقی ما.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

احسنت آقا بابک! اطرافیان ایشون انتظاری که از این آلبوم داشتن فروش بالای اون آلبوم به واسطه حضور بهرام رادان در مقام خوانندگی بود که گویا به این مهم هم دست یافتن.
اما من به عنوان کسی که کلاس خوانندگی رفتم و هزینه کردم و وقت گذاشتم میگم کار آقای رادان در این آلبوم چیزی در حد یک زمزمه بود.انتظار بیشتری از ایشون می رفت.ایشون هنرپیشه ی بسیار قابلی هستند و ما بازی قوی از ایشون کم ندیدیم و مسلما جزو پرچمداران سینمای ما در آینده میشن.اما با تمام احترامی که برای ایشون قاعلم باید بگم اصلا کار خوبی نکردین که خواننده شدید.آقای رادان،هرکسی را بهر کاری ساختند.اگر قبل از اینکه پا به این عرصه میذاشتین کمی بیشتر مطالعه و تحقیق می کردین بهتر بود.امیدوارم در آینده شاهد پیشرفت شما باشیم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

Mohem Tarin Amele Shekast Album aghaie radan BANDE AKHARE SOHBATHAIE aghaie riahi poor hastesh , Moshavereie dorost mitone ye karo nejat bede .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

کاملا موافقم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

با سلام، من سالها است که در غرب زندگی‌ می‌کنم، و از سالهای خیلی دور آشنایی زیادی با موسیقی‌ غرب و گاهی‌ ایرانی‌ دارم، به نظر من آلبوم بهرام رادان از شاهکارهای موسیقی‌ است، که می‌توان آنرا با افتخار به هر فردی ( ایرانی‌ و یا غربی ) توصیه کرد. من شخصاً فکر می‌کنم که این آلبوم در ردیف آلبومهای بزرگان موزیک مثل الن پارسونز، بروس سپرینگستین و .......است.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

با سلام، من سالها است که در غرب زندگی‌ می‌کنم، و از سالهای خیلی دور آشنایی زیادی با موسیقی‌ غرب و گاهی‌ ایرانی‌ دارم، به نظر من آلبوم بهرام رادان از شاهکارهای موسیقی‌ است، که می‌توان آنرا با افتخار به هر فردی ( ایرانی‌ و یا غربی ) توصیه کرد. من شخصاً فکر می‌کنم که این آلبوم در ردیف آلبومهای بزرگان موزیک مثل الن پارسونز، بروس سپرینگستین و .......است.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

من اشکال آلبوم را در نظر بابک ریاحی‌پور نفهمیدم؟
کسی فهمید؟!
خلاصه‌ی یادداشت: "او بازیگر خوبی‌ست چرا آلبوم داد که من در شکستش شریک باشم؟ البته پولم را گرفتم! و در حالی که پولم را می‌گرفتم، زیر لب می‌گفتم بهرام چرا آلبوم می‌دهی؟"

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

به دلیل ارادت و علاقه ای که به آقای رادان دارم ، از اینکه با شخص صاحب نام و آگاهی مانند آقای بابک ریاحی پور عزیز در مورد البوم روی دیگر هم عقیده هستم ، به ویژه در مورد پاراگراف آخر نقد ایشان، و همچنین توجه خاص اقای ریاحی پور به چنین مواردی که کمتر مورد توجه قرار میگیرد (پاراگراف اخر) خوشحالم و برای سوپر استار عزیزم موفقیت روز افزون آرزومندم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

منتقدین عزیز خودتون کاری میکنید یه البوم مورد توجه قرار بگیره و گرنه این البوم خیلی خیلی بد و بدترین البومه نیاز به نقد نیست که هی گیر دادین به این البوم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

kamelan dorost harfaye babake riahi pour...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

از بابک ریاحی پور توقع بیشتری داشتم. حتی یک مورد را فنی برخورد نکرده همش حرف های....حرفش در مورد پول و کار هم که حالم رو بد کرد. خیلی از این ها همون حرف نزنند سنگین تر ه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

در کل البوم خیلی بی خود بود .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

طرفداران متعصب عامل بدبختی موسیقین اینجا چه خبره؟ طرفدارای رادان میان میگن این اثر فلان ببیسار اصلا در حد آثار جیمی هندریکس و باب مارلی طرفدارای چاوشیم با ریاحی پور مشکل دارن میان نقدشو میکوبن ...در موسیقی نمیتوان فیلم بازی کرد چون ذاتش پاکه شما نگاه کنید به این چند سال اول مهران مدیری شروع کرد ( البته زمینه اش را داشت) و رضا رویگری از قبلم اعلام کرده بود آلبومی در دست انتشار دار ولی بعد فروتن بعدشم رادان جدیدا هم آقای مجیدی پس فردا هم احتمالا عمو پورنگ این چیو نشون میده؟ همه اینها با هم به این نتیجه رسیدن که دوست دارن موسیقی کار کنند؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

سوالی که از آقای حمیدرضا دارم اینه که علت اینهمه جبهه گیری ایشون نسبت به این آلبوم چیه؟، با توجه به نظرات قبلی ایشون در همین زمینه می خوام بدونم با آقای رادان مشکل شخصی دارند ؟؟؟؟!!!!!!!!
مهمتر اینکه اگه این آلبوم به قول شما خیلی خیلی بدو بدترین آلبومه پس علت پیگیری مستمر و مداوم شما در این مورد چیه ؟؟؟!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

دوست من این البوم منتقد گفت بد و...پس اون باید بگیم چرا پیگیر این البوم بود؟ من نظر دادم که الکی بزرگ نکنید یع البوم رو. نقد وقتی یه البوم بشه یعنی چیزی داره که نقد میکنن و گرنه این همه البوم خوب چرا این؟ .... من تو این سایت دوستم نمیدونی بدون با همه ایران و دنیا مشکل دارم بهرام رادان که جای خوده باور نداری طرفدارای خواننده ها رو ببین. من هم حسودم و هزار بدیه دیگه فقط طرفدارای خواننده های... راست میگن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

منتقدین که موضع مشخصی دارند برخلاف مواضع نا مشخص شما، اما ذکر این نکته که شما با همه ایران و دنیا مشکل دارید(طبق گفته ی خودتون) فکر میکنم تا حدی قانع کننده باشه ، امیدوارم به زودی با جهان به صلح برسید.
باز هم ممنون از پیگیری مستمر شما ، دوست عزیز

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

حرفاش جالب بود.
خداوکیلی نمیشه زیاد به این البوم گوش بدی.
ولی انصافا تنظیم ترک1و12 واقعا خوب بود.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

آقای امیر علی خیلی برام این اتفاق جالب بود چون زمانی که مطلب آقای یزدانی را خواندم تا اومدم که نظرم را به ایشان بگم دیدم دقیقا عین نظر منو شما نوشتید به هر حال مرسی کار منو آسون کردید. من که خیلی سر از جوایی که به شما دادند سر درنیوردم چون خیلی فعل وفاعل جملات برام مفهوم نبود ولی به هرحال نکته عجیب برای من ابنه که ایشون با اینکه به شدت اصرار دارند که این آلبوم بده ولی خیلی پیگیر همه اخبار را دنبال می کنند؟؟؟؟؟!!!! ودر آخر یه عرض کوچیکی خدمت شما داشتم تا اونجایی که من مصاحبه های آقای رادان را دنبال کردم ایشون همه جا با تاکید فراوان گفته بودند که این آلبوم کاملا سلیقه شخصی خودشونه.پس من فکر نمی کنم که ما بتونیم اینجوری قضاوت کنیم که ایشون مشاوران بدی داشتن .البته این نظر شخصی منه. با تشکر

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

زمانی که داشتم مطلب آقای ریاحی پور را می خواندم به شدت متاسف شدم با اینکه ایشان را در نوازندگی بسیار آدم چیره دستی میدانم اما متاسفانه قلم ایشان ...است. چند نکته تو صحبتهای ایشان نظر منو جلب کرد اول اینکه ایشان گفتند که من نوازندگی می کنم وپولم رامی گیرم سوالم این که چطور زمانی که یک بازیگر تو یک فیلم بدی بازی می کنه همه بهش خرده می گیرن که چرا این فیلمو قبول کردی اگه ایشان اینقدر مطمین هستن که این آلبوم بده پس چرا قبول کردن پس پول مهمتر از هنر ایشان است. نکته دوم اینکه ایشان که اینقدر خود را در زمینه موسیقی متخصص می دانند برام جای سوال دارد که چرا آلبوم خودشان...ماند وهیچ کس به جز عده کمی از وجود این آلبوم خبر ندارند؟؟؟؟؟؟!!!!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

استاد ریاحی پور ساده بگویم گل گفتید!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

البوم روی دیگر فقط به خاطر حسادت و دشمنی عده ی کمی با رادان باعث این بحث ها شده.... فارغ از این حاشیه ها یکی از بهترین البوم های موسیقی بعد از انقلاب تو شاخه پاپ راک هستش

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

من این قسمت قضیه رو نمی فهمم که یعنی چی که کسی که چنین جایگاهی داره و بازیگر خوبی بوده چرا اومده وارد یه حیطه دیگه شده !! یعنی چی؟!
دوست داشته تجربه کنه. اتفاقا جسارتشه که قابل تقدیره .

از یه تیکه از حرف های خود رادان تو یکی از مصاحبه های اخیرش استفاده می کنم :

"مردم ما همه عاشق دموکراسی‌اند ولی دموکراسی چیزی نیست که بتوانی آن را با یک آمپول تزریق کنی. دموکراسی از همین‌جا شروع می‌شود. دموکراسی از تحمل عقاید و کارهای دیگران شروع می‌شود."

اگه این آلبوم اومده بود و جلوی آلبوم خواننده های دیگه رو گرفته بود یه چیزی ...

هر کسی دلش خواست می تونه وارد هر کاری که دوست داره بشه ... تجربه ست دیگه. یا موفق می شه یا نمی شه (که به نظر من که آلبوم رادان کار موفقی بوده)
این جبهه گیری رو که از روز اول همه هی گفتن بازیگره واسه چی خواننده شده رو نمی فهمم !!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

آلبوم "روی دیگر" کارهای دوست داشتنی زیادی داره .
حس تک تک ترک ها از لحن و کلام و آوا و موسیقی هاشون به خوبی دریافت می شه. این آلبوم به من که خیلی چسبید.
بعد از هر بار گوش دادنش کلی انرژی می گیرم.
از اون آلبوم هایی که می شه باهاش کلی خاطره ساخت و گوش داد و گوش داد و خاطره بازی کرد ........

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

دوست من هر انسانی نظری داره و من 2 بار راجب این البوم نظر دادم و یکیشم کسی پرسید چرا بد منم توضیح دادم. من آدم احساسی نیستم و علاقه ای به یچ خواننده ای ندارم و کار خوب باشه میگم مثل خواننده ها نیستم نون غرض بدم بهم واسه پول و... من تو این صفحه به منتقد البوم دوستانه نظرمو راجب نقدش گفتم همین. من نمیتونم سکوت کنم و البوم های عالی دیده نشن و یه سری البوم بد و طرفداری تعصبی خشک که نمیدونن نت و... چیه بیان بگن من حسود و... سکوت این همه سال بسه و افتخار میکنم نزدیک 7 ماهه سکوتمو شکستم تو این سایت البته افراد نابغه که نظر نمیدن زیادن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

آقاى هادى بردبارى عزیز،بردبار باش، رو چه حسابى میگى شکست خورده؟؟ آلبوم اولى که به اون شکل نفیس به بازار عرضه کرده و توش از همه بضاعت موسیقى ایران استفاده کرده و الان بعد از سه هفته هنوز پرفروش ترین آلبومه و کل مطبوعات ایران دارن دربارش مطلب مینویسن(موافق یا مخالف) شکست خورده؟؟؟؟ برادرا، خوشتون نمیاد خب گوش نکنین، چرا مانیفست صادر میکنین

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

نترکونده و همه مملکت دارن درباره اش حرف میزنن؟؟؟؟؟ !!!!!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

نقد به جایی بود.با تشکر از شما!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

در جواب دوستان شما دانش موسیقی بهرام رادان رو بیشتر از بابک ریاحی پور میدونید ؟ خوب اگر فکر میکید چنین است که بحثی نیست ! کلا عوام دنبال کار عامیانه هستند اصلا مهم نیست این کار در چه حد و استانداردی ساخته میشود اون کسی که این کار رو با کار الن پارسونز، بروس سپرینگستین تشابه داد احتمالا این افراد رو نمیشناسد ... یا اصلا نیمداند اینها در چه جریانی وارد موسیقی شده اند و چه تاثیری داشتند !!! هر کسی در هر سطحی میتواند وارد موسیقی شود بهرام رادان با توان و شهرتش در بازیگری توانست این آلبوم را به بازار عرضه کند هر چند خیلی هم از جیب خرج کرد تا این آلبوم را مطرح کند ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

حالا هی منفی بدید

کاملا موافقم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

بهرام رادان تنها هنرپیشه محبوب من در نسل جدید بازیگراس. ولی در مورد آلبومش اصلا خوشم نیومد. یک کلام بخوام بگم خواننده نیست. من بهش حق میدم که بخواد شانس خودش رو امتحان بکنه و بهش حق میدم که از معروفیت سینماییش استفاده بکنه تا بتونه آلبوم موسیقیش رو جا بندازه ولی به خودم هم حق میدم که بگم که آلبومش در تمام زمینه ها از متوسط کمتر بود. ترانه های ضعیف پر از ایرادات فنی ، اجرای ضعیف تر که نشون میده رادان هیچ استعدادی در خوانندگی نداره (برعکس هنرپیشگی) و ملودی های ناهمگون و بعضا تکراری که هیچ اشتیاقی رو در آدم برای گوش دادن دوباره ایجاد نمیکنه. در کل به عنوان یک طرفدار بهرام رادان ، همونطوری که برای دیدن فیلم های جدیدش لحظه شماری میکنم ، ولی بعید میدونم که آلبوم بعدیش رو گوش کنم!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

آقای ریاحی پور شما نوازنده قابلی هستید و از نزدیک اجرای شما رو دیدم....

همین شما اگه آهنگهای این آلبوم رو با یک خواننده دیگر مینواختید، کلی به تعریف و تمجید از خود، دوستان و البته آهنگساز میکردید!!

چرا چونکه آهنگ، ملودی و تنظیم در سطح بالایی است ولی صدای خواننده جای کار داره...

پس فقط نوازندگی کنید تا دستمزد بگیرید!!!!!
واقعاً از شما بعید بود که نمک بخورید و آلبوم و آهنگ رو بکوبید...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

با بند آخر صحبتهای بابک عزیز موافقم... اینهمه نت فالش در آهنگها ، صدای distort در مرحله ی صدابرداری ، میکسی پر از تداخل فرکانس همه و همه تقصیر عواملیست که مسئول این کارها بودند. ایرادهای فارسی در ترانه ی اول... انگلیسی خوندن با لهجه ی غلط که نه فرنگی میفهمه چی میگه نه ایرانی! ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

ببخشیدا آقایون رها و امیرعلی ، یه نفر اومده نظرشو گفته ، فنی هم گفته . دوست نداشته آلبومو ! مشکلیه ؟؟؟
خوب کاری کردی سکوتتو شکوندی آقای یزدانی . هرچند این موسیقی بی در و پیکر ارزش حرص خوردن نداره به نظرم ولی همین که یه نفر آگاهانه حرف بزنه ، کسایی که دارن تو این عرصه کار می کنن متوجه میشن که ملت همگیشونم صفر نیستن .
بله آقایون بعضیا یه چیزایی می فهمن ، می دونن ! بفهمین لطفا ...
(من منظورم آقای رادان نبود و کلا گفتم . خوشم نمیاد از یه نفر بخاطر نقدش انتقاد بشه . توهین که نکرده کسی)

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

من در جایی خوندم مشاور این آلبوم رضا یزدانی بوده...
وقتی فکرتون این باشه که خوتننده ای رضا یزدانی راک میخونه
نتیجه همین میشه...تغیر دادن صدا و یا به شکلی صدارو ته گلو انداختن معنیش راک خوندن نمیشه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

جای تاسف داره برای موسیقی ایران که موفقیت یک آلبوم
توسط هواداران تعصبی اون خواننده تعیین میشه
این اتفاق دقیقا سال 88 افتاد. آلبوم ژاکت محسن چاووشی یادتون هست؟
خیلی از هوادارای چاوشی از این آلبوم ناراضی بودن، اما در سایت موسیقی ما این آلبوم به عنوان بهترین آلبوم سال 88 از طرف مردم معرفی شد و دقیقا بعد از انتشار آلبوم یه نفر انتقاد موسیقیایی و منطقی از آلبوم کرد و با نظرات تند و خشن هواداران چاوشی روبرو شد.
حکایت طرفداران رادان همان حکایت طرفداران چاووشی هست.
بهرام رادان اگه آلبومی بسیار ضعیف تر از این هم می داد
باز هم همین تعداد طرفدار از آلبوم او حمایت می کردند.
آقای ریاحی پور مثال خیلی خوبی گفتند راجب فیلمنامه و بازیگران گفتند
و مطمئنا حرف های ایشان به عنوان یک موسیقی شناس از نظرات هواداران تعصبی، علمی تر و منطقی تر است

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

بعد موزیک ما چرا کامنتای منو تایید نکردین ؟ تا جایی که حافظه ام یاری می کنه به هیچ کس توهین نکرده بودم !
راحت باشین مشکلی نیست :دی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

آقای بابک ریاحی پور، در کار بعدی هم از هنر شما استفاده می‌کینم!

موسیقی ما - مطلبی از آقای بابک ریاحی پور در تاریخ 27/3/91 در روزنامه ی "اعتماد" و سایت "موسیقی ما" (نقل از روزنامه) منتشر شد که از وجه‌های مختلفی برایم جالب بود. بابک خان ریاحی پور، روی صبحتم با شماست . منتظر پاسخ شما هستم.

تیتر زده بودید " شکست تاریخی بازیگران در عرصه‌ی موسیقی" . با خواندن این تیتر نگران شدم. گفتم نکند اتفاقی افتاده که من خبر ندارم. زنگ زدم به مدیر فروش از فروش سوال کردم (و این اولین باری بود که این سوال را کردم چون هرگز خودم را وارد ماجراهای مالی اثر نمی کنم) و ایشان گفتند که فروش خیلی خوب بوده است. نگاهی دوباره به رسانه‌ها کردم، باز هم دیدم آلبوم مورد توجه زیادی قرار گرفته. موافق و مخالف مطالب زیادی در مورد روی دیگر در رسانه های مختلف مطرح شده. منظور از شکست چی بود بابک جان؟ گوشه ای از صحبت خودت در مورد آلبوم های خودت را بخوان: "ما قربانی شدیم. آلبوممان که بیرون آمد فروشی نداشت و خوب پخش نشد. کلا چنین اتفاقی برای همه موسیقی هایی که متفاوت بودند افتاد و حتی برای آلبوم آزمون و خطا. خیلی ها نمی دانند که من آلبومی به نام آزمون و خطا دارم". این گفتگو را با روزنامه اعتماد داشتید و در سایت "خانه ی گیتار" وجود دارد. در این گفتگو صحبت های جالبی داشتید که باز هم به آن بر خواهیم گشت. واقعا منظورت از این تیتر چی بود؟!

در سطرهای بعدی از بازیگری آقای رادان تعریف کردید ولی نوشته اید که انتظار اهالی موسیقی را براورده نکرده است! تبریک بابک جان، انتصاب شما بعنوان سخنگوی اهالی موسیقی را تبریک می گویم. گفته بودید که این بحث مطرح می شود که آهنگسازی بد بوده و بد بودن "روی دیگر" به خواننده خیلی ربطی ندارد هرچند که بنظر شما ، خود آقای رادان باید متوجه این بد بودن می شد و خودشان را آلوده نمی کردند. بابک جان از شما که مرد موسیقی و نوازنده‌ی قدری هستید توقع دارم با زبان موسیقی، نه اینکه من از این خوشم نمیاد و این سلیقه من نیست، موارد بد بودن آهنگسازی در "روی دیگر" را بیان کنید. آهنگ به آهنگ ، میزان به میزان.
ای کاش مواردی را که از نظر تاریخی به آنها اشاره کردی را نام نمی بردید. به هر حال حق خود افرادی که از آنها نام بردید است که از شما پاسخ بخواهند.

خوشبختانه حالت عکس (ورود موسیقی دان ها به سینما) را زیاد نفی کرده اید. پس عکس قضیه از نظر شما بلامانع است! بابک جان، شما که خوشتیپ هستی!

در مورد ضعفهای زیاد "روی دیگر " صحبت کردید. امیدوارم دور از کلی گویی، مثل یک منتقد کاربلد و مرد موسیقی، مورد به مورد ضعف هایش را نام ببرید. خوب می دانید که در نقد اشتباه ترین کار این است که بگویی این خوب و آن بد است. برای هر نظری که می دهید باید دلیلی داشته باشید. بی صبرانه آماده ی شنیدن نکات شما هستم. شک ندارم درسهای فراوانی خواهم گرفت. به یک نکته ی تاریخی هم اشاره کرده بودید که " در سینما می‌شود وارد شد و بعد به مرور زمان تلاش کرد و آموخت، ولی در موسیقی نمی شود" . پاسخ به ادعای شما در مورد مجاز بودن وارد شدن افراد نابلد به سینما (آگر مقایسه ی نظیر به نظیر کنیم منظور شما بازی کردن نقش اول باید باشد) را بعهده ی سینماگران می گذارم ولی بیاد دارم که خودت تعریف می کردی که یک دفعه ساز بیس رو شروع کردی و بعد از مدت کوتاهی (2 هفته یا 2 ماه) شروع به نوازندگی با گروه کردی و بعد از مدت کوتاهی هم به ایران آمدید و فعالیت حرفه ای در نوازندگی باس (ضبط و اجرای زنده) را شروع کردی. بابک جان من از صمیم قلب و با تک تک سلولهای بدنم به توانایی شما در اجرای باس ایمان دارم. ورود زود هنگام شما به عرصه ی موسیقی حرفه ایی را شانسی برای سایر موزیک مردهای ایران می دانم که توانستند از هنر شما بهره ببرند. ولی با این گذشته آیا باید چنین حرفی بزنید که : "یک نکته مهم را باید در نظر داشت؛ موسیقی مثل سینما نیست. در موسیقی باید کارت را بلد باشی و بعد شروع کنی ولی در سینما می‌شود وارد شد و بعد به مرور زمان تلاش کرد و آموخت."

در پاراگراف بعدی مطالبی را گفتید که فکر می کنم منظور شما بد بودن آهنگ سازی "روی دیگر" است. همونطور که قبلا گفتم منتظرم موارد قابل ذکر شما را، مورد به مورد بشنوم. در ضمن بابک جان حالا اگر بگویی که وقت و حوصله ندارم کافی نیست. ادعایی کردید، لازم است پاسخ دهید.

مطالبی را در مورد دلابل استفاده از سبک راک و هارد راک بعنوان بهانه ای برای فرار از پاسخ گویی در استقبال آلبوم توسط مردم گفته اید که برایم بسیار عجیب است. بابک جان یکی از امتیازهای اینترنت این است که هر حرفی که می زنید، دیگر باد هوا نیست، ثبت می‌شود. خدا را شکر همونطور که اول گفتم، استقبال از آلبوم خیلی خوب بوده است و بعد اینکه "روی دیگر" در چهارچوب adult contemporary (روزمره ی رشد یافته ) قرار گرفته است که زیر شاخه های فراوانی دارد و هر ترانه‌ای در "روی دیگر" متناسب با مضمون آن ساخته شده است. بعنوان مثال ترانه‌ی "فرصت" نه راک و نه هارد راک است که من بخواهم (طبق گفته خودت) از مورد توجه قرار نگرفتنش شانه خالی کنم. ترانه‌ای کاملا عاشقانه اما با مضمونی اجتماعی و روانشناختی است، با پیام پرهیز از عجله (امیدوارم دقت کنید). خوشبختانه مورد توجه بسیار زیادی هم قرار گرفته. بابک جان ارتباط نزدیک و لحظه ایی با مخاطب ، ارتباطی بسیار زیبا بود که در "روی دیگر" تجربه کردم. با لطف سایت پر مخاطب "موسیقی ما" و اختصاص صفحه ای به توضیحات من و سایت شخصی خودم، ارنباطی بسیار ارزشمند با مخاطب های "روی دیگر" داشتم.

واقعا تجربه ی بی نظیری هست. مخاطب بدور از هیجان حضور در سالن کنسرت و یا تعارفات معمول در برخورد رو در رو، با خیال اسوده کار را گوش می کند و نظرش را بدون رودربایستی به شما منتقل می کند. گاهی بعد از مدتی دوباره نظر می دهد و نظر قبلی خود را کامل تر می کند. بسیار زیباست. باز هم دوست دارم به بخشی از صحبت خودت در روزنامه‌ی اعتماد برگردم: از شما پرسیده اند که: "فکر نمی کنید کاملا منطقی است که کار شما مخاطب عام نداشته باشد؟ و جواب شما بابک جان: من اصلا نمی خواهم مخاطب عام داشته باشم. من می خواهم اگر کنسرتی گذاشتم بر فرض در یک شب دوهزار نفر بیایند. فقط همین برای من کافی است. منتها حتی این امکان را هم نداریم." چطور با گفتن این حرف ها، همین چیزها را به ما نسبت دادی بابک جان؟!

در مورد ریمیکس ترانه‌ی "خداحافظ" مطالبی را نوشته ای بابک جان. اول اینکه این ریمیکس در آلبوم نیست. شما در مورد آلبوم روی دیگر صحبت می کنید و مثالی آورده اید که در آلبوم نیست!!! بابک جان آلبوم را شنیده ای؟ شک دارم. دوست داری برایت بفرستم؟ اقای شهاب اکبری این ریمیکس را انجام داده اند و اطمینان دارم خودشان بخوبی پاسخ سوال های شما را خواهند داد. اگر به تعداد بازدید این ریمیکس توجه کرده بودید متوجه می شدید که در مدت خیلی کوتاه، مورد استقبال زیادی قرار گرفته. در مورد آوازها (نمی دانم در مورد همین آهنگ یا کلی) گفته اید که خوب اجرا نشده و حرف شما یک نفر هم نیست. یادت هست در مورد اوهام چی گفته بودید؟ بابک جان من اوهام را دوست دارم اینها نقل قولهای خودت هست، اینها را خودت گفتی: "شهرام شعرباف (اوهام) فالش می خواند. اما این فالش خواندن ظاهرا با آن نوع کار تناسب داشت وگرنه این همه از آن البوم استقبال نمی شد. شهرام خوانندهی حرفه ای نیست اما آنچه می خواند با نوع موسیقی اش همخوانی داشت".

غم انگیز ترین بخش نوشته‌ات بابک جان این بود که نوشتی : " من یک نوازنده هستم، کارم را انجام دادم و دستمزدم را گرفته‌ام. این شغل من است". واقعا حیف است که نوازنده‌ی خوبی مثل تو بابک جان، این حرف را بزند. بارها از همه جا ماجرای مختلف درگیری هایت را با خواننده‌ها و گروههای مختلف شنیده بودم. گفتم شاید درگیری‌ات با "ب. ب" یک مورد شخصی است. با "م. ا" اختلاف سلیقه است. با "ع. ل" شاید قرارداد داری و مجبور هستید ساز بزنید. اما وقتی ماجرای درگیری با دوست صمیمی‌ات را شنیدم واقعا جا خوردم. و حالا هم که این حرف غم انگیز. بابک جان دوستانه می گویم، فکری بکن تا این وضع نباشد. این که من پولم را می گیرم و کاری ندارم طرف مقابل کی و کارش چی هست، صفت ... است. اما در مورد "روی دیگر" هرچی فکر می‌کنم شما در زمان ضبط، خیلی از کارها تعریف می کردی. اشتباه می کنم؟! حتی یادم هست که سر ضبط "ماهی سیاه کوچولو" و "boring fall" که یکی از دوستان من هم حضور داست، خیلی از کارها تعریف می‌ کردید. اشتباه می کنم و یا فقط برای این بود که مشتری نپرد؟! یا حتی برای ترانه‌ی "فرصت" که من گیتار باس نمی خواستم، خودت یک بار باس را اجرا و ضبط کردی، اما من بازهم اصرار داشتم که گیتار باس نداشته باشد و بازهم تماس گرفتی که دوباره ضبط بگذاریم. البته من واقعا نمی خواستم گیتار باس توی این ترانه باشد و حالا هم اگر "فرصت" را گوش کنید می بینید که باس ندارد، اما هنوز اجرایی شما که برای این ترانه زده بودید را دارم. اگر برای به یاد آوردن مطالبی کمک می‌کند، برایتان ای میل کنم.

در پاراگراف آخر هم که من را مسموم کننده و بهرام رادان را مقتول معرفی کرده ای. خب حالا بیشتر می فهمم که این مطلب را برای چه نوشته اید. بجای این همه زحمت به خودت، یک کلام به من فحش می دادی. بابک جان بهتر است بجای خاله بازی، نقد موسیقی را جدی تر انجام دهیم.

بابک جان، حالا که مواردی را مطرح کردی، باید پاسخ گوی آن باشید. منتظر جواب‌هایت هستم و خوشحالم که در کار بعدی هم از نوازندگی شما استفاده خواهیم کرد. چون شما بر اساس گفته های خودت، پولتان را می گیرید و کارتان را می‌کنید!!!

لینک گفتگوی قدیمی تر" بابک ریاحی پور" با روزنامه اعتماد.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

از آلبوم روی دیگر بسیار لذت بردم و صحبت های آقای ریاحی پور را نمی فهمم!!
جدای از شروع زیبا با آهنگ جیغ، من اجرای ترانه تمرکز رو خیلی دوست دارم، و البته تمام ترانه های آلبوم رو، ماهی سیاه کوچولو که عالی بود و البته سه ترک انگلیسی که فوق العاده بودند. اتفاقا لهجه انگلیسی ایشون خیلی خوب بود و تمام اکسان ها و فرم ادا کردن لغات همه درست از آب در اومده بود.
به نظرم بهرام رادان تو موسیقی هم مثل سینما موفق بود برای اینکه یاد گرفته وقتی هر کاری رو شروع می کنه از تمام استعداد و ابزار هایی که داره استفاده کنه تا اون کار رو به نحو عالی انجام بده .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

میشه یک نفر بگه اون آدم بیکاری که میاد کامنتارو کیلو کیلو مثبت و منفی میکنه کییه؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

درود بر تو بابک ریاحی پور...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

آقای ریاحی پور عزیز از شما انتظار نقدهای جدی تری داریم. در ضمن این رو هم بگم که چقدر تاییدهای آلبوم آقای رادان عزیز در این کامنت ها کیلویی و قالبی اند. انگار همه رو یکی دو نفر از هوادارهاش می نویسند.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

alan jaye shomaro tang kardan enghadr hers mikhori

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

kamelan movafegham

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تكرار شكست تاريخي بازيگران در عرصه موسيقي | موسیقی ما