برنامه یاد بعضی نفرات
 
کسی خبری از «SUN BOYS» ندارد؟!
فریدون آسرایی و یاسر محمودی در یک همکاری مشترک باز هم خبرساز شدند
کسی خبری از «SUN BOYS» ندارد؟!
موسیقی ما - بهمن بابازاده:  فریدون آسرایی این روز‌ها و پس از موفقیت آلبوم «خاطرات گمشده» به گزینه اول بسیاری از تهیه کننده‌ها و کنسرت گذاران پاپ تبدیل شده و هر خبر و اتفاقی در حول و حوش او مورد توجه اهالی موسیقی قرار می‌گیرد.

او این روز‌ها به شدت درگیر آلبوم جدیدش است و کمتر در محافل موسیقیایی دیده می‌شود و برنامه‌های کنسرت‌اش هم هنوز قطعی نشده تا خواننده محبوب‌ترین قطعه سال گذشته در اکثر نظر سنجی‌ها (قطعه سلام)، با انرژ ی تمام به تولید کار جدیدش بپردازد. اما ظهر دیروز و در کمال تعجب قطعه‌ای دو صدائه وبا حضور فریدون آسرایی و یاسر محمودی بروی سایت‌های اینترنتی منتشر شد که در مدت زمان کمی آمار تعداد دانلودش سر به فلک کشید تا خواننده «خوشگل عاشق» باز هم به صدر اخبار برود.

نکته جالب توجه این خبر حضور «یاسر محمودی» خواننده پر سر و صدای سالهای نه چندان دور عرصه پاپ در کنار فریدون است. خواننده‌ای که در سالهای ابتدایی دهه ۸۰ و در قالب گروه موسیقی «SUN BOYS» طرفداران و علاقمندان فراوانی را جذب خود و گروهش کرده بود و با ترانه‌های پرطرفداری چون «تو نمی‌دونی» توانسته بود خود را به عنوان یکی از محبوب‌ترین گروه‌های آن دوره در بین مخاطبان موسیقی جا بندازد. حتی در مقاطعی برگزاری برخی برنامه‌های زنده از این گروه با استقبال خوب و قابل توجه مخاطبان موسیقی توام می‌شد و این نشان از محبوبیت «SUN BOYS» (پسران آفتاب) در بین مردم بود.

 «تو نمی‌دونی، من چی کشیدم» محبوب‌ترین قطعه این گروه بود که هنوز هم ردپایی از آن با آورده شدن نام این گروه به گوش می‌رسد و محبوبیت بالای این قطعه بود که باعث شد گروه از هم بپاشد و هر کدام از اعضای آن تصمیم بگیرند مسیر خود را برای موفقیت بیشتر به صورت انفرادی طی کنند. یاسر محمودی سراغ کلیپ‌های خوش رنگ و لعاب رفت و سر از کانال‌های ماهواره‌ای در آورد تا انتشار رسمی آلبوم‌هایش در بازار به رویایی دست نیافتنی تبدیل شود. او ولی نا‌امید نشد و با انتشار تک تراک‌هایی در اینترنت شهرت و آوازه‌اش در بین مخاطبان موسیقی را حفظ کند و هر از چندگاهی هم با یک کلیپ جدید در کانال‌های ماهواره‌ای آفتابی شود. اما همه این ترفند‌ها هم باعث نشدند که او بتواند دوران اوجش در «پسران آفتاب» را تکرارکند.

  • چه اتفاقی افتاده؟
اینکه فریدون آسرایی حاضر شده با یاسر محمودی یک کار دو صدائه و در اصطلا ح «فیت» را اجرا کند از آن سوال‌هایی است که قطعا فقط خود این خواننده به آن جواب دهد. گزیده کار بودن و سبک کاری او معمولا اجازه همکاری‌هایی به این شکل را به او نمی‌دهد ولی در این اثر او حاضر شده و اتفاقا محصول نهایی و خروجی کار، تا حد زیادی قابل قبول از آب در آمده است.

نزدیکی جنس صدا و خوانش احساسی هر دو خواننده حاضر دراثر هم از دیگر نکات برجسته قطعه دو صدائه آسرایی و محمودی است و باید چند روزی را منتظر ماند تا واکنش‌های اهالی موسیقی در مورد این اثر دید و شنید.


  •  درباره «چه حالی داری؟»
قطعه «چه حالی داری؟» را «مونا وفا» سروده و کلیه بخش موسیقیایی آنرا اعم از ساخت ملودی و تنظیم، خود یاسر محمودی بر عهده داشته است. فضای کار تا حد زیادی «هاوس» است که البته نوع خوانش این دو هنرمند باعث می‌شود که نشود با قاطیت سبک خاصی را برای آن در نظر گرفت. در «چه حالی داری» موسیقی الکترونیک حرف اول را می‌زند و فضاسازی‌های مدرن و به روز آن با ذائقه این روزهای مخاطب موسیقی همخوانی قابل توجهی را می‌تواند داشته باشد. باید منتظر ماند و دید که ایا انتشار این قطعه سرآغاز همکاری‌های رسمی‌تر این دو هنرمند در فضای مجاز بازار موسیقی کشور خواهد شد یا خیر.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 خرداد 1391 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

خوب بود ولی تنها چیزی که منو اذار داد داخل اهنگ . صدای نزدیک و ملایم این دوتا بهم بود که زیاد جالب نمی شد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

فریدون یکی از بهترین خواننده های ایرانه که هم صدای دلنشینی داره و هم خیلی خوب و مسلط میخونه ... یاسر محمدی هم جزو بهترینهای موسیقیه .. تو کارای جفتشون احساس حرف اول رو میزنه .. به امید همکاری های بیشتر و موفقیت هردوشون ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

kare khoobi bood khodayi

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

واقعا کار قشنگی بود ولی کاش با هم همکاری نمیکردند واسه خود فریدون بد تموم می شه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

خدای من فریدون آسرایی داره چیکار میکنه !؟ اتفاقا وقتی گوش کردم نخواستم باور کنم فریدونه عزیزه. توروخدا اینکارارو نکن . بابا تو با بهروز صفاریان کار میکردی.....هنوز اون آ]نگات بهترینهان . فریدون عزیز یاد من باش...اصلا نمیفهمم چیکار میکنی ؟ با علی لهراسبی که دوسش داری همخوانی کن لا اقل این چه موسیقی بود ؟ سلام کجا این کجا ....خواهشا برو بالا تر از اینی که هستی بزرگوار خواهش میکنممممممم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

جای شک و شبهه ای نیست که اکثر خواننده های بنام و مشهور حال حاضر ایران، با تنظیم کننده و آهنگسازی قهار و توانمند همچون استاد بهروز صفاریان به جایگاه کنونی خود رسیده اند. از جمله این خوانندگان میتوان به محمد اصفهانی، خشایار اعتمادی، شادمهر عقیلی، سعید شهروز، بهنام صفاریان، فریدون آسرایی، علی لهراسبی و ... اشاره کرد.
نه بنده و نه سایر دوستان در جایگاهی نیستیم که بخواهیم از خوانندگان و آهنگسازان خرده بگیریم که چرا با فلان آهنگساز یا فلان خواننده دیگر همکاری ندارید! اما بسیار دردآور است که فردی ناشناس پا به عرصه موسیقی بگذارد و با آهنگسازی همچون استاد بهروز صفاریان به اوج برسد و سپس هیچ نامی از ایشان در مصاحبه هایش نبرد و در پاره ای از مواقع با ریمیکس کردن آهنگ های ساخته شده توسط استاد صفاریان، به مخاطب اعلام کنند که "من بدون صفاریان میتوانم"
واقعا قدر اساتیدی همچون صفاریان را باید دانست که همواره گمنام مانده اند. شخصی که در کارنامه کاری خود، افتخار بزرگی چون همکاری با فریدون فروغی را دارد...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

اقای مدنی تند نرید لطفا!
البوم غریبه اوج کار بهروز عزیز بود که بعد از اون هرگز نتونست تکرارش کنه فریدون هم همینطور.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

اقا اگه فریدون دست خواننده های جوان این مملکتو نگیره پس کی باید بگیره کنه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

درسته که من واقعا استاد صفاریان رو به عنوان نامبر وان موسیقی پاپ کشور قبول دارم، اما سخنانم شاید به نوعی بی طرفانه و گلایه های این استاد عزیز هم باشه. کدوم آهنگساز و یا خواننده ای رو شما سراغ دارین که کارهاش تکراری نباشند. اکثرا یه مسیری رو واسه خودشون انتخاب میکنن و همون رو ادامه میدن. اما صفاریان، تو هر سبکی و هر ژانری نامبر وانه و خلاقتی که ایشون داره، هیچ آهنگسازی نداره. برای مثال وقتی به آهنگهای فرزاد فرزین عزیز گوش میدیم، آهنگهای منصور در ذهن ما تداعی میشود. بنده به شخصه احترام خاصی برای فرزاد فرزین قائلم و همیشه پیگشر کارهای ایشون هستم. اما دور از انصافه که زحمات به قول شما "بهروز عزیز" رو برای موسیقی کشور فراموش کنیم و یا نادیده بگیریم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

کارهای استاد صفاریان، همگی ناب و متفاوت هستند و اصلا نیازی نیست که ایشان خودشان را با یک آلبوم ثابت کنند. لازم به ذکره که کارهای استاد صفاریان همگی توی وزارت ارشاد دارن خاک میخورن! اون زمان که ایشون آلبوم دورنگی رو با برادرشون بیرون دادن، چندسالی این آلبوم تو ارشاد بود و وقتی هم که بیرون اومد، باز هم هیچ آلبومی توانایی رقابت رو با این آلبوم نداشت. از آلبوم که بگذریم، ریمیکس آهنگهای این آلبوم فوق العاده بود. با این وجود وزارت ارشاد این آلبوم رو جمع آوری کرد، سانسور کرد، و دوباره باز به بازار داد
و همینطور آلبوم بعدی که یادمه بیشتر از دو سال تو ارشاد بود. جای هیچ شک و شبه ای نیست که استاد صفاریان، نردبان ترقی اکثر خوانندگان بودند و هستند و خواهند بود و با درایت و هنرمندی تمام در هر سبک و ژانری توانایی عرض اندام رو دارن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

خیلی عالی بود این تراک از نظر دو نوع صدای خواننده خوب تنظیم شده و یکم تن صدای خواننده نزدیک به هم بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

هر کس مختاره که از گذشته ی خودش یاد کنه یا نکنه! آقای صفاریان تنظیم کننده خوبی هستن. واقعاً فکر می کنید ایشون ناشناخته اند؟ من اینطور فکر نمی کنم.

ضمن اینکه شما واقعاً تصورتون اینه که شادمهر عقیلی و محمد اصفهانی و خشایار اعتمادی اگر آقای صفاریان نبودند به اینجا که امروز هستند نمی رسیدند؟ سخت در اشتباهید. هیچوقت سرنوشت آدم ها رو به هم وصل نکنید. آقای صفاریان در جای خودشون بسیار خوب و حرفه ای هستند. بحث های الکی میون نکشید.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

اولا درباره قسمت دوم کامتتون باید بگم که بحث الکی نیست. حقیقتیه که وجود داره!
ثانیا درباره قسمت اول کامنتتون شما میتونید یه سفر به نقاط مختلف ایران داشته باشید و از مردم سئوال بپرسید...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کسی خبری از «SUN BOYS» ندارد؟! | موسیقی ما