برنامه یاد بعضی نفرات
 
آرش پژند مقدم: رکن اصلی موفقیت در نوازندگی، اخلاق مداری است
برترین‌های نظرسنجی بزرگ موسیقی ما درباره انتخاب‌شان می‌گویند- 3
آرش پژند مقدم: رکن اصلی موفقیت در نوازندگی، اخلاق مداری است
موسیقی ما- لی لا رضایی: آرش پژند مقدم به عنوان یکی از برترین‌ نوازندگان سال گذشته در نظرسنجی بزرگ سایت موسیقی ما از اهالی موسیقی انتخاب شد. این نوازنده درام در خصوص این انتخاب گفت: «خوشحالم که به عنوان یک نوازنده خوب معرفی شده‌ام. چه کسی است که از چنین جایگاهی خوشحال نشود؟ طبیعتا من نیز خوشحال می‌شوم وقتی می‌بینم زحماتم نتیجه داده است. امیدوارم افراد بیشتری را در این عرصه ببینیم، بخصوص در عرصه نوازندگی درام که نوازندگان کمی دارد.»

وی درباره عوامل موفقیت اش به سایت موسیقی ما گفت: «نه تنها برای من بلکه برای هر نوازنده دیگری در اوضاع کنونی ایران چند عامل موجب موفقیت می‌شود که به صورت خلاصه می‌توانم بدین گونه به آن‌ها اشاره کنم. اول از همه اینکه یک نوازنده باید و باید در سبک نواختن خود متفاوت باشد. چون این سلیقه نواختن یک نوازنده است که او را از دیگر نوازنده‌ها متمایز کرده و موجب جلب توجه می‌شود.

وی ادامه داد: «دوم اینکه نوازنده موظف است بابت کاری که می‌کند دل بسوزاند و برای کاری که می‌کند ارزش قائل شود. و این چیزی است که من خیلی کم می‌بینم. در وهله دیگر اینکه یک نوازنده باید اخلاق داشته باشد و اخلاق مدار باشد. این جزو اصلی و اصولیترین مسایل مهم است که در دانشگاه‌ها و کالج‌های موسیقی خارج از ایران تدریس می‌شود. »

مقدم رمز دیگر موفقیت یک نوازنده را از درون نواختن موسیقی اعلام کرده و در این رابطه می‌گوید: «نوازنده باید از درون ساز بزند. وقتی شما به عنوان یک نوازنده، تظاهر به ساز زدن می‌کنید، آن تاثیری که باید را نمی‌گذارد. این در حالی است که اگر ساز زدن درونی باشد و از بطن شما نواخته شود، و کاملا حسی باشد، کار درست از آب در می‌آید و به موفقیت نائل می‌شوید. »

وی در ادامه در مورد نوازندگی برای خواننده‌های مختلف گفت: «مساله خاصی نیست که بشود به آن اشاره کرد ولی ان چه مطرح است، این است که من برای همه یک جور ساز نمی‌زنم و ساز زدنم بسته به روحیه و حس خواننده و کاری که دارد انجام می‌دهد، تغییر می‌کند. ساز زدن من در هیچ یک از اجراها مثل دیگری نیست. مثلا وقتی با فرمان فتحعلیان ساز می‌زنم، خصوصیات ساز زدنم یک جور در آن فضای عرفانی قرار می‌گیرد که بیشتر روی مخاطب انرژی و تاثیر می‌گذارد. فرم ساز زدنم با علی لهراسبی طبیعتا به گونه‌ای دیگر است. حتی در کند و تند شدن تمپو، در نوازندگی برای خواننده‌ها متفاوت عمل می‌کنم. »

وی خاطر نشان کرد: «اهل سمپل کاری نیستم و هیچ وقت این کار را نمی‌کنم. سعی می‌کنم به هیچ عنوان کم کاری نکنم و حق مطلب را ادا کنم. »

وی در پایان درمورد همکاری‌اش با گروه‌های مختلف گفت: «در حال حاضر با گروه‌هایی همچون افشارستان، رومی و دارکوب وو همچنین با خواننده‌هایی مثل امید حاجیلی، سیروان خسروی و علی لهراسبی همکاری می‌کنم. امسال را درگیر و دار همکاری با این عزیزان هستم. »
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 18 فروردین 1391 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

من شخصاً از کار های این استاد بزرگ لذت میبرم.
امیدوارم علاوه بر عرصه تحلیل موسیقی در عرصه ی نوازندگی هم یک روزی مثل ایشون و امثالشون بشم.
من بارها شاید نزدیک به صد بار ایشون رو از نزدیک هم ملاقات کردم و شخصیت بسیار پر انرژی و سر حالی دارند.
امیدوارم همیشه در کارهایشان موفق باشند.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

به جرات میتونم بگم,استاد مقدم یکی از خلاق ترین درامرها هستن,که حتی در یک تراک امکان نداره یک پاساژ رو دوبار تکرار کنن,و فکر میکنم تمرکز بالاشون همراه با بداهه نوازی اصولیشون کنار هم دست به دست هم داده تا برای مخاطب عادی هم جذاب بنظر بیان,باامید موفقیت روزافزون برای ایشون و تمام درامرها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

اگر ساز زدن درونی باشد و از بطن شما نواخته شود، و کاملا حسی باشد، کار درست از آب در می‌آید و . . . آرش پژند مقدم واقعا متفاوت و رک و راست و بی پرده سخن میگه ، پیروز باشی آرش عزیز

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

حرفای خوبی زده مخصوصا اون قسمتی که درباره اخلاق مداری نوازنده گفته.

سه شنبه 31 اردیبهشت 1392 - 19:07

salam
arash karesh harf nadare hamino bassss

یکشنبه 27 مرداد 1392 - 01:39

سلام استاد پژند مقدم حرف ندارن من در کانون زبان ایران زبان اموز ایشون بودم سه ترم واقعا کارشون یکه حرف نداره.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آرش پژند مقدم: رکن اصلی موفقیت در نوازندگی، اخلاق مداری است | موسیقی ما