برنامه یاد بعضی نفرات
 
 «نوایی دیگر» نواخته شد
با حمایت مرکز موسیقی حوزه هنری؛
«نوایی دیگر» نواخته شد
موسیقی ما- لی لا رضایی: «نوایی دیگر» ساخته حیدر کاکی توسط حوزه هنری منتشر شد. «نوایی دیگر» همنوازی تنبور و پیانو و سازهای کوبه‌ای است که حیدر کاکی نوازندگی تنبوروآهنگسازی قطعات آن را انجام داده‌و مهدی رفعتی نوازنده پیانووتنظیم وبهنام معصومی نوازنده سازهای کوبه‌ای می‌باشد.

 مهدی رفعتی گفت: این آلبوم خواننده‌ای نداشته و بی‌کلام یا به گفته‌ای اینسترومنتال است.

رفعتی در مورد ویژگی‌های این آلبوم یادآور شد: این آلبوم با فرم و ترکیب بندی بسیار جدید و مدرن بوده و چه به لحاظ ترکیب ساز‌ها و چه در نوع اجرای هارمونی‌ها در نوع خود بی‌نظیر است.

این آلبوم دارای ۸ قطعه موسیقی است که از ترکیب موسیقی مقامی تنبور با هارمونی‌های موسیقی لاتین اجرا شده است.

وی ادامه داد: فضای آکورد‌ها بر گرفته از مقام‌های اجرا شده توسط تنبور است وبیشتر ریتم‌ها ازموسیقی تنبوراستخراج شده. ضمن اینکه سازهای کوبه‌ای در این مجموعه به نوعی برجسته‌اند. این ساز‌ها عبارتند از تنبک، کوزه و دف که تمامی آن‌ها توسط بهنام معصومی نواخته شده است.

وی خاطر نشان کرد: تنبک در این آلبوم و در بیشتر قطعات نقش ریتم زمینه‌ها را به عهده داشته و کوزه و دف در قطعات مختلف و در بخش‌های اپیزودیک، رنگ آمیزی‌هایی را در جهت جذاب‌تر شدن اتمسفر شنیداری اثر ایفا کرده‌اند.

 «نوایی دیگر» که توسط مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر و راهی بازار موسیقی شده، با ایجادفضایی جدید موسیقی متفاوتی را به سمع مخاطبان خود می‌رساند.

رفعتی در مورد اینکه چگونه چنین سبکی مورد پسند و انتخاب کار‌شناسان موسیقی حوزه هنری قرار گرفته گفت: این آلبوم آلبوم بی‌برنامه‌ای نیست. آلبومی است که برای آن برنامه ریزی شده است. نام آن را بی‌دلیل «نوایی دیگر» نگذاشته‌ایم. در واقع با انتخاب این نام می‌خواستیم تازه و بدیع بودن آن را گوشزد کنیم که فکر می‌کنم موفق هم شده باشیم.

وی همچنین متذکر شد: المان‌هایی که همگی موجب می‌شوند یک اثر موسیقایی را مدرن بنامیم در تک تک قطعات این آلبوم لحاظ شده‌اند. عمده ویژگی این آلبوم را می‌توان تفکر و ایده‌های پشت آن دانست. به اعتقادمن تفکر و ایده است که یک اثر را از دیگر آثار متمایز می‌کند. در این آلبوم نیز سعی ما بر این بوده که متمایز باشیم. به همین دلیل پله پله آن را با تفکر و همفکری پیش رفتیم. چرا که برای انتشار یک اثر موسیقی متفاوت نیاز به این همفکری‌ها و ایده‌پردازی هاست.
مهدی رفعتی از شاگردان ارشد انوشیروان روحانی در نوازندگی پیانو است.

از وی پیش از این آلبوم‌های «خاطره تا خیال»، «همیشه جاویدان»، و «دلخون» را شنیده‌ایم که دو آلبوم اول آلبوم‌هایی بی‌کلام هستند.

 «نوایی دیگر»، در فروشگاه‌های فرهنگی-هنری سراسر کشور پخش و توزیع شده است.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 اسفند 1390 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:54

باسلام ....به استحضار می رسانم ...که صاحب اثر ((نوایی دیگر)) اینجانب حیدر کاکی هستم. واین اثر ساخته بنده است. وجناب آقای رفعتی بنده را با نوازندگی پیانو همراهی کرده اند. ولطفا خبرتون رو اصلاح کنین...ممنون....

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «نوایی دیگر» نواخته شد | موسیقی ما