برنامه یاد بعضی نفرات
 
ارسلان کامکار بعداز ۲۹ سال در گزینش ارشاد رد شد
اتفاقی عجیب در موسیقی ایران؛
ارسلان کامکار بعداز ۲۹ سال در گزینش ارشاد رد شد
آمن خادمی:  ارسلان کامکار (مایستر ارکستر سمفونیک تهران و نوازنده ویلن) در گزینش وزارت ارشاد رد شد. کامکار با اعلام این خبر گفت: من از زمان انقلاب یعنی سال ۵۷ تاکنون در ارکستر سمفونیک تهران فعالیت می‌کردم؛ هرچند چند سال اول؛ قرارداد نداشتم اما نزدیک به ۲۹ سال است که قرار مکتوب و رسمی دارم.

وی افزود: امسال باید بازنشست می‌شدم اما بعداز ۲۹ سال فعالیت رسمی از من خواستند که با گذر از گزینش وزارت ارشاد دوباره مرحله پذیرش را سپری کنم و در‌‌نهایت من را رد کردند.

ارسلان کامکار در پاسخ به این پرسش که چگونه وارد ارکستر سمفونیک شده است، گفت: در سال ۵۹ یا۶۰ بود که در دانشکده هنرهای زیبا درس می‌خواندم. در آن زمان آقای کامبیز روشن روان برای اجرای قطعه «جمعه خونین» احتیاج به چند نوازنده کمکی داشت؛ به همین خاطر من به همراه چند نوازنده دیگر برای اجرای این قطعه به ارکستر سمفونیک دعوت شدیم. آن زمان مایستر ارکستر یک نوازنده آمریکایی بود. من از جو ارکستر خوشم آمد و بعداز سه چهار ماه امتحان دادم و در ارکستر ماندگار شدم.

این نوازنده ویلن در پاسخ به این پرسش که از چه زمان مایستر ارکستر سمفونیک است، خاطرنشان کرد: حدودا ۲۴ سال است. یعنی از زمانی که آقای حنانه فوت کردند و ما برای بزرگداشت وی؛ قرار بود به رهبری فریدون ناصری برنامه‌ای اجرا کنیم. آقای لشکرلو هم یکی از قطعات آقای حنانه را به‌عنوان سولیست ویولن زد. در آن هنگام به پیشنهاد نوازندگان ارکستر به عنوان مایستر انتخاب شدم.

این آهنگساز با اشاره به اینکه وی از شورای ارکستر سمفونیک درجه هنری هم گرفته است، خاطرنشان کرد: این درجه به منظور افرایش حقوق من بوده است اما هنوز وزارت ارشاد این درجه را نیز تایید نکرده است.

ارسلان کامکار در سال ۱۳۳۹ در سنندج به دنیا آمد. او مقدمات موسیقی را نزد پدرش، حسن کامکار، فراگرفت. او در خردسالی در سنندج با گروه‌های مختلفی که توسط پدرش سرپرستی می‌شد، به اجرای کنسرت می‌پرداخت. کامکار، پس از چندی به تهران سفر کرد و در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فراگیری موسیقی را ادامه داد. وی پس از تکمیل دروس موسیقی، به‌عنوان نوازنده ویلن، همکاری‌اش را با ارکس‌تر سمفونیک تهران آغاز کرد. ارسلان علاوه بر نوازندگی ویولن کلاسیک، در عود نوازی نیز بسیار چیره‌دست است.

از مهم‌ترین آثار این آهنگساز می‌توان به آلبوم‌هایی نظیر به یاد علی اصغر کردستانی، زردی خزان، سوئیت سمفونیک افسانه سرزمین پدری‌ام، سرود ایران، شوریده دل، سوئیت سمفونیک کردی، کنسرتینو کمانچه (با همکاری اردشیر کامکار)، شباهنگام (با همکاری هوشنگ کامکار روی اشعار نیما یوشیج)، جاده ابریشم، موسیقی متن فیلم مادر (به کارگردانی علی حاتمی)، موسیقی متن فیلم آوازهای سرزمین مادری‌ام (به کارگردانی بهمن قبادی)، آلبوم خاک، نغمه خراسانی، نغمه صلح و آلبوم ئه وین و... اشاره کرد.
منبع: 
ایلنا
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 دی 1390 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:52

واقعا باید به حال این وضع...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:52

یکی از دلایلی که کنسرت های ارکستر رو می رفتم وجود نوازنده ای چون شما بود. متاسفم برای مسئولین که  ... به فرد با سابقه ای مثل ارسلان کامکار می گند که آزمایشی بوده!!!!!!

m.g
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:52
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:52

در مورد استاد ارسلان کامکار کاملا بی مهری شده من که افتخار شاگردی ایشان را دارم این خبر برایم بسیار ناراحت کننده هست به امید موفقیت هر چه بیشتر این استاد گرانقدر

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:52

جای تاسف داره. این درد ها رو باید کجا گفت؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:52

واقعا شرم آوره که شخصیت های بزرگی چون استاد ارسلان کامکار و استاد شهرداد روحانی اینطور در موسیقی عذاب بکشند خب به نظر من شترسواری که دولا دولا نمیشه یه دفعه موسیقی ایرانو تعطیل کنن بره دیگه حداقل اینطوری تکلیف همه مشخص میشه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:52

من که هرچی نظر می دم حذفش می کنید
پس اینبار فقط می نویسم افـــــــسُُُُُــــــوس
بلکه به کسی بر نخوره

s
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:52

واقعا متاسفم !
موسیقی که توش ارسلان کامکار رد بشه ، اسمش موسیقی نیست !

شنبه 12 دی 1394 - 23:54

واقعا واسه موسیقی ایران متاسفم .امثالی مثل استاد کامکارها زندگیشون صرف موسیقی ایران میکنند.اون وقت جوابشون اینه.واقعا متاسفم

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ارسلان کامکار بعداز ۲۹ سال در گزینش ارشاد رد شد | موسیقی ما