برنامه یاد بعضی نفرات
 
مجموعه ای بر اساس اشعار فروغ فرخزاد می سازم
پیمان خازنی در گفت و گو با موسیقی ما؛
مجموعه ای بر اساس اشعار فروغ فرخزاد می سازم
موسیقی ما - پیمان خازنی که به تازگی جایزه برترین آهنگساز هشتمین جشنواره تئاتر ماه را برای ساخت موسیقی نمایش تبار خون از آن خود کرده است، در این باره گفت: هر اثر هنری بر اساس خواستگاه وشاید بهتر باشد بگوییم ضرورتی ساخته میشود و در غیر این صورت اگر خواستگاهی در اجتماع نداشته باشد وظیفه ای را در اجتماع عهده دار نخواهد بودحال اگربه یک اثر جوششی مختصری بیندیشیم به این نتیجه خواهیم رسید که از ابتدای کار یعنی انتخاب شعر ،ملودی پردازی،ارکستراسیون،انتخاب خواننده و ... توسط شخص آهنگساز صورت میپذیرد.

خالق اثر بدون واسطه خلق اثر میکند ولی زمانیکه آهنگساز به عنوان پکی از عوامل پر رنگ به آهنگسازی برای نمایش و یا فیلم میپردازد باید بیش از همه چیزدر خدمت صحنه و داستان باشد وبتواند اینگونه فکر کند که موسیقی هایش را با دیدگاه هنر کاربردی به کاربرد.

وی درباره موسیقی متن یک نمایش و تفاوتش با موسیقی محض گفت: موسیقی نمایش یا فیلم موسیقی است که به خودی خود بیانی مستقل ندارد و با روی داستان آمدن معنا پیدا میکند،زمانی که آهنگسازی زاویه هنری خود را با موضوع پیش رو داشته منطبق کند میتوان گفت از موسیقی کاربردی بهره جسته ایم.حال جالب است بگویم در صحنه نمایش بخاطر وجود خلاقیت بالای بصری نیاز به حرکت به سمت موسیقی تجربی بوجود می آید.در کنار هم قرار دادن اصوات متداول و بعضا غیر متداول برای ایجاد جاذبه سمعی وبصری ژانر موسیقی تجربی را به وجود می آورد.و جالب این است که در ژانر موسیقی تجربی به گونهای از موسیقی برخورد میکنیم که تابه حال تجربه رویارویی آن را نداشته ایم.

وی که آلبوم موفق پریچهره را سال گذشته در بازار موسیقی داشت، در باره کارای جدیدش اظهار داشت: در ادامهکارهای قبلی مجموعه ای بر روی اشعار دکتر غضنفری و با وفاداری به موسیقی گل ها دارم که امیدوارم به زودی به پایان برسد. علاوه بر این آثاری مدرن بر روی اشعاری از زنده یاد فروغ فرخزاد ساخته ام که به احتمال زیاد یکی از بازیگران مطرح سینما تئاتر به دکلماسیون آن خواهد پرداخت.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 18 آذر 1390 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مجموعه ای بر اساس اشعار فروغ فرخزاد می سازم | موسیقی ما