برنامه یاد بعضی نفرات
 
ناصر رحیمی در پی آشناست
در قالب یک آلبوم و با صدای شاعر؛
ناصر رحیمی در پی آشناست
موسیقی ما- لی‌لا رضایی: ناصر رحیمی از همکاری با آلبوم هایی خبر داد که هنوز در مرحله ساخت به سر می برند و قرار است به زودی راهی بازار موسیقی شوند.این نوازنده چیره دست در مورد همکاری های اخیر خود با پروژه های مختلف اظهار داشت: در این آلبوم ها قطعاتی را اجرا خواهم کرد که البته فول آلبوم نبوده و در برخی از قطعات آن ها به نواختن فلوت اقدام کرده ام. یکی از این آلبوم ها را فرشاد رستمی خوانده است . آلبوم وی یک آلبوم سفارشی بود که به سه زبان زنده دنیا ساخته شده بود و نوازندگی در آن به لحاظ دارا بودن فرم و لهجه زبان های دیگر کشورها، کار سختی بود.

وی ادامه داد: ضمن این ، با بهنام صفوی مشغول همکاری هستم و یک موسیقی روایت گونه در مورد حضرت زهرا(س) را در دست ساخت دارم که یک قطعه کوارتت است.

در این قطعه از فلوت های آلتو، باس، و معمولی استفاده شده است که ساختاری شنیدنی برای مخاطب را منجر شده است.

وی ادامه داد: 4-5 قطعه دیگر نیزهمراه با ارکستر و سازهای زنده و سنتی آماده کرده ام که به زودی منتشر می شوند.

وی در پاسخ به این که استفاده از سمپل و الکترونیک در موسیقی منجر به کم کاری نوازنده ها و بی کاری آنها شده، گفت: نوازندگی ساز زنده و استفاده از نوازنده در ضبط آثار موسیقی، از زمانی که سمپل وارد موسیقی شده، کمت شده است. فقط در بعضی از آلبوم ها اگر یک خواننده و آهنگساز خوش ذوق و خوش قریحه باشد، از یک نوازنده و سازش استفاده می کنند، صرفا به این دلیل که بگویند کار زنده انجام داده اند و برای ضبط ساز زنده ارزش قائلند و اسم یک نوازنده در آلبومشان باشد.

وی در خصوص کارهای جدیتر خود گفت: یک کارکه ضبط موسیقی همراه با دکلمه شاعر است را در دست تولید دارم که مهندس حسن شریفی شعرهای خود را در این آلبوم دکلمه کرده است.

به گفته این نوازنده، آهنگسازی بر روی این آلبوم را خود وی به تنهایی انجام داده و خود نوازنده نی آن است.
وی در این باره توضیح داد: شاید کمتر کسی تا کنون به چنین کاری اقدام کرده باشد . در واقع شعرهای ایشان از مجموعه اشعار ایشان با عنوان « در پی آشنا» ست که شاید نام آلبوم نیز به تبعیت از نام این کتاب، «درپی آشنا» شود.

این مجموعه به صورت داستانی و روایی است و شاعر آن را در قالب شعر بیان کرده است.وی ادامه داد: سعی کردم داستانی که 10 آیتم دارد و هر آیتم دارای یک بخش است را به صورت موسیقی فیلم بسازم. در واقع آهنگ ها بر اساس همان داستان شکل گرفته است .

وی علت همکاری با این شاعر را علاقه خود به صدای وی عنوان کرد و در پایان گفت: صدای این شاعر ، یک صدای شنیدنی است که از اواخر هفته پیش ضبط آن آغاز شد.گفتنی است؛ اشعار این آلبوم در قالب کتاب دارای مجوز بوده و در حال حاضر در بازار موسیقی موجود است.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 28 آبان 1390 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ناصر رحیمی در پی آشناست | موسیقی ما