برنامه یاد بعضی نفرات
 
چرا «ریچارد» نیامد؟
۹ تا ۱۳ آبان قرار بود کنسرت بزرگ پیانیست بزرگ فرانسوی در ایران برگزار شود اما...
چرا «ریچارد» نیامد؟
موسیقی ما - بهمن بابازاده: روز ۲۷ شهریور واحد بین الملل دفتر موسیقی وزارت ارشاد خبری با تی‌تر: «ریچارد کلایدرمن پیانیست مشهورفرانسوی در تهران به روی صحنه می‌رود» را بروی خروجی سایت دفتر موسیقی ارشاد فرستاد تا خبر این اتفاق به سرعت در تمام رسانه‌ها بازتاب پیدا کند. واکنش‌ها هم به این خبر بسیار خوب و غافلگیر کننده بود و بسیاری برای حضور در این برنامه لحظه شماری می‌کردند. اما این اتفاق هرگز عملی نشد و در سکوت کامل خبری ماجرای «ریچارد» به فراموشی سپرده شد. ولی چه دلایلی در پشت پرده این اجرای بزرگ بود؟

در متن این خبر که بروی سایت روابط عمومی ارشاد فرستاده بود، آمده بود: «گروه ریچارد کلایدرمن از۹ تا ۱۳ آبان ماه به همراه گروهی ۱۶ نفره دربرج میلاد برای علاقمندان پیانو می‌نوازد. ریچارد کلایدرمن نوازنده مشهور پیانو فرانسوی است. او که نام اصلیش Philippe Pagès است آلبوم‌های متعددی را ارائه نموده‌است. این آثار شامل ساخته‌های جدید، باز نوازی آثار معروف موسیقی کلاسیک، تنظیم آثار مشهور موسیقی مردمی و موسیقی ملل، و بالاخره تنظیم‌هایی از موسیقی سینما است. کلایدرمن تا کنون بیش از ۱۲۰۰ ملودی ضبط کرده است و با فروش بیش از ۸۰ میلیون نسخه دارای ۲۷۰ صفحه طلایی و ۷۰ صفحه پلاتینیوم است. وی سبک رمانتیک نوینی را با تلفیق موسیقی کلاسیک و پاپ ساخته و استاندارد جدیدی از اجرای پیانو را که برای اغلب علاقمندان پیانو و حتی مبتدیان قابل اجرا است پدید آورده. موسیقی کلایدرمن همانند پلی موسیقی پاپ را به موسیقی کلاسیک پیوند زده، گرایش و درک موسیقی کلاسیک به ویژه اهنگ سازی را برای مردم دنیا آسان‌تر نموده است. در کتاب رکوردهای جهانی گینس، از وی به عنوان «موفق‌ترین نوازنده پیانو» در سراسر دنیا «نام برده شده‌است.»
لحن خبر طوری بود که به هیچ وجه نمی‌شد لغو این برنامه را پیش بینی کرد. برنامه‌ای که در صورت برگزاری می‌توانست ابعاد وسیع خبری در پی داشته باشد. ولی همه این گمانه زنی‌ها فقط تا روز اولین نشست خبری این موزیسین پایدار بود. کنفرانسی که با وجود حضور تعداد بالایی از اهالی رسانه لغو و به تاریخ نامعلومی موکول شد.

  • سه کنفرانس برای یک نفر
در روز نشست خبری این موزیسین که در محل هتل اسپیناس قرار بود برگزار شود، زمزمه‌هایی مبنی بر لغو اجرای این برنامه از سوی اماکن شنیده شد که با گذشت چند ساعت این خبر تکذیب و پشت پرده ماجرا لو رفت.
اما قبل از اینکه سراغ اصل خبر برویم، به نوع برگزاری کنفرانس خبری این موزیسین باید اشاره کرد که ظاهرا برنامه ریزی‌هایی برای برگزاری سه نشست مجزا انجام شده بود که قرار بود آن‌ها به ترتیب با حضور نماینده کلایدرمن، ویدئو کنفرانس و در ‌‌نهایت خود او برگزار شوند.

ولی از‌‌ همان کنفرانس اول، که شروع نشده پایان یافت، به وضوح می‌شد لغو کل برنامه را پیش بینی کرد.

  • فعلا عقب افتاده
یکی از مسئولین برگزاری این برنامه که به دلایلی حاضر نبود نام‌اش ذکر شود در مورد این برنامه  می‌گوید: «فعلا ماجرا عقب افتاده. دلایلشان هم تا حدی قانع کننده است. ولی قطعا تا بعد از محرم و صفر این برنامه در تهران برگزار نخواهد شد.»

  •  اصل ماجرا
نماینده «کلایدر من» در ایران از حدود یک سال و نیم پیش در تدارک برگزاری این برنامه در ایران بود و جلسات فراوانی را هم با مسئولین داشته. اما پس از توافقات اولیه و رسانه‌ای شدن این خبر موضع گیری برخی رسانه‌ها باعث شد که مسئولین برگزاری برای ادامه خبر رسانی‌ها و حتی برگزاری نشست‌ای مطبوعاتی این برنامه دست نگه دارند و سکوت کامل اختیار کنند.

  • Box
این دومین نمونه از لغو برنامه بزرگان موسیقی جهان در ایران پس از لغو کنسرت «کریس دی برگ» با آریان در تهارن بود که به دلایلی مشابه برگزاری این برنامه هم عملی نشد. لغو این برنامه در شرایطی بود که «دبرگ» در آلبوم آریان قطعه‌ای را با این گروه همخوانی کرده بود و حتی ویدئوی آن هم به طرز گسترده‌ای در ایران پخش شده بود و مورد توجه قرار گرفته بود.
منبع: 
تاریخ انتشار : جمعه 13 آبان 1390 - 00:00

دیدگاه‌ها

m.g
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:51

بزرگان موسیقی رو دوس داشته باشیم حداقل به خاطر هنرشون

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:51

متاسفانه یک سری آدم ... در یک سری نهاد های خاص بدون هیچ شناختی از موسیقی و هنر ، به ایشون انگ اینو زدن که طرفدار اسرائیل است و برای آنها آلبوم ساخته و نگذاشتند بیاد ایران ! در حالی که این موسیقیدان بزرگ حتی توسط نماینده اش این خبر رو تکذیب کرد و متن تکذیبیش در روزنامه شرق هم چاپ شد .
واقعا باید متاسف بود برای یک سری از این آدم های نفهم که همه چیز رو با هم قاطی می کنند . نمونش رو خودتون برید در سایت مشرق نیوز ببینید :
www.mashreghnews.ir/fa/news/77315/رد-پای-بیگانه-ای-در-بنیاد-رودکی

خواش میکنم نظر من رو بدون دستکاری منتشر کنید . بخدا خیلی حرص خوردم وقتی کنسرت ارکستر رودکی به رهبری نادر عباسی رو هم همین افراد دیشب کنسل کردند . با اینکه کلی بلیطش فروش رفته بود . خواهش میکنم نظرم رو منتشر کنید ، بزارید همه بدونن این افرادی که نمیزارن موسیقی این مملکت رو به جلو حرکت کنه رو بشناسند.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:51

آقا این ریچارد کلایدر منو بیخودی بزرگ کردین.اصلا تا ما افتخار رفتن به کنسرت های اسطوره هایی نظیر رضا صادقی.بنیامین و محسن یگانه رو داریم چه نیازی به افرادی نظیر ریچارد کلایدرمن و امثال اون داریم و سرمستانه در حالی که رنگ مشکی رو رنگ عشق می دونیم می خونیم حالا بار و بندیل ببند این جا دیگه جای تو نیست(آها ..... بیا.......) فقط باید تاسف خورد........

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:51

منم با jg موافقم ... واقعا وضع موزیک ایران تاسف باره

اینا هم که به این وضع دامن میزنن با این کاراشون

اینا مخالف هنرن و مخالف موسیقی....یاد دی برگ افتادم دلم گرفت...چقد اریان و اذیت کردن...حالا کلایدرمن و....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:51

والا چی بگم ...!!! کجا آبرو داریم که تو موسیقی داشته باشیم...!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:51

کی گفتم آقایون خرابش میکنند؟ اینم از این

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:51

آخه مگه ریچارد کلایدرمن احمقه که بیاد ابران کنسرت بده؟ یه روز می گن آنجلینا جولی میاد یه روز می گن کلایدرمن فردا معلوم نیست نوبت کیه. کمتر مردم رو بذارید سر کار.
در ضمن رضا صادقی و امثال اون اسطورن؟؟؟؟ جالبه... فکر نمی کنم حتی خواننده باشن ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:51

سلام به همه دوستان عزیز،

آقا امیر واقعا متاسف هستم واستون اینطور که معلوم هست سررشته ای از موسیقی نداری، چون اگه داشتی تفاوت سبک کار کلایدرمن رو با این دوستان عزیز و محترم متوجه می شدی و با هم مقایسه نمی کردی.

در هر صورت دوستان نگران نباشید به زودی کلایدرمن در ایران کنسرت خواهد گذاشت.

jg
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:51

اتفاقا امیر خیلی درست گفته..مردم ما اگه سواد موسیقی داشتند که پرفروشترین آلبوم واسه محسن چاووشی و محسن یگانه و بنیامین نمی شد...چند درصد کلایدرمن رو میشناسند مگه؟؟بزرگترین خیانت به موسیقی پاپ رو همین افرادی که نام بردم انجام دادند اینو یادتون باشه...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:51

همه به خوبی می دونیم که لغو کنسرت کلا یدر من در ایران تنها به نشر یک خبر کذب در یک سایت تندرو بر نمی گردد..انجام کارهای بزرگ نیاز به ممارست و تجربه از یک سو ..و از سوی دیگر سرمایه گذاری و اخذ مجورهای لازم رو داره..که در این اولین تجربه بین اللملی برگزار کننده با وجود زحمت های بسیاری که کشیده شد و از نظر ها پنهان نیست..کاستی های بیشماری نیز در مسیر راه بود.که بر حسب تصادف سه روز پس از تصمیم جمعی گروه برگزار کننده در به تعویق انداختن این کنسرت با وجود صدور تمام مجوزهای لازم...رزرو سالن..رزرو هتل...صدور بیلیط گروه ...به دلیل بخشی از کاستی ها در سرمایه گذاری و برنامه ریزی مناسب جهت هرچه بهتر برگذار شدن این مراسم..سایت مورد بحث با درج خبری کذب تمامی توجه را به سمت خود هدایت کرد..و انچنان متصور گردید که این خبر کذب باعث لغو کنسرت گردیده است و برگزار کننده و سرمایه گذاران محترم نیز کاستی های خود را در پس این موج پنهان و تقصیر را بر گردن خبر گزاری مورد نظر و عقب نشینی ارشاد تلقی کردند..ولی خواهش من بر این است که با دامن زدن به یک خبر کذب برای تبرئه کردن خودمان از اشتباهات باعث نشویم راهی که در جهت تبادل فرهنگی میان ملل مختلف با ایران باز شده و پس از بیش از 30 سال زمینه های این اتفاق مهیاست..با ندانم کاری دوباره بسته شود..حرکت دوستانی که جسارت انجام این چنین کار بزرگی را داشتند تا همین مرحله هم ستودنیست و نیازی به تلاش بر برائت نیست..صادق و واقعه بین باشیم و شهامت بیان حقیقت را داشته باشیم به جای فرافکنی

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود چرا «ریچارد» نیامد؟ | موسیقی ما