برنامه یاد بعضی نفرات
 
ما بیش از چهار خواننده خوب داریم
وحید تاج:
ما بیش از چهار خواننده خوب داریم
موسیقی ما - رتبه اول خوانندگی در جشن خانه موسیقی معتقد است هم‌اکنون خوانندگان جوان و با استعدادی در عرصه موسیقی کشور فعالیت می‌کنند که مورد توجه واقع نمی‌شود. این در حالی است که ارکسترهای ما فقط از سه یا چهار خواننده ثابت استفاده می‌کنند.

وحید تاج خواننده جوان موسیقی ایرانی درباره آینده آواز ایران اظهار کرد: با حضور جوانان با استعداد در عرصه آواز موسیقی ایرانی، قطعا آینده این هنر درخشان خواهد بود.

وی ادامه داد: متاسفانه اکنون ارکسترهای ما از چند خواننده ثابت استفاده می‌کنند در صورتی که من معتقدم جوانان بسیار خوبی در این عرصه حضور دارند که سال‌ها کار کرده‌اند و شاگرد اساتید برجسته بوده‌اند. می‌توان با اطمینان گفت نه‌تن‌ها این خوانندگان از آن چند خواننده ثابت کمتر نیستند بلکه به لحاظ برخی مسائل تکنیکی بالا‌تر هم قرار دارند. اما مشکل اینجاست که مورد حمایت واقع نمی‌شوند.

خواننده آلبوم «خانه غریب» با بیان اینکه مسوولان و آهنگسازان در مورد خوانندگان جوان ایرانی باید دامنه دیدشان را وسیع‌تر کنند، افزود: باید توجه داشته باشیم که خواننده‌های خوب ما فقط این چهار نفر نیستند. مردم و مخاطبان جدی موسیقی ما دوست‌ دارند صداهای متمایز‌تر را گوش کنند. نباید هر‌گاه که ارکس‌تر ملی کنسرت دارد چند خواننده ثابت در آن حضور داشته باشند. بنابراین باید به هوش و گوش مخاطب احترام بگذاریم و از حضور خوانندگان بااستعداد اما ناشناخته هم استفاده کنیم. اگر فرصتی برای حضور خوانندگان خوب اما ناشناخته فراهم شود زمان به زودی ثابت خواهد کرد که از تکنیک بالایی برخوردارند.

تاج در ادامه با اشاره به اینکه موسیقی ایرانی با توجه به اصالت ریشه‌دار آن در فرهنگ ما هیچ‌گاه از بین نخواهد رفت، ابراز کرد: تا زمانی که شعر خیام، عطار، مولانا، سعدی و حافظ باشند، موسیقی ایرانی نیز زنده خواهند ماند و آواز ایرانی هم همچنان گل سرسبد آن خواهد بود. موسیقی پاپ و کلاسیک و انواع دیگر لازم است که در جامعه باشد اما موسیقی اصیل ایرانی با توجه به جایگاه والایی که دارد نیازمند حمایت و بهادادن مسوولان است. اگر هنرمندان فعال در این حوزه مجالی برای اجرا و فعالیت داشته باشند و عرصه را پیش خود را تنگ نبینند، نه‌تن‌ها موسیقی ایرانی و آواز ایرانی به فراموشی سپرده نخواهد شد بلکه از سایر گونه‌های موسیقی نیز پیش‌تر خواهد رفت.
منبع: 
پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 مهر 1390 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:50

doroste

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:50

سلام می کنم خدمت استاد عزیز، وحید تاج.....
چقدر خوبه که به جای غرور و تک روی، با حمایت از جوانان ، زمینه ی پیشرفت علاقه مندان به هنر اصیل آواز را فراهم آوردید....
ایران و ایرانی به وجود شما افتخار می کند....
پاینده باد ایران..............

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ما بیش از چهار خواننده خوب داریم | موسیقی ما