برنامه یاد بعضی نفرات
 
موسیقی این روز‌ها، حبابی بیش نیست
پدرام درخشانی در گفت‌و‌گو با موسیقی ما:
موسیقی این روز‌ها، حبابی بیش نیست
موسیقی ما- لی‌لا رضایی: پدرام درخشانی از ساخت دوآلبوم همزمان با هم خبر داد و در این رابطه به موسیقی ما گفت: از این دو آلبوم یکی با کلام بوده که در واقع در ادامه‌‌ همان آلبوم‌های رومی من است که به احتمال بسیار زیاد «رومی ۳» نام خواهد داشت.

به گفته وی، این آلبوم ممکن است در آخرین لحظات تغییرنام یابد. چون تصمیمات جدیدی برای آن گرفته‌ام.
وی د رادامه گفت: آلبوم دیگری در دست ساخت دارم که بی‌کلام بوده و فقط بر پایه سنتور و با همراهی ارکس‌تر ضبط شده است. قرار است این آلبوم به شکل تصویری نیز منتشر شود. ضبط این مجموعه‌ها از هفته آینده آغاز خواهد شد.

وی در ادامه معرفی آلبوم کلام خود گفت: این آلبوم شامل ۸ قطعه است و تماما کارهایی است که طی سال‌ها می‌خواستم آن‌ها را کار کنم. در این آلبوم‌ها اعضای همیشه همراه گروه رومی خواهند بود و پدرام درخشانی را در جایگاه آهنگساز همراهی خواهند کرد.

پدرام درخشانی سرپرستی گروه آویژه را به عهده دارد که تاکنون اجراهای موفقی داشته است. پدرام درخشانی (سرپرست گروه و نوازنده سنتور)، مهرداد هویدا (خواننده)، -هومن جاوید (خواننده)  میلاد درخشانی (تار)، پاشا هنجنی (نی)، کوروش بابائی (کمانچه)، مسعود حبیبی (دف)، دارا دارایی (گیتار باس)، نیما رمضان (گیتار)، آرش مقدم (درامز)، درشن آنند (طبلا)، رضا تاجبخش (پیانو)، بابک صفرنژاد (سازدهنی)، همایون نصیری (تنبک و پرکاشن)، حسن شریفی (ترمبون)، امید حاجیلی (ترومپت)، پی‌تر سلیمانی‌پور (ساکسفون)، علی پژوهشگر (عود) تا کنون با این گروه همکاری داشته‌اند. به گفته این نوازنده، تا کنون دو قطعه از قطعات آلبوم‌های یاد شده، ضبط و آماده شده است.

وی در ادامه از وضعیت کنونی موسیقی به عنوان یک وضعیت خوب یاد نکرد و در این باره گفت: شرایط موسیقی اصلا شرایط مناسبی برای کار نیست. برای مثال گروهی مثل ما باید کلی هزینه کند تا بتواند کار‌هایش را تولید و در ‌‌نهایت منتشر کند. هزینه کار‌ها خیلی بالاست. شرکت‌ها هم فقط روی ۷-۸ خواننده که مردم به آن‌ها علاقه نشان می‌دهند، پرداخته‌اند و آن‌ها را حمایت می‌کنند. این‌ها معمولا خواننده‌هایی هستند که از روی دست هم کپی می‌کنند و تقلید در می‌انشان حرف اول را می‌زند.

شرکت‌ها همه به دنبال سرمایه گذاری بر روی کارهایی هستند که می‌دانند به لحاظ مالی و اقتصادی برایشان در آمدزایی دارد و روی کارهای فرهنگی، سرمایه گذاری نمی‌کنند. موسیقی این روز‌ها که همه گوش می‌کنند، مانند حبابی است که هر لحظه ممکن است بترکد. برای این موسیقی از هیچ تفکر استفاده نشده است.

وی ادامه داد: بیشتر کارهایی که هم اکنون در بازار موسیقی موجود است از این دسته است، یک سری کارهای خال تور که از خواننده‌های آن‌ها حمایت شده است. ما خودمان باید بر روی کار‌هایمان سرمایه گذاری کنیم. به همین دلیل از شرکت‌ها کاملا ناامید شده‌ایم. همین موجب شده تا مدت زمان تولید آلبوم‌های این چنینی طول بکشد. البته هستند کسانی که ما را حمایت کنند ولی تعدادشان از انگشتان دست تجاوز نمی‌کند.

درخشانی همچنین گفت: در حال حاضر و با این شرایط معلوم نیست خود من قطعه بعدی را کی ضبط کنم. چون خودم به تنهایی باید برای آن هزینه کنم. وقتی از موسیقی خوب حمایت نشود، ناشناخته می‌ماند. تنها ارگانی که از موسیقی این سبکی حمایت می‌کند، رادیو است که گاهی این گونه آثار را پخش می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه مردم هنوز باور ندارند که می‌توان در یک کنسرت از حضور یک خواننده استفاده نکرده و موسیقی را بدون صدای خواننده گوش کرد. اصلا فراموش کرده‌اند که موسیقی بی‌کلام گوش کنند. این در حالی است که حدود ۷-۸ سال پیش اینطور نبود و مردم موسیقی را بهتر از این‌ها می‌شناختند.

آلبوم‌های رومی ۱ و رومی ۲ از آثار قابل توجه این گروه در بازار موسیقی کشور هستند. آلبوم‌های جدید این آهنگساز نیز در صورت تامین هزینه برای پایان سال آماده انتشار می‌شود.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 مهر 1390 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود موسیقی این روز‌ها، حبابی بیش نیست | موسیقی ما