برنامه یاد بعضی نفرات
 
آهنگسازی سمفونی «غدیر» به پایان رسید
سعید شریفیان:
آهنگسازی سمفونی «غدیر» به پایان رسید
موسیقی ما - آهنگسازی سمفونی غدیر اثر سعید شریفیان که قرار است عید غدیر امسال به روی صحنه برود به پایان رسید. سعید شریفیان ضمن بیان این مطلب گفت: بعد از اجرای زنده سمفونی خسوف درباره عاشورا در سال ۸۲، بسیار علاقمند بودم اثری را برای حضرت علی (ع) بسازم اما متاسفانه بنا به دلایلی وقفه‌ای در این کار افتاد که ساخت پروژه غدیر با تاخیر مواجه شد.

این آهنگساز در ادامه افزود: حدود ۹ ماه قبل بابک رضایی مدیرعامل انجمن موسیقی مشوق شروع دوباره این پروژه شد؛ سپس قرار شد با همکاری انجمن موسیقی و معاونت امور هنری وزارت ارشاد سمفونی غدیر شکل بگیرد. اما متاسفانه روال کندی که در برخی مراحل از جمله تنظیم قرارداد‌ها به وجود آمد عملا زمان بسیار کمی را برای آهنگسازی، تنظیم و آماده سازی ارکس‌تر باقی گذاشت.

وی همچنین تصریح کرد: این سمفونی قرار است در روز عید غدیر به روی به صحنه برود و من آهنگسازی سمفونی غدیر را به طور فشرده در مدت ۳ ماه انجام داده‌ام. این در حالی است که سمفونی خسوف را در طول ۲ سال و نیم ساخته بودم.

شریفیان در مورد ساختار فنی این سمفونی گفت: این کار به مدت ۵۰ دقیقه است که برای ارکس‌تر سمفونیک و پیانو و گروه کر نوشته شده است. دکلمه شعر و اجرای یک خواننده سنتی نیز در این کار گنجانده شده است.

آهنگساز سمفونی خسوف همچنین ادامه داد: سمفونی غدیر از ۷ موومان تشکیل شده که طراحی آن به صورت گنبدی است و در قله این گنبد موومان غدیر قرار داده شده است. همچنین از ساختار موسیقی ردیف دستگاهی به صورت ارگانیک در سیستم ساختار سمفونیک استفاده کرده‌ام. در واقع با استفاده از رنگ آمیزی ایرانی به ساخت سمفونی دست زده‌ام.

وی در باره اشعار این اثر نیز تصریح کرد: مجموعه‌ای از اشعار ۶ شاعر مختلف همچون شهریار در این کار استفاده شده و قرار است پس از نت نویسی کار، ارکستر سمفونیک تهران به همراه گروه کر دفتر موسیقی تمرینات خود را برای اجرای زنده در روز عید غدیر آغاز کنند.
منبع: 
پایگاه اطلاع‌رسانی موسیقی ایران
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 مهر 1390 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آهنگسازی سمفونی «غدیر» به پایان رسید | موسیقی ما