برنامه یاد بعضی نفرات
 
آرشیو موزه موسیقی ارتقا‌ء می‌یابد
مدیر موزه موسیقی اعلام کرد:
آرشیو موزه موسیقی ارتقا‌ء می‌یابد
موسیقی ما - واگذاری آثار صوتی موسیقی پس از انقلاب به موزه موسیقی باعث رشد و ارتقاء آرشیو این موزه شد. علی مراد خانی، مدیر موزه موسیقی با اعلام این خبر افزود: «یکی از کارهایی که امسال به عنوان کارهای زیربنایی موزه درصدد انجام آن هستیم، تکمیل کردن آرشیو و در واقع ارتقاء سطح کیفی آرشیو است.»

بنا به گزارش روابط عمومی موزه موسیقی ۵هزار کاست، ۴۰۰ سی دی، کتاب و آلبوم‌های موسیقی که شامل موسیقی پاپ، کلاسیک، سنتی، نواحی، حماسی، محلی، موسیقی فیلم ایرانی و خارجی، آثار داستانی، ردیف‌های موسیقی، آلبوم‌های آموزش موسیقی، سی دی‌های مذهبی، گزیده برنامه‌های رادیویی، مجله‌های مرتبط با موسیقی، و سخنرانی‌های مذهبی و سخنرانی‌های امام راحل (ره) مجموعه آثاری است که امیر حسین سلطان دبیر بازنشسته آموزش و پرورش به موزه موسیقی واگذار کرده است.

مدیر موزه موسیقی با اشاره به تکمیل کردن آثار موجود در بخش آرشیو موزه موسیقی به کمبودهای بخش آرشیوی در حوزه موسیقی کشور اشاره کرد و گفت: «یکی از ضعف‌های موجود در مجموعه‌های هنری ضعف در آثار ۳۰ سال اخیر است. بسیاری از کلکسیونر‌ها آثار دوره‌های قبل از انقلاب را دارند، اما در بخش آثار پس از انقلاب بسیار ضعیف هستند. به عبارت دیگر از ۳۰ سال اخیر مجموعه آثار قابل توجه و مدونی موجود نیست.»
پیش از این در آرشیو موزه موسیقی بیش از ۲۰ هزار ساعت آثار صوتی موجود بوده که شامل مجموعه‌ مرحوم مهندس گلشن ابراهیمی از سال ۱۲۸۴ تا اواسط دهه ۶۰ است.

مراد خانی با توضیح به اینکه این مجموعه، آثارموزه موسیقی را کامل کرده گفت: «در حال حاضر موزه موسیقی علاوه بر مجموعه پیشین مجموعه آثار ۳۰ سال اخیر را هم در اختیار دارد که از مجموعه‌های قابل اعتنای موسیقی است.»

در حال حاضر کار‌شناسان موزه موسیقی تهیه بانک اطلاعاتی این آثار را آغاز کرده‌اند تا علاوه بر ماندگاری آثار، دسترسی به آن برای مخاطبان ساده‌تر شود.

گفتنی است امسال همزمان با هفته میراث فرهنگی، موزه موسیقی به دلیل مجموعه فعالیت‌های خود در سال گذشته از سوی کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم) به عنوان موزه برگزیده سال انتخاب و لوح تقدیرایکوم به این موزه اهدا شد.
منبع: 
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 مرداد 1390 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

chera masolin sait khabari az aftetah shabake radioei ava marbat be mosighi nagozashtand

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آرشیو موزه موسیقی ارتقا‌ء می‌یابد | موسیقی ما