برنامه یاد بعضی نفرات
 
متاسفانه در بخش دوم اجرا مجبور به حذف حرکات آیینی شدیم
سرپرست گروه «لیان» پس از اجرا در تالار وحدت:
متاسفانه در بخش دوم اجرا مجبور به حذف حرکات آیینی شدیم
موسیقی ما - محسن شریفیان استقبال مردم از کنسرتش در تالار «وحدت» را بی‌نظیر دانست، اما کمی از حذف حرکات موزون در پارت دوم اجرا گلایه کرد. این هنرمند توضیح داد: در بخش اول همه قسمت‌های اجرای ما خوب بود و به لطف مردم و مسئولین بنیاد رودکی و تالار وحدت هیچ مشکلی در اجرا نداشتیم. اما متاسفانه در پارت دوم مجبور به حذف حرکات آیینی شدیم و هیچ حرکتی نداشتیم.

وی افزود: ما سعی کردیم حرکات آیینی که برگرفته از فرهنگ و نماد کارهای مردم منطقه ماست را به همراه ویژگی‌ها در این اجرا هویدا کنیم. حرکات ما صرفا بیانگر مشخصات اقلیمی ماست.

سرپرست گروه لیان تاکید کرد: حرکات موزون نباید از دل موسیقی آیینی جدا شوند. با وجود اینکه ما تحلیل و تفکر زیادی بر این رقص بومی داشتیم و بسیاری از آن‌ها را کمرنگ کرده بودیم، اما با مشکل مواجه شدیم.

وی اظهار امیدواری کرد: شرایط آنقدر برای ما سخت نشود که دیگر نتوانیم در تهران اجرا داشته باشیم. در فرهنگ ما موسیقی با حرکات موزون همراه است چیزی که اجرا می‌کنیم فرهنگ منطقه است، چاره‌ای جز این نداریم و بر اجرای این حرکات پافشاری داریم، چون نباید به دست فراموشی سپرده شود.

شریفیان در عین حال از تمام مسئولان بنیاد رودکی، تالار وحدت و انجمن موسیقی که وی را برای بهتر اجرا شدن این کنسرت یاری کردند، تشکر کرد.
منبع: 
ایسنا
تاریخ انتشار : شنبه 11 تیر 1390 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود متاسفانه در بخش دوم اجرا مجبور به حذف حرکات آیینی شدیم | موسیقی ما