برنامه یاد بعضی نفرات
 
آلبوم افسانه شو اثر تهمورس پورناظری منتشر می‌شود
با حضور استاد شجاعت حسین و سهراب پورناظری؛
آلبوم افسانه شو اثر تهمورس پورناظری منتشر می‌شود
موسیقی ما - آلبوم «افسانه شو» اثری از تهمورس پورناظری با حضور استاد شجاعت حسین خان و سهراب پورناظری به زودی منتشر می‌شود. تهمورس پورناظری آهنگساز این اثر با اعلام این خبر گفت: «همراهی با بزرگان موسیقی جهان و برقراری پیوند موسیقائی با این هنرمندان را به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها همیشه در نظر دارم چرا که افزون بر بار هنری می‌توان منش هنری را مانند آموزگاری بازتابی حقیقی داد و همکاری با شجاعت خان نمونه بارز این گفته است.»

این اثر اولین مجموعه از پروژه موسیقی «از تخت جمشید تا تاج محل» است. پروژه‌ای که در آن همنوازی تار (تهمورس پورناظری) و سیتار (شجاعت حسین خان) و کمانچه (سهراب پورناظری) بوسیله تهمورس پورناظری طراحی و تدوین شده‌است.

 «افسانه شو» اولین تجربه همکاری برادران پورناظری با شجاعت حسین خان نوازنده مطرح سیتار هندی است. شجاعت حسین خان از برزگ‌ترین نوازندگان موسیقی کلاسیک شمال هند در نسل خود است و نام او در کنار پاوراتی در لیست ۲۵ هنرمند نامدار سال در مجله «بوستون هرالد» به چشم می‌خورد. استاد شجاعت خان در یاداشتی در اشاره به همکاری دل انگیزی که بین او پورناظری‌ها بوده نوشته‌است: «ما اوقات پرباری را در ضبط استودیی داشتیم. نغمه‌ها و ایده‌های بسیاری رد و بدل شد و از اینکه میان جنبه‌های موسیقی مدرن و سنتی پلی برقرار شد، لذت بردم. فکر می‌کنم این امر شاخصه‌ اصلی این آلبوم است.»

به گزارش سایت موسیقی ما آلبوم «افسانه شو» شامل ده قطعه «دیباچه»، «دلبری»، «بازتاب»، «سیتار»، «وجد»، «دونوازی»، «سخنی دیگر»، «سماع»، «دیوانه» و ‌ «افسانه» است.

آذرماه سال گذشته قرار بود کنسرت افسانه شو با حضور شجاعت حسین خان و پورناظری‌ها در تهران برگزار شود که به دلیل بیماری شجاعت خان این برنامه لغو شد. تهمورس پورناظری درباره امکان برگزاری این کنسرت در تهران گفت: «خیلی دوست داریم این برنامه را در اولین فرصت در ایران اجرا کنیم و به زودی زمان و مکان برنامه را اعلام خواهیم کرد.»

آلبوم افسانه توسط بخش بین الملل شرکت سروش به زودی منتشر می‌شود.
منبع: 
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 خرداد 1390 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم افسانه شو اثر تهمورس پورناظری منتشر می‌شود | موسیقی ما