برنامه یاد بعضی نفرات
 
فرد در خدمت جمع، جمع در خدمت فرد
یادداشتی درباره حاشیه‌های جدایی یا عدم جدایی پیام صالحی از گروه آریان؛
فرد در خدمت جمع، جمع در خدمت فرد
موسیقی ما - الف - خوزستانی: جدا شدن یک عضو از یگ گروه معروف موسیقی، همیشه یک بمب خبری محسوب می‌شود. خواه پینک فلوید، خواه آریان. این خبر می‌تواند یک نفر را از بقیه بیشتر آزار دهد. محسن رجب‌پور گروهی را به سر زبان‌ها انداخت که دستکم در سال اول فعالیتشان خیلی جدی گرفته نمی‌شد. در آن سال‌ها بدنه اصلی انتقادات شامل میزان حرفه‌ای بودن اعضاء و سبک ساده در آهنگسازی و شعر می‌گردید.

انتشار اولین اثر و پر کردن فضای خالی این گونه نیاز مخاطب بوسیله آریان، موجب رشد بسزایی در مسیر حرکت این گروه گردید. استقبالی که با روی خوش رسانه‌ها نیز همراه بود. آنچه در آن زمان مخاطبان خود را به شدت تحت تاثیر قرار داد حرکت منسجم در چارچوب کار گروهی بود. اتفاقی مثبتی که هوشمندانه پیشرفت گروه را تضمین نمود و موجب ایجاد فاصله‌ای در خور، بین خود و گروه‌های موازی گردید.

مدیریت توام با برنامه ریزی برای اجراهای زنده، فاصله مناسب بین دواثر صوتی، جذب اسپانسر، رایزنی‌های لازم، پیشگامی در کنسرتهای خارج از کشور، افزایش کیفیت فنی در آثار منتشره بعدی و البته از همه مهم‌تر انسجام گروهی که به مدد مدیریت وی شکل گرفته بود، همه و همه آینده‌ای تضمین شده برای این گروه و مخاطبانش به همراه آورد.

در این اثنا، اتفاقاتی هم می‌افتاد که انسجام گروه را دچار خدشه می‌نمود. حضور نمایشی محمدرضا گلزار (که بی‌تعارف به شکوه یک شروع خوب بسیار کمک نمود) و حذف وی. چون این عضو گروه در ترکیب فنی موسیقی گروه تاثیر خاصی نداشت، حذف وی نیز آنقدر‌ها مهم جلوه نکرد. مهم‌ترین شوک، جدایی امیر حسین مستعد به بد‌ترین شکل ممکن بود. در زمانی که اجرای کنسرت برای گروههای پاپ تقریبا غیر ممکن می‌نمود، موقعیتی برای کنسرتی در اروپا فراهم گردید که این پیروزی در اثر جدایی نا‌هماهنگ باسیست گروه آنهم با طعم پناهندگی، کام مدیر گروه و اعضا را تلخ نمود. عزم نینف امیرخاص برای ادامه تحصیل نیز، اتفاق دیگری بود که چالشی بزرگ در پیش روی آریانی‌ها نهاد. عضوی که مغز متفکر گروه بحساب می‌آمد و جدایی وی می‌توانست تبعات زیادی به لحاظ کیفیت فنی آثار برای گروه داشته باشد.

ضلع سوم برای تکمیل این سه گانه، جدایی پیام صالحی از گروه است. ساز مخالف از اعلام انتشار آلبوم «حس» که اثری مستقل از وی بود، کوک شد و سرانجام بازی به پرده آخر خود رسید. اتفاقی که شاید، کمی قابل پیش بینی بود. بهرحال تلاش گروهی در حوزه موسیقی، حتی در بخش سنتی نیز مصون از تک محوری نمانده است. در مورد موسیقی پاپ معاصر (بعد از انقلاب) نیز این سقف همکاریهای گروهی بیش از شش-هفت سال باقی نمانده است. این‌‌ همان نگاه و نکته ایست که به طریق اولی در ورزش نیز حاکم است.

شاید بتوان رجب‌پور را موفق‌ترین مدیر حوزه موسیقی پاپ دانست که قابلیت بوجود آوردن انسجامی ده، یازده ساله را فراهم نمود. آنچنان که مدیریت مرکز موسیقی، با اطمینان به این تجربه، ساختار مدیریتی یکی از مهم‌ترین ارکسترهای دولتی یعنی ارکس‌تر موسیقی ملی را در شروع فعالیت مجدد آن، به وی سپرد. بنابراین باید دید که وی در برابر این چالش چه عکس العملی به خرج خواهد داد و آیا می‌تواند با رو کردن کارتی دیگر (به سبک همکاری با کریس دی برگ)، بازی را به نفع آریان تمام کند یا خیر.

آنچه در این بین برجسته‌تر از بحث‌های حاشیه‌ای به نظر می‌رسد، حقوق معنوی یک هنرمند است که آیا با توجه به بدست آوردن پتانسیل‌های لازم در جذب مخاطب (که در عضویت از یک گروه سر‌شناس بدست آمده است) محق به انتخاب راه فردی خویش می‌باشد یا نه؟ فارغ از مباحث حقوقی و با توجه به نمونه‌های بزرگ‌تر جهانی، می‌توان درک کرد که این یک حق است و نمی‌توان آن را از کسی گرفت و یا کسی را مورد ملامت قرار داد.

فرصت تجربه از جنسی دیگر و حصول نتیجه خواه مثبت و یا منفی از حقوق یک هنرمند تلقی می‌گردد. در این مورد می‌توان باور داشت که مدیریت منسجم و جمع محوری باعث بوجود آمدن گروهی بنام آریان گردیده است و اگر نسبت حضور هر کدام از اعضا در طی این سال‌ها را نظاره کنیم، نتیجه خواهیم گرفت که دین معنوی هنرمند به گروه ادا گردیده است. البته طبیعی است که مخاطب قدیمی، حسی نوستالژیک به ترکیب اولیه گروه داشته باشد. باور دیگر نیز بر توانایی‌های بیشمار محسن رجب‌پور دلالت دارد. پس می‌توان اینگونه نتیجه گیری نمود که وجه غالب دلالت بر جایگزینی وی دارد. تجربه محمد رضا گلزار، دیگر بار این نکته را به ذهن متبادر می‌سازد که گزینه جدید نیز بطور طبیعی در بین طرفداران آریان به محبوبیت خواهد رسید و دیگر جای پیام صالحی بروی استیج خالی نخواهد بود.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 31 اردیبهشت 1390 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

به نظر من یه بخش بزرگ اعتبار گروه به اون بافت اصلیش هست.اگر مدیر آریان بتونه جلوی جدایی بقیه رو بگیره اتفاق خیلی خاصی نمی افته. یا حتی با این آقای پیام هم بطور افتخاری ادامه همکاری بده بد نیست.
بهر حال باید خودخواهی رو کنار گذاشت.پیام هم در بالا رفتن گروه سهمی داشته نباید بکوبیمش که.خاصیتش از گلزار که بیشتر بوده.
موسیقی ما مرسی از گزارشات و بررسی هات.ادامه بده لطفا.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

hi
man ba nazare arezu jan movafegham vali age payam aziz ghabl az in ke eghdam bokone baraye concerte khodesh ba ali pahlavan va goruh mashverat mikard va rezayateshono migereft dorost mesle kari ke vaghty mikhast album bede kard alan na in hame narahati be vojod miumad na inghadr hame shoke mishodan ke in hame shaye e dorost beshe be nazare man payam aziz bayad mashverat mikard age in tori mishod ali pahlavan va aghaye rajab pur aziz alan dar kenaresh budan na dar moghabelesh
12 sala hamkari bishtar az in harfa va kara arzeshmande
omidvaram hame chiz be kheyro khubi tamum she

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

این آقا شهرتش رو از آریان آورده و اگر مستقل کار کنن حتما کم رنگ و بی اثر می شه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

آقا شما ناراحتی می تونی نخونی!!!! حتما یه چیزی دارند که اخبارشون این قدر مهم و پرطرفداره.
در مورد متن هم، یه سوال از نویسنده این متن دارم؟ شما چرا به راحتی نظرتون رو به صورت عمومی اعلام می کنید و باعث القای افکار منفی و ایجاد شایعه می شید؟
جایگزین برای پیام صالحی یعنی چی؟ با مدرک صحبت کنید آخه !!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

به نظر من یا آریان باید ول کنه گروه رو و هرکی بره سر کار خودش یا اینکه دوباره چند نفر رو بیاره
نمونه خوبی که میتونم مثال بزنم بلک کتز هست که سالهاست با همین روش داره ادامه میده...یعنی هنرمندان و استعداد های جدید رو میاره و با سبک های متفاوت و جدید ادامه میده و بعد از یه مدت واضحه که اونها میرن پی کار خودشون و دوباره گروه با چند نفر جدید تشکیل میشه
آریان میتونه با یه سبک امروزی تر و چند نوازنده و یک خواننده جدید کارش رو جلو ببره و جلوی منحل شدن خودشو بگیره

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

خستمون کردید به خدا هر موقع میایم از این گروه خبر گذاشتید حالا انگار چی هست که جداییشون مهم باشه
تو این 4 روز سه بار خبر گذاشتید بسه عزیزان

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

فکر کنم حق با نویسنده هست کاملا.ئح آرتیست حق داره راش رو انتخاب کنه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

سلام
پیام با هر زوبی تونست اعلام کرد که نمیخواد از گروه جداشه!!!بعد اگر گلزار از گروه رفت و گروه جاشو زود پر کرد ..به این علت بود که هیچ نقش اصلی تو گروه نداشت ..نه اهنگساز بود نه خواننده ...هیچ کس دیگه ای نمیتونه پیام باشه!!!!!!! ایا نمیشه یه خواننده هم عضو یه گروه باشه هم البوم مستقل داشته باشه ؟چرا میشه ....خوبم میشه .....توجه داشته باشیم که اگر این البوم حس توسط ترانه شرقی منتشر میشد این حرف و حدیث ها پیش میومد؟؟؟فکر میکنید تا حالا ایا کنسرت مستقل برا پیام ترتیب داده نشده بود ؟؟ با چه به به و چه چهی .....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

با تشکر از موسیقی ما که خیلی خوب خبرها رو پوشش داد و همه ناگفته ها رو گفت . یه نکته هم من اضافه کنم آریان صاحب سبک هست ، تلفیقی از بهترین و چیره دستترین نوازنده ها و صدای طلائی علی پهلون نازنین و پیام صالحی عزیز با اجراهای فوق العاده در سراسر دنیا *
اگه آریان باند تمام کنسرتهاش پوشش خبری داشت همه مخالفا به جمع موافقا اضافه میشدن . در ضمن آریان روی سن و توی فضای کنسرت خیلی عالیتر و بهتر از آلبوماشون هست . الکلی اسم آریان توی کتاب دایره المعارف موسیقی نرفته ، حق آریان رو زیاد خوردن ، ولی اعضای دسته گل و ماهش با توکل به خدا و عشق به طرفدارا و دوستی و یکدلی با هم باعث شد آریان بشه بهترین گروه دنیا .
آریان در هر البوم بهتر از آلبوم قبلی . آریان4 بهترین آلبوم موسیقی دنیا . می خوام بگم آریان5 از آریان4 خیلی بهتر میشه . آریان با تک تک اعضای زحمت کش و وفادارش و مدیریت محسن رجب پور نازنین و بچه های ترانه شرقی به بهترین گروه تبدیل شده و مطمئن هستم آریان خیلی بیشتر پیشرفت می کنه .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

به چه زبونی بگه از آریان نمیره که حالیتون بشه؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

چراتا تقی به توقی میخوره میتوپید به اعضا؟فقط نیمه ی خالی لیوان رو میبینید؟؟؟؟

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود فرد در خدمت جمع، جمع در خدمت فرد | موسیقی ما