برنامه یاد بعضی نفرات
 
هوشمندی یک ذهن خلاق
نگاهی دیگر به آلبوم «بی‌واژه» با صدای محمد اصفهانی
هوشمندی یک ذهن خلاق
موسیقی ما - سمیه قاضی‌زاده: آخرین آلبوم محمد اصفهانی در فضایی کاملا جدید منتشر شد. شاید آخرین تصوری که می‌شد درباره قطعات اجرایی توسط اصفهانی داشت اجرای قطعاتی روی ریتم‌ها و ملودی‌های ترکی استانبولی بود. کاری که این خواننده در آخرین آلبومش انجام داده است.

آهنگسازی‌ها در بی‌واژه چند دسته‌اند. دسته اول قطعاتی هستند که سبک و سیاق همیشگی محمد اصفهانی در آن‌ها دیده می‌شود. قطعاتی که اکثرا از ساخته‌های «پدرام کشتکار» هستند. «پویا نیکپور» و «پوریا حیدری» هم در همین دسته‌بندی ملودی‌سازی کرده‌اند. دسته دوم قطعات ترکی استانبولی است که همه‌شان ساختهءتویجان نیازی آهنگساز با ذوق ترک است که به همراه تیمش قطعاتی چون «غم دوری»، اگه باشی و فردای پنهانی را آهنگسازی کرده است. قطعات باطراواتی که شادابی را همراه با خودشان هم به آلبوم بی‌واژه آورده‌اند و هم به سبک اصفهانی. اما دسته سوم ترانه‌ تیتراژهایی است که اصفهانی طی سال‌های اخیر برای سریال های مختلف اجرا کرده است و حالا آن‌ها در این آلبوم آمده‌اند. ترانه‌هایی که ناخودآگاه زمان شنیدنشان تصاویر را با خود همراه می‌کنند و خاطرات است که تازه می‌شود. قطعاتی چون «باور نکن» ساخته علیرضا کهن‌دیری که از زیبا‌ترین و ماندگار‌ترین قطعاتی است که اصفهانی طی این سال‌ها اجرا کرده است. قطعهء«رستگاران» ساخته آریا عظیمی‌نژاد هم از همین دسته است. قطعه‌ای ماندگار که با آواهای لطیف آیدا نصرت آغاز می‌شود و با مطلع «چه آرام در خود شکستم/ چه دلتنگ تنها نشستم » مجموعهء موفق رستگاران را تداعی می‌کند و در عین حال هویت مستقل خودش را هم داراست.

اصفهانی با انتشاربی‌واژه بار دیگر هوشمندی خودش را در جلب سلیقه‌های مختلف و البته مخاطبین در سنین مختلف نشان داده است. گنجاندن قطعات شاد‌تر با ریتم تند‌تر در کنار قطعات آرام و غمگین یکی از بارز‌ترین ویژگی‌های این هوشمندی است. در عین حال کیفیت کار هم پائین نیامده و قطعات شاد نازل نیستند. همچنین اصفهانی عطر و بوی تازه‌ای را با گنجاندن قطعاتی ترکی استانبولی به آلبوم جدیدش بخشیده است. اتفاقی صد در صد غیر قابل پیش‌بینی که در همراهی با سی نوازندهء ترک و آهنگسازی تویجان اتفاق افتاده است. جالب اینجاست که این قطعات هیچ خواننده‌ء ترکی را تداعی نمی‌کند و اصفهانی توانسته ریتم و ملودی ترکی استانبولی را از فیلترسبک خودش رد کند.

ترانه‌های آلبوم که بیشترشان توسط اهورا ایمان در سال‌های مختلف سروده شده است، بسیار زیبا هستند و ترانه‌ء قطعات محوری آلبوم را همچون بی‌واژه و باور نکن تشکیل می‌دهند. هرچند به سادگی نمی‌شود از کنار ترانهء زیبا و خاطره‌انگیز«غم دوری» مرجان محمدی گذشت که خیلی خوب روی ملودی ترکی تویجان نشسته است.

در کنار این‌ها عبدالجبار کاکایی، علی معلم، ترانه مکرم و رویا می‌رفخرایی دیگر ترانه‌سرایان این آلبوم بوده‌اند که همگی از تراز اول‌های ترانه‌سرایی این روزهای ایران محسوب می‌شوند. اصفهانی در آخرین آلبومش هم نشان داده است که تا چه میزان برای شعر اهمیت قائل است و حاضر نیست به قیمت اینکه هر شش ماه یکبار آلبوم منتشر کند سراغ ترانه‌ها و ملودی‌های نازل برود و جالب اینجاست که بعد از گذشت نزدیک به ۱۳ سال از ورودش به عرصهء موسیقی او همچنان کلاس کاری خودش را حفظ کرده است.

از ویژگی‌های موسیقایی کار که بگذریم بی‌واژه چند ویژگی بسیار خوب دارد. اول از همه دفترچه ترانه‌های آنکه به صورت مجزا منتشر شده است و به شنونده اجازه می‌دهد که با خیال راحت و بدون اینکه نگران خراب شدن کاور سی دی باشد آن‌ها را بخواند یا احتمالا از روی آن‌ها با سی دی همراهی کند. دفترچهء کوچکی که این روز‌ها همراه با اکثر سی دی‌های خارجی با کیفیت منتشر می‌شود و خوشبختانه اصفهانی هم از این امکان استفاده کرده است.

نکتهء دیگر دی وی دی تصویری است که همراه با آلبوم صوتی منتشر شده است و در آن کلیپ قطعهء غزال به کارگردانی یکی از بهترین تیتراژ سازان ایرانی یعنی ساسان توکلی فارسانی گنجانده شده است. کلیپی متفاوت و به دور از کلیشه‌های مرسوم در ساخت کلیپ‌های موسیقی این روز‌ها که بعضا از شبکه‌های ماهواره‌ای پخش می‌شود. به جز این با دست اندرکاران ساخت این آلبوم گفتگوهایی انجام شده است که در همین دی وی دی آمده و حسابی تماشای آن را بعد از شنیدن آلبوم هیجان‌انگیز می‌کند. آن هم ما ایرانی‌ها که امکان تماشای کلیپ‌های خواننده‌های مجاز داخلی را از هیچ جا نداریم. یادم می‌آید تنها کلیپ‌هایی که پیش از این منتشر شده بودند کلیپ‌های آلبوم‌های مختلف گروه آریان بود که توسط اسپانسر مالیشان ساخته شده بود. ایران گام که ناشر این سی دی موسیقی است به سبک اکثر ناشران این روز‌ها از مردم درخواست کرده‌ است که کپی رایت را رعایت کنند و نسخه‌ء اصلی را بخرند.
منبع: 
تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 اردیبهشت 1390 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

سلام .خسته نباشید.
واقعا قدرت صدای استاد اصفهانی و قدرت هنری ایشون غیر قابل انکاره.
محمد اصفهانی بزرگترین و هنرمند بی بدیل موسیقی ایرانه و هرگز با نقد هایی که دوستتون انجام داد نمیشه ایشون رو تخریب کرد.
از شما متشکرم که با دیدی باز و وسعت نظر به این آلبوم نگاه کردید.
امیدوارم هر روز شاهد موفقیت های بزرگ استاد اصفهانی عزیزمون باشیم که بزودی هم تحقق پیدا خواهد کرد.
درسته جایگاه استاد شجریان در موسیقی ایران بسیار بالاست ولی به نظر من استاد اصفهانی پتانسیل اینو دارند که به جایگاهی حتی بالاتر از ایشون هم برسند.درصورتیکه شاگرد ایشونند.
در پایان از مدیران موسیقی ما هم تشکر میکنم.
موفق باشید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

به نظر من تغییر سبک دکتر اصفهانی تو دو آلبوم قبلی موفق نبوده . ایشون سعی کردن مخاطبان جدیدی به دست بیارند ولی به نظر می رسه خیلی از مخاطبان قبلی خودشون رو هم از دست دادند .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

جناب میلاد تو از کجا میدونی طرفدارایه چاوشی از این البوم خوششون نیومده؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

جناب کیان و پدرام عزیز نظر شما رو هم تازه دیدم.باور کنید این نظر مسخره رو من ننوشتم.بابت حمایتتون از دکتر اصفهانی و محکوم کردن نظرات بیهوده ممنونم.
زنده باد استاد محمد اصفهانی بی نقص ، زنده باد شاهکار دهه ی اخیر موسیقی پاپ – بیواژه – و زنده باد تمام عوامل تهیه کننده این شاهکار

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

با تبریک به محمد اصفهانی بابت البوم جدید

ولی دوستی که شجریان رو با اصفهانی مقایسه کردند لطفا اول سبک و سیاق یک خواننده رو بشناسید بعد مقایسه و اضهار فضل بفرمایید.

موسیقی کلاسیک و اصیل با موسیقی پاپ متفاوته اقا.

از پیشرفت مدیریت سایت هم بخاطر سانسورهایش تقدیر میشود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

متشکرم از خانم قاضی زاده
واقعا این بررسی آلبوم کاملا در ست است و مثل متن و نقد آقای خوزستانی نیست..
از استاد اصفهانی متشکرم که این آلبوم را در چنین سطح و کیفیتی برای ایرانیان فراهم کردند.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

رپرتاژ آگهی برای آلبومی که شکست خورد!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

البوم خیلی زیباییه . صدای دکتر اصفهانی خیلی عمیق و زیباست . اهنگاشم خیلی به روز و باکیفیته .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

برای آقای علی.ب مینویسم : لطفا بفرمایید ایرادات وزنی و قافیه ای در غم دوری چیه؟؟؟!!! ماهم یاد بگیریم و از آقای نیما هم خواهش مکنم اینقدر با عصبانیت و .... ننویسند حالا آلبوم بی واژه بااستقبال روبرو شده شما چرا اینقدر عصبانی شدی؟؟؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

نقد خیلی خوبی بود البوم دکتر البوم زیبایی بود
خانم قاضی زاده هم نقدهای خیلی خوبی مینویسند تو اخرین شماره مجله چلچراغ که خوندم هم نقد جامعی داشتند بر البوم حریص همچنین اقای عزیزی که مدیر سایت هستند بر البوم منو رها کن هم نقدشون خوب بود
همیشه هم نظرها متفاوته تو فوتبال سینما موسیقی همیشه نظرات مخالف و موافق و نقدهای موافق و مخالف وجود داره که بیان میشه و مخاطب که تصمیم میگیره با کدوم موافق تره اینو در جواب نظر دوست بالایی گفتم که گفتن فقط باید یه نقد باشه ! در مورد فیلمای اکثرا بی ارزش سینمای ایران ده ها نقد میشه بعد در مورد یه البوم خوب از خواننده مثه محمد اصفهانی باید یه نقد شه؟
بعضی موقع ها حرفای عجیب غریبی میزنن بعضیا

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

جناب مجتبی کاملا با شما مخالفم.دکتر نه تنها مخاطبان قبلی خودشون رو حفظ کردن بلکه هوادارای جدید زیادی هم به دست آوردن.به میزان فروش بی واژه مراجعه کنید همه چیز معلوم میشه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

سلام اقا میلاد اشتباه نکن من خودم یکی از طرفدارای محسن چاوشی هستم ولی هم از دکتر اصفهانی و هم از البومش تعریف کردم و لذت بردم . طرفدارای محسن چاوشی هم از البوم تو همین صفحه تبریک گفتن به دکتر اصفهانی . اتفاقا به مذاق ما که خیلی خوش اومده شاید شما نسبت به محسن عزیز اینجوری باشید . خلاصه البوم دکتر اصفهانی خیلی زیباست ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

سلام

خواهش میکنم اون دسته از افرادی که به دکتر اصفهانی علاقه ای ندارن که بعید میدونم علاقه ای وجود نداشته باشه!!! چون هر کسی که صدای دلنشین محمد اصفهانی رو گوش میده ناخودآگاه زبان به تحسین چنین صدای رسا و زیبایی میگشاید... خواهشا نظری ندن خیلی بهتره! چون این افراد با نقدهای بی اعتبارشون جز تخریب آثار دکتر و ایجاد فضای منفی در سایت هیچ انگیزه دیگه ای ندارند...
پس سعی نکنید با این نظرات تکراری و برگرفته از خصومات شخصی ارزش هنر نامحدود و متعالی آقای اصفهانی رو بیارید پائین/.

الان دیگه بعد از گذشت 14 سال از فعالیت حرفه ایی دکتر در موسیقی ایران به همه ثابت شده که ایشون بی نقص ترین و موفق ترین و مردمی ترین خواننده کشور هستند اگه حرفای منو و سایر دوستانم رو قبول ندارید آیا صحبتهای کارشناسان و اساتید موسیقی رو هم قبول ندارید؟؟؟؟!!!!

امیدوارم روزی برسه که به هنر هنرمندان عزیز کشورمون بیشتر احترام بذاریم...

مطمئن باشید دکتر اصفهانی اگه اهل کشور دیگه ای غیر از ایران بودند تا حالا پیشرفت چشم گیرتری در موسیقی داشتند و متولیان فرهنگی و هنری و ... مجسمه ایی از افراد هنرمندی مثل استاذ محمدرضا شجریان و دکتر محمد اصفهانی در شهرهای بزرگ کشورشون میساختند اما حیف که در کشور خودمون جز با پرداختن به مسائل سیاسی و سیاسی کردن هرچیز فقط هنر دیرینه ایرانیان رو به حاشیه میبرند...

به امید روزهای خوب و متعالی برای هنر کشور عزیزمون ایران..

بامن از سایه نگو خورشید فردا مال ماست.../

ali
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

سلام فقط بگم اصفهانی دمت واقعا گرم

http://roya20.com

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

علی معلم از تراز اول های ترانه سرایی امروز ایران محسوب می شود؟ رو چه حساب؟ بر اساس کدام ترانه ای که نوشته. علی معلم تراز اول ترانه نویسی نبوده، نیست و بسیار بعید است که بشود اگر اصلا ً بشود ترانه نویسش دانست.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

ممنون از خانم قاضی زاده. مهم اینه که همه اساتید و بزرگان موسیقی (حتی اندک مخالفان دکتر) هنر والا و قدرت حنجره طلایی دکتر را تایید میکنند.زنده باد سلطان پاپ ایران دکتر محمد اصفهانی.عاشقتم دکتر اللهی که همیشه بمانی وبخوانی برای دوستدارانت.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

من به دکتر تبریک می گم بابت آلبوم زیباش . آیا این خواننده های جوان طراز اول ما می توانند مانند دکتر 13 سال در یک سطح باشند!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

آلبوم بی واژه مانند تمامی کارهای دکتر عااااااااالی است

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

دوست عزیزی که ادعای شکست البوم را داری سرس به شرکت ناشر وعرضه کنندگان بزن .یک کمی منصف باش و......

ui
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

چرا پست قبلی با اون تیتر جالب حذف شده؟!
کدوم هوشمندی؟؟؟؟؟؟؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

با اینکه بنده برای دکتر احترام خاصی قائلم اما باید بگم این نگاه شما به آلبوم خیلی مبتدیانه است نه به اون نگاه م. خوزستانی نه به نگاه ساده انگارانه ی شما به این آلبوم...احتمالا زیاد از ترانه سرایی و آهنگسازی سر رشته ای ندارید که ترانه ی غم دوری که در پشت صحنه هم قطعه ای از اجرای آن را دیدیم که کلا ایراد قافیه داشت و جناب دکتر مث اینکه خودشون اون ترانه رو بدون ایراد قافیه دوباره احجرا کردن که اصلا هم ترک ملموسی نیست اما شاید آهنگ خوبی داشته باشد...محمد اصفهانی میتوانست خیلی بهتر از ترانه سرایان آلبومش کار بکشد و همچنین از ترانه سراهای بهتری استفاده کند نه مرجان محمدی که ما از ایشون تا به حال ترانه ای نشنیدیم!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

نقد منصفانه به این میگند.تمام زوایای آلبوم رو دیده و به خوبی به اون پرداخته .
درود بر شما

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

یه نکته مهمه :یکی اینکه انعکاس دو تا نقد از یک آلبوم یکی انتقادی ویکی رپرتاژ در کمتر از سه روز در تیتر یک سایت به حرفه ای گری شما آسیب می زنه. یا پای انتقادتون وایسین یا از اول به به بگین. درمجموٰٰع آلبوم قوی نبود مثل سه تا قبلی ها .شاید یه دلیل موسیقی ترکی بوده از خانوم سمیه هم توقع مقاله فنی تری داشتیم بهرحال هم از دکتر و هم از شما ممنونموسیقی ما: انتشار یادداشت‌ها و نقد‌های مثبت و منفی درباره آلبوم‌های موسیقی امری روال و معمول در رسانه‌هاست. سایت موسیقی ما هم به عنوان یک رسانه‌ تخصصی نظر‌های مختلف نویسندگان و اهالی موسیقی درباره آثار منتشر شده را منعکس می‌کند. طبیعی‌‌ست که در این بین نظرات متفاوتی را شاهد باشیم. این نکته را هم یادآوری کنیم که هر‌البومی ارزش نقد و یادداشت ندراد.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

مرسی از درک بالاتون.
این آلبوم شاهکاره و شایسته اینگ.نه نقدها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

آفرین به موسیقی ما که بهترین رسانه موسیقی کشوره
آلبوم خیلی عالی بود من که الان چند روزه معتادش شدم. امیدوارم دکتر هر چه زودتر بیاد و کنسرت بزاره

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

دوست دارم همه خوانندگان قدیم وجدید بیان دست به دست هم بدن اگه نونستن آهنگ رد خون علیرضا افتخاری رو بخونن من سرمو میدم!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

شاید بهترین نقد در این مورد سخن استاد پور تراب که فرمودن هر کاری باید شنیده بشه حتی اگر قوی هم نباشه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

ممنون.آلبوم بی واژه خیلی زیباست.توانایی دکتر در جذب سلیقه های مختلف که به اون اشاره کردین از ویژگی های بارز این آلبومه.من این آلبوم رو بسیار قوی میدونم.آلبومی بود که از نظر زیبایی و آهنگسازی و ترانه نه تنها چیزی کمتر از آلبومای قبلی دکتر از جمله برکت نداشت بلکه یه چیزای بهتری هم داشت که اینجا مجال بحثش نیست.
به هرحال فروش فوق العاده ی آلبوم و به تیراژ دوم رسیدنش آن هم در ده روز نشون از پیروزی و موفقیت کم نظیر این آلبوم زیباست که با مطلب شما کاملا هماهنگه.ممنونم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

سلام به مدیران زحمت کش سایت - در مورد اون قسمت از نفد که به بررسی آهنگ های ترکی آلبوم می پردازد باید بگم که تنظیم ها بسیار قدیمی می باشند . در واقع فضای آلبوم های امراه و ابراهیم تاتلیسس در سال 1996 را به ذهن میاره . برای مثال تنظیم آهنگ اگه باشی دقیقا کاور آهنگ narin yarim از امراه می باشد . فقط می خوام بگم که با این خرجی که دکتر اصفهانی انجام داده می تونست سراغ آهنگسازهای به نام تر ترکیه بره . چون به نظر من مانند آقای تویجان در داخل ایران فراوان وجود داره . با تشکر

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

ba inke man man az tarafdaran dokyor hastam vali be nazaram in album az album haye ghabli zaeef tar ast,makhsoosan tanzime track 1ke vaghan mobtadiane va zaeef ast,man be shakhse tavaghoe chenin albumi ro nadashtam.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

هرچه بیشتر میگذره ترانه های این آلبوم زیباتر میشن...
من که از زمانی که منتشر شده روزی چندبار گوش میدم و هر دفعه هم به زیبایی های بیشتری هم در ترانه ها و هم در صدای دکتر اصفهانی پی میبرم...
واقعا شاهکاره.....
موزیک و ملودی یک طرف.. صدای استاد واقعا بینظیره...
ظرافت ها و ریزه کاری هایی درش هست که به جرات میتونم بگم فقط از ایشون برمیاد...
با احترام به آقای شجریان، ولی دکتر اصفهانی از صدایی کامل تر، منعطف تر و هوش موسیقایی بالاتری برخوردار هستند

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

امثال اصفهانی بدون آهنگسازانی چون فواد حجازی و بهروز صفاریان هیچی نیستند ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

من نمی دونم از چیه این آلبوم دارید دفاع می کنید واقعیت ها رو بگید لااقل بنده خدا بتونه بعدا درست شون کنه و پیشرفت داشته باشه. محمد اصفهانی صاحب سبک داره از بین میره و شما فقط دارید به به و چه چه می کنید.
آلبوم هیچ چیز به جز ترک 2دوم و تیتراژها نداشت. و تنها نقطه قوت آلبوم صدای دکتر بود. واقعا این رسم آلبوم دادنه که پر بشه از تیتراژ و کارهای قدیمی و چون تیتراژ رستگاران کم بوده ورداشتن اولش یه دقیقه افکت پر کردن. واقعا سطح توقع تون از دکتر اصفهانی نون و دلقک اینه؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

تراکهای تکراری - سبکهای دور از ایشون سطح این آلبوم رو از آثار درخشان و عالی قبلی دور کرده.حیف صدای بی مثال ایشونه که روی آهنگهایی بیاد که مهمون امروز و فردا هستن و تجربه نشون داده که موندگاری ندارن.
برکت هم به روز بود هم قوی.می تونه مثال خوبی برای موندگاری باشه.این نقد هم البته به نظرم یه کم مدحی به نظر میاد.خانوم قاضی زاده البته بسیار نقدهای خوبی می نویسن همیشه ولی شاید اگر فنی تر بود این نوشته بهتر بود.
بهرحال همین که این آلبوم تو این فضائ کم موسیقی یی در اومده برای من جای خوشحالی داره .از عواملش هم تشکر می کنم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

البوم خیلی خوبی بود.اصفهانی از اون خواننده هایی است که هیچ وقت منو ناامید نکرده است.شنیدن البوم اصفهانی معلومه به مذاق طرفدار های ... و چاووشی و ... خوش نمیاد.ممنون جناب اصفهانی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

vagean albume zibaei bood man ke kheili montazeresh boodam va besiar razikonandeh va ali bood

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

آقای مصطفی اگر تیتراژها رو حذف کنیم آلبوم میشه هفت آهنگ.به نظرتون هفت آهنگ جدید کمه؟
آقای علی.ب:1- اشکالات قافیه ای غم دوری کجاست؟کلی گویی نکنین.دقیقا نام ببرین که بشه باهاتون بحث کرد.چه مشکلی داشت؟من که مشکلی نمی بینم.
2-آیا ملاک کار برای مجوز صادرر کردن باید وزن و قافیه ی شعر باشه؟مگر کسایی که مجوز صادر می کنن متخصص ادبیاتن؟اونها به محتوای ترانه توجه می کنن که بسیار عالی و والا بوده نه به وزنش که تازه اونم مشکلی نداشته.
3-چرا این اون حرفی نبود که انتظار داشتیم؟اتفاقا به نظر من این دقیقا همون حرف تازه بود و بسیار فراتر از انتظارات من بود.آلبومی پر از انرژی و نشاط که نور امید رو در دلهای ما روشن کرد.
لطف کنید کلی گویی نکنید.اگه آلبوم ضعفی داشته و انتظاراتتون رو بر آورده نکرده دقیقا نام ببرید.کدوم تراک و چرا؟در این صورت میشه باهاتون بحث کرد.صرفا با گفتن این که انتظاراتم بالاتربود!!!که جمله ای است با معنی گنگ به هیچ وجه نمیشه آلبوم رو نقد کرد و بر آن ایرادی رو وارد دونست

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

با سلام من از طرفدارهای قدیمی آقای اصفهانی بوده و هستم ، ضمنا من خودم خواننده هستم و ایشان الگوی خوانندگی من هستند ونسبت به ایشان خیلی هم تعصب دارم ولی این دلیل نمی شود که چشمم را روی واقعیت ببندم، بی واژه آلبوم خیلی خوبی است ولی نه برای خواننده شکایت هجران.
آقای اصفهانی شما در مورد انتخاب ترانه وسواس قابل احترامی دارید که از نقاط قوت شماست، غم دوری ترانه بسیار زیبا ولی پر از ایراد وزنی و قافیه ایست که من نمیدانم اون آقایون !!!!!! چطوری برای اون مجوز صادر کرده اند یا بی سوادند یا .....
خودتون گفتید که آدم باید حرف برای گفتن داشته باشد و این ، اون حرفی نبود که از شما انتضار می رفت اون هم بعد از 5 سال سکوت!
من با بعضی از اهالی بنام موسیقی هم که صحبت کردم همین عقیده را داشتند.
اگر عاشق شما نبودم هرگز نقدتان نمی کردم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

باسلام/...

خوشم میاد دکتر اصفهانی هیچ عکس العملی به انتقادهای بچه گونه یه عده آدم کوته نظر نشون نمیده و معتقده که زمان جواب منتقدین رو خواهد داد و بقول پدرام کشتکار : آقای اصفهانی تنها خواننده ای هستند که کارشونو خیلی خوب بلدن و به این آلبوم هم مانند ترانه دلقک به معدل کار می اندیشند و خیلی ریز بین هستند و به جزئیات خیلی توجه میکنند چون بقول آریا عظیمی نژاد: فرق یک خواننده نیمه حرفه ای و آماتور با یک خواننده حرفه ای دقت در جزئیات است...

من دست چنین خواننده فهیم و باشخصیتی ( دکتر اصفهانی ) را میبوسم و برای ایشون آرزوی توفیق در آلبومهای بعدی دارم...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

به نام او

موسیقی ایران خاصه آنچه به عنوان موسیقی پاپ، مطرح و مصطلح است چه در ساحت نرم افزار و متن و بطن تولیدات و چه در عرصه سخت افزار و لجستیک تولید و انتشار وضعیت به شدت و حدت پریشان است
گروه فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»؛ موسیقی ایران خاصه آنچه به عنوان موسیقی پاپ، مطرح و مصطلح است در وضیت پریشانی به سر می برد.

این پریشانی را در شکل های گوناگون و با صورت های مختلفی در بخش های متنوع می توان دید و ردیابی کرد.

چه در ساحت نرم افزار و متن و بطن تولیدات و چه در عرصه سخت افزار و لجستیک تولید و انتشار وضعیت به شدت و حدت پریشان است.

محصولاتی بدون رعایت کمترین استانداردهای موسیقایی و در نازل ترین شکل ظاهری و باطنی به شکلی زننده و چندش اور و مهوع بازار کاذب این عرصه را اشباع کرده اند و با ابتذال مهیبی سطح تربیت شنوایی و سلیقه عمومی را به شکل خطرناک و جبران ناپذیری پایین آورده اند.

اما در این میان گاهی اتفاقات نادر اما بسیار خوشایندی هم رخ می دهد، مثل انتشار آلبومی به نام بی واژه اثر دکتر محمد اصفهانی که حقا و انصافا اثری فاخر و ارزشمند است و اساسا از سطح موسیقی پاپ ایران بسیار فراتر است و با آن اختلافی فاحش دارد.

در این اثر قطعه ای هست به نام غزال که در رابطه با حضرت ثامن الحجج امام رضا(ع) و زائران آن حضرت و شاهکاری از تلفیق شعر ناب و پرمغز و زیبا و موسیقی فاخر و دلنشین و صدایی الهی و آسمانی است.

محمداصفهانی یگانه هنرمند موسیقی پاپ است که کارهایی که ارائه کرده در طول بیش از یک دهه گذشته به جرات می توان گفت جزو ماندگارها و جاودانه های موسیقی فاخر و ریشه دار و اصیل ایرانی در حوزه پاپ و تلفیقی است.

کلام و شعر خوب و جاندار و باارزش در کنار صدای فوق العاده زیبا و دلنشین او به همراه وسواس و دقت نظر و تمرکز حیرت آور و مثال زدنی او در انتخاب درست و بجا و حرفه ای اشعار و ملودی ها و سایر مولفه ها و اجزای موسیقایی، همگی گویای این حقیقت ناب و نایاب است که محمد اصفهانی برای کار خود و مخاطبش ارزش فوق العاده ای قائل است که موجب شده عمری مرارت و ممارست و طلبگی را در این را صرف کند آن هم به درستی و پاکی.

علاوه بر اینها محمد اصفهانی از ویژگی دیگری هم برخوردار است که از تمام آنچه تاکنون گفته شد مهم تر و ارزشمندتر است و آن متانت و درایت و فراستی است که او در کلام و رفتار و منش و روشش نصب العین خود قرار داده است.

هنرمندی متین و متدین که محبوبیتش از حقیقت ناب معنویت و ایمان و چشمه لایزال هنر، نشات می گیرد و نه سراب های کذب و نقاب های آغشته به روی و ریا که در این زمان و زمانه سکه بازار بی هنران هنرنما شده است و ای دریغ!

به جرات می توان گفت محمداصفهانی در طول سال های فعالیتش هرگز تن به ابتذال رایج و منتشر در حوزه هنر به ویژه موسیقی پاپ ایرانی نداد و حریت و شرافت و فاخریت موسیقی ناب و صدای تابناکش را به ثمن بخس مال و منال یا قیل و قال یا آوازه و شهرت کاذب نفروخت و این در نایاب و گوهر شب چراغ این شب دیجور هنر امروز این روزگار است.

برگرفته از خبرگزاری دانشجو

(http://snn.ir/news.aspx?newscode=13900214041)

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

سلام ضمن خسته نباشید باید بگم که ترک آخر آلبوم اریجینال خورشید فردا کیفیتش خیلی پائین هست لطفا به شرکت ایران گام بفرمائید در رابطه با کیفیت آلبوم هم یک فکری بکنند این ترک یا از اول با کیفیت کم ضبط شده یا شرکتی که اون رو انتشار داده با کیفیت پائین ببازار عرضه کرده .
با تشکر نادر

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

دوستان سلام.عزیزان من بنده ی حقیر مدتی است که اصلا دسترسی به اینترنت نداشتم و نظری که با نام من منتشر شده احتمالا نه که حتما از روی غرض بوده.میتونید تو همون قسمت که الف.خراسانی نوشته بود هم نظر بنده رو بخونید.اصلا اون هیچ کلا قبل از این هر نظری در هر سایتی از جمله همین موسیقی ما یا وبلاگ حنجره ی الهی با نام علی.ب گذاشته شده رو میتونید خودتون ببینید و قضاوت کنید البته گفتم قبل از این چون احتمالا با نام حقیر مجددا نظرات بیهوده ی دیگری داده بشه.بنده قاری کلام الله مجید هستم اما خواننده خیر شرمنده ام.من نگم خودتون بگید آخه کدوم خواننده است که اسم کوچیکش علی باشه و فامیلیش با حرف" ب " شروع بشه؟نه لطفا اینو به من بگید؟من غلط کنم اگه بگم خواننده ام یا حتی کلمه ای از آهنگ و آهنگسازی میدونم یا اینکه راجع به شاهکارهای دکتر اصفهانی جز تعریف کلمه ی دیگه ای به زبون بیارم.... که این کار رو کرده و با نام علی.ب یک نظر آششششششششششغال داده.بنابر این من اینطور استنباط میکنم که کسی با نام یا نام های جعلی سعی در تخریب وجهه ی شخصیتی چون محمد اصفهانی دارد.و دوستان دقت داشته باشید که مِن بعد اگر انتهای نظر من امضای خودم وجود نداشت اون نظر از اعتبار ساقطه.امضای من هم چیزیه که نمیشه با وجودش هیچ گونه اعتراضی (حتی مختصر وناچیز) به استاد اصفهانی وارد کرد و این جمله است : زنده باد استاد محمد اصفهانی بی نقص ، زنده باد شاهکار دهه ی اخیر موسیقی پاپ – بیواژه – و زنده باد تمام عوامل تهیه کننده این شاهکار

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

عزیزانی که همین جوری دارید نظر میدید که مثلا کاش افکت اول رستگاران یا خود رستگاران یا باور نکن یا خورشید فردا و ... در آلبوم نبود لطفا ذهنتون رو گسترش بدید.تمام زوایا رو در نظر بگیرید شرایط امروزی جامعه رو در نظ بگیرید و بعد نظر بدید.من یک مثال رو در ذیل میگم بعد امیدوارم خودتون بقیه رو تحلیل کنید.
ببینید استاد اصفهانی میگه به نظر من موسیقی هدف نیست و وسیله ی رسیدن به هدفه.از طرفی میدونید که رستگاران مربوط به تابستان 88 بود و به خاطر یه اتفاق مهم ملی سرو صداهایی در جامعه افتاده بود.افکت اول رستگاران رو خوب گوش بدید.مگه این همون صداها نیست و بعد به کلام و بغض استاد کامل گوش بدید.میبینید داره حرف دل خیلی ها رو میگه.اصلا به کل آلبوم و تصویر روی جلد کامل کامل کامل دقت کنید.دقت کردید؟من نمیخوام بگم و نمیتونم بگم منظور چیه چون نظرم اون موقع مطمئنا تایید نمیشه.فقط این رو بگم که استاد در شرایط نا مساعدیه و به امید فرداهای بهتریه.حالا این نامساعد بودن میتونه رعایت نشدن قانون کپی رایت یا هرچی شماها فکر می کنید باشه.لطفا خیلی دقت کنید.
حرف دل شما هم بود مگه نه؟
دیدید دوستان ؟ پس دونستیم کارهای استاد بی هدف نیست.
زنده باد استاد محمد اصفهانی ، زنده باد شاهکار دهه ی اخیر موسیقی پاپ – بیواژه – و زنده باد تمام عوامل تهیه کننده این شاهکار

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

از امضای پایان متن نظر بالا باید بدونید که نام بنده چی بود.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

مدیر تایید نکنی اینو نمیشه یه بار که نکردی این بار تایید کن.من آبرو دارم ها.درسته اسمم کامل مشخص نیست اما خیلی ها منو به همین شکل میشناسند. دوستان سلام.عزیزان من بنده ی حقیر مدتی است که اصلا دسترسی به اینترنت نداشتم و نظری که با نام من منتشر شده احتمالا نه که حتما از روی غرض بوده.میتونید تو همون قسمت که الف.خراسانی نوشته بود هم نظر بنده رو بخونید.اصلا اون هیچ کلا قبل از این هر نظری در هر سایتی از جمله همین موسیقی ما یا وبلاگ حنجره ی الهی با نام علی.ب گذاشته شده رو میتونید خودتون ببینید و قضاوت کنید البته گفتم قبل از این چون احتمالا با نام حقیر مجددا نظرات بیهوده ی دیگری داده بشه.بنده قاری کلام الله مجید هستم اما خواننده خیر شرمنده ام.من نگم خودتون بگید آخه کدوم خواننده است که اسم کوچیکش علی باشه و فامیلیش با حرف" ب " شروع بشه؟نه لطفا اینو به من بگید؟من غلط کنم اگه بگم خواننده ام یا حتی کلمه ای از آهنگ و آهنگسازی میدونم یا اینکه راجع به شاهکارهای دکتر اصفهانی جز تعریف کلمه ی دیگه ای به زبون بیارم....کسی که این کار رو کرده و با نام علی.ب یک .... داده.بنابر این من اینطور استنباط میکنم که کسی با نام یا نام های جعلی سعی در تخریب وجهه ی شخصیتی چون محمد اصفهانی دارد.و دوستان دقت داشته باشید که مِن بعد اگر انتهای نظر من امضای خودم وجود نداشت اون نظر از اعتبار ساقطه.امضای من هم چیزیه که نمیشه با وجودش هیچ گونه اعتراضی (حتی مختصر وناچیز) به استاد اصفهانی وارد کرد و این جمله است : زنده باد استاد محمد اصفهانی بی نقص ، زنده باد شاهکار دهه ی اخیر موسیقی پاپ – بیواژه – و زنده باد تمام عوامل تهیه کننده این شاهکار

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

سلام ....... زنده باد دکتر اصفهانی عزیز/عالی بود

راستی برای اون نظر اول (علی) حدود 2 ساعت فقط خندیدم ، نوشته: "آلبومی که شکست خورد" این دیگه واقعا مسخره س ، فکر کنم خواسته جوک بگه !!!!!!! آقای علی خان برو از شرکت پخش کننده بپرس که بهت بگه همه به فروش رفته و نایاب شده این آلبوم !!!!!!! بله ، مردم ما با هوش اند و فرق خواننده خوب و بد رو میدونند و به دکتر اصفهانی علاقه ی خاصی دارند ، اگه نگاهی به نظرهای همین سایت هم بندازی اینو میفهمی.......

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود هوشمندی یک ذهن خلاق | موسیقی ما