برنامه یاد بعضی نفرات
 
درد مشترک هنرمندان جوان نداشتن جایی برای ارائه هنرشان است
همایون نصیری:
درد مشترک هنرمندان جوان نداشتن جایی برای ارائه هنرشان است
موسیقی ما - سرپرست گروه دارکوب گفت: گروه‌های موسیقی تا روی صحنه نروند و اجرای زنده نداشته باشند پیشرفت نخواهند کرد در حالی که این گروه‌ها به دلیل مسائل اقتصادی و عدم حمایت مسوولان خیلی زود از هم می‌پاشند.

همایون نصیری سرپرست گروه دارکوب اظهار کرد: متاسفانه جوانان هنرمند ما انگیزه لازم را برای فعالیت گروهی ندارند، با عشق کار خود را شروع می‌کنند اما آنقدر مشکلات متعدد بر سر راه‌شان به وجود می‌آید که سبب می‌شود در کوتاه‌مدت از هم بپاشند.
 
وی مسائل مالی و عدم حمایت توسط مسئولان را مهم‌ترین دلیل از بین رفتن انگیزه هنرمندان برای ادامه فعالیت گروهی توصیف کرد و گفت: چقدر باید جوانان با عشق و با هزینه‌های سنگین کار کنند؟ هزینه اجرای یک کنسرت آنقدر بالا است که بیشتر گروه‌ها نمی‌توانند کنسرت دهند. از سویی این اجرا‌ها بازگشت سرمایه ندارد و حتی به امرار معاش گروه هم نمی‌رسد. از این رو جوانان به اجبار جذب گروه‌های نه چندان خوبی می‌شوند که تنها بتوانند کار کنند.
 
این نوازنده با تاکید بر مشکلات اقتصادی گروه‌های موسیقی، اظهار کرد: حداقل حمایت مسئولان می‌تواند این باشد که جایی را برای تمرین در اختیار گروه‌ها بگذارند. یا سالن‌ اجرا را با تخفیف بیشتری برای گروه‌ها اجاره کنند. همه گروه‌ها نمی‌توانند هزینه بالای سالن‌ها را تامین کنند. مگر یک گروه قرار است چقدر درآمد داشته باشد و بلیت بفروشد که هزینه سالن را بدهد و در ‌‌نهایت برای خودش هم چیزی بماند؟
 
نصیری با اشاره به فعالیت خوب هنرمندان جوان، گفت: درد مشترک همه هنرمندان جوان این است که کجا تجربه و کارشان را کجا ارائه کنند؟ بسیاری از تجربه‌ها در سالن و روی صحنه به دست می‌آید و همین تجربه‌ها است که سبب می‌شود گروهی پیشرفت کند. وقتی گروهی اجرای زنده نداشته باشد و تجربه نکند چطور قرار است پیشرفت کند و ما در انتظار کارهای خوبشان باشیم؟
 
سرپرست گروه دارکوب در این باره توضیح داد: ما باید به جوانان هنرمند خود این فرصت را بدهیم که فعالیت عملی داشته باشند. در فعالیت و تجربه است که استعدادی خوب شناخته شده و به ثمر خواهد نشست.
منبع: 
پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران
تاریخ انتشار : شنبه 10 اردیبهشت 1390 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

کاش گوش شنوایی بود!!!!!!

با آرزوی موفقیت برای همایون نصیری...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود درد مشترک هنرمندان جوان نداشتن جایی برای ارائه هنرشان است | موسیقی ما