برنامه یاد بعضی نفرات
 
وجود رهبر ثابت، وجههٔ بهتری برای ارکستر سمفونیک تهران دارد
بردیا کیارس:
وجود رهبر ثابت، وجههٔ بهتری برای ارکستر سمفونیک تهران دارد
موسیقی ما - نوازندهٔ ویولن یک ارکستر سمفونیک تهران در پی انتخاب نادر مرتضی‌پور به عنوان رهبر ثابت این گروه گفت: ‌ در همه جای دنیا رهبر ارکستر ثابت حضور دارد و رهبران مه‌مان نیز گاهی با گروه همکاری می‌کنند. به هر حال وجود رهبر ثابت، وجههٔ بهتری برای ارکستر سمفونیک تهران دارد.

بردیا کیارس توضیح داد: ارکستر سمفونیک تهران سال۸۹ را به خوبی پشت سرگذاشت و برنامه‌ریزی‌های سال ۹۰ بهتر از سال‌های گذشته است چرا که با مشورت مسؤولان صورت می‌گیرند.

او با بیا اینکه «به نظرم آقای مرتضی‌پور گزینهٔ خوبی برای رهبری ثابت ارکستر است» همچنین گفت: شاید ارکستر کم و کاستی‌های دارد، ولی این یک امر طبیعی است چرا که بزرگ‌ترین گروه‌های ارکستر دنیا هم با مشکل مواجه می‌شوند، اما فکر می‌کنم امسال بهتر از همیشه است. در مورد انتخاب رهبر ثابت هم باید بگویم آقای مرتضی‌پور قبلا رهبر ارکستر و نوازنده بودند و از دانش زیادی هم بهره‌مند هستند.

کیارس که حضور رهبران موقت را نیز در ارکستر سمفونیک تهران مطلوب دانست، افزود: وقتی رهبران مختلف با گروه ارکستر همکاری می‌کنند، اعضا با شیوهٔ رهبران مختلف آشنا می‌شوند که این یک بار مثبت برای گروه به همراه دارد. البته اگر ارکس‌تر دارای یک رهبر ثابت باشد و تعدادی از اجرا‌ها با رهبر ثابت و تعدادی هم با رهبر مه‌مان به روی صحنه بروند، مطلوب است.

او دربارهٔ مشکلات ارکستر سمفونیک تهران بیان کرد: همه می‌دانند مشکلات ارکستر سمفونیک تهران چیست؟ و کسانی که مسؤولیت این قضیه را دارند مثل آقایان ترابی، رضایی و شاه‌آبادی، سعی می‌کنند این مشکلات را از سر راه بردارند من فکر می‌کنم اهالی موسیقی و مطبوعات هم باید کمک کنند.

وی معتقد است: قسمت اعظم مشکلات موزیسین‌های جامعه بعد مالی است که اگر دست به دست هم دهیم، آن هم حل می‌شود.

این نوزانده پیشنهاد داد که اگر بودجهٔ اختصاص داده شده در سال برای موسیقی بیشتر شود دیگر نوازندگان چند شغله نیستند و موفق‌تر عمل می‌کنند.

کیارس با بیان اینکه مشکل بودجه برای ارکسترهای بزرگ جهان مثل ارکستر سمفونیک لندن هم وجود دارد تصریح کرد: درست است که اگر بودجه بیشتر شود هنرمند با ذهن باز‌تر فعالیت می‌کند اما نوازنده باید روزی چهار ساعت تمرین شخصی داشته باشد و این زمانی می‌سر است که نوازنده تامین باشد.

وی همچنین آرزو کرد: روزی برسد که موسیقی ایران در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد، چون ثابت شده این پتانسیل در همه هنرمندان موسیقی ما وجود دارد.

کیارس اعلام کرد: احتمالا هفتهٔ آینده اولین تمرین ارکستر سمفونیک تهران با نادر مرتضی‌پور باشد.
منبع: 
ایسنا
تاریخ انتشار : جمعه 2 اردیبهشت 1390 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود وجود رهبر ثابت، وجههٔ بهتری برای ارکستر سمفونیک تهران دارد | موسیقی ما