برنامه یاد بعضی نفرات
 
همزمان با روز ملی خلیج فارس؛
گروه لیان در سوئد موسیقی آیینی بوشهر را می‌نوازد
موسیقی ما - گروه موسیقی لیان به سرپرستی محسن شریفیان همزمان با روز ملی خلیج فارس کنسرتی را در شهر گوتنبرگ سوئد برگزار می‌کند.

محسن شریفیان سرپرست گروه موسیقی بوشهری لیان گفت: در این برنامه که ۹ اردیبهشت با همکاری کتابخانه ملی گوتنبرگ و موسسه فرهنگی بهنما محل کتابخانه مرکزی گوتنبرگ برگزار می‌شود، بنده در خصوص تاریخ و فرهنگ موسیقایی جنوب ایران با توجه به مصادف شدن این برنامه با روز ملی خلیج فارس سخنرانی خواهم کرد.

وی ادامه داد: در این مراسم همچنین با گروه لیان متشکل از آکا صفوی، مرتضی پالیزدان، حسین سنگسر، علی احمدی و ‌هادی منوچهری به روی صحنه می‌رویم و به معرفی موسیقی آیینی بوشهر می‌پردازیم.

سرپرست گروه لیان بیان داشت: در این کنسرت با توجه به همزمانی با روز ملی خلیج فارس قطعاتی چون نی‌مه، شروه، ‌یزله، ‌خیام خوانی، سنج و دمام و زار را که از آثار آیینی و بومی بوشهر است را می‌نوازیم.

به گزارش فارس، ‌ گروه لیان از جمله گروههای بومی ایران است که با اجراهای گسترده خود در اکثر نقاط جهان موسیقی بوشهر و جنوب ایران را به دنیا معرفی و تا کنون اجراهای موفقی نیز در ایران داشته است. این گروه که امسال به عنوان تنها نماینده موسیقی نواحی در جشنواره بیست و ششم موسیقی فجر در تهران به روی صحنه رفت هنوز حضورش در هفتمین جشنواره موسیقی نواحی ایران که بعد از وقفه ۷ ساله برگزار می‌شود، قطعی نشده است و این در حالی است که اعضای این گروه همه به عنوان راویان بخش مهمی از موسیقی جنوب ایران هستند.
منبع: 
فارس
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 اردیبهشت 1390 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود گروه لیان در سوئد موسیقی آیینی بوشهر را می‌نوازد | موسیقی ما