برنامه یاد بعضی نفرات
 
رضا یزدانی:
درباره فرهنگ بومی همیشه شعار داده‌ایم
موسیقی ما - موضوع خلیج فارس و لزوم توجه به فرهنگ آئینی و بومی یکی از حساسترین نقطه‌های قابل بررسی ملی این روزهای ما است. رضا یزدانی، آهنگساز و خواننده در گفتگو با روابط عمومی جشنواره بین الللی فیلم کیش با استقبال از برگزاری این جشنواره با بیان این مطلب گفت: بحث خلیج فارس و اهمیت به فرهنگ آئینی و بومی رویکردی است که می‌تواند موضوع مهمی در این روزهای کشور ما باشد و برگزاری نخستین جشنواره بین المللی فیلم کیش با این ابعاد گسترده و حضور پرشمار هنرمندان راه خوبی برای آغاز این رویکرد مهم فرهنگی است.

یزدانی که تا کنون در فیلم‌های بسیاری مثل «حکم» و «رئیس» مسعود کیمیایی به عنوان آهنگساز و خواننده حضور داشته درباره تاثیر سینما و موسیقی در چنین رویداد فرهنگی گفت: سینما و موسیقی دو رسانه‌ای هستند که تاثیرشان با دیگر رسانه‌ها قابل مقایسه نیستند و چقدر خوشحال کننده است که مسئولین به فکر راه اندازی جشنواره بین المللی فیلم کیش افتادند. البته که می‌شود زمان این اتفاق را کمی دیر تلقی کرد ولی در این شرایط فرهنگی امروز باید این حرکت را به فال نیک گرفت. به هر حال هنرمندان با ایجاد چنین فضاهای فرهنگی و رویکرد و نگاه ملی مسئولین باید حرکتی رو به جلو داشته باشند تا بیشتر از پیش از خلیج فارس و آئین‌ها و سنت‌های بومی در آثارشان بهره ببرند

وی همچنین در ادامه گفت: یکی از ترانه‌هایی که من خوانده‌ام درباره خلیج فارس است و وقتی در کنسرت یا مراسمی این قطعه را اجرا می‌کنیم، شوق مردم در هنگام اجرای این نمایش و اینکه ایستاده این قطعه را گوش می‌دهند نشان دهنده اهمیت این فرهنگ است و این نشان می‌دهد این موضوع که محور اصلی جشنواره فیلم کیش است جدی گرفته شود و این جشنواره استمرار داشته باشد تا به هدف متعالی خود برسد.

یزدانی در پایان یادآور شد: درباره بحث خلیج فارس و لزوم توجه به فرهنگ آئینی و بومیمان همیشه حرف زده‌ایم و شعار داده‌ایم. امیدوارم به این حرف‌ها جامعه عمل پوشانده شود که یکی از آن، برگزاری چنین جشنواره‌ای در سطح ملی و بین المللی است.
منبع: 
تاریخ انتشار : شنبه 20 فروردین 1390 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود درباره فرهنگ بومی همیشه شعار داده‌ایم | موسیقی ما