برنامه یاد بعضی نفرات
 
از ترانه‌های رئیس همراه رضا یزدانی بودم
گفت‌و گو با بهروز پایگان به بهانه کنسرت اخیرشان با رضا یزدانی؛
از ترانه‌های رئیس همراه رضا یزدانی بودم
موسیقی ما - گلنسا اردلان:  به بهانه کنسرت رضا یزدانی گفت و گویی با بهروز پایگان از تنظیم کنندگان کارهای رضا یزدانی که در این کنسرت نیز گروه را همراهی می کند ترتیب دادیم که در زیر می توایند بخوانید...

از آغاز فعالیت بهروز پایگان برایم بگو.

من از 6-7 سالگي پيانو ميزنم، موفق نشدم به هنرستان موسيقي برم اما دانشكده موسيقي خواندم و حدودا از 10 سال پيش هم موسيقي به عنوان شغلم محسوب مي شود.

از چه زماني با رضا يزداني همکاریت آغاز کردی؟
از سال 84 با رضا يزداني آشنا شدم و شروع كار از سال 85 با ترانه ها ي فيلم (رئيس) بود و از آن به بعد هم تقريبا 98 درصد كارهاي رضا يزداني به غير از 3-4 تا كاري كه با ديگران كار كرد؛ كار من بوده.

قبل از آشنايي با رضا يزداني با چه كساني كار كردي؟
من در سال 78 يك گروه تشكيل دادم به نام گروه (pacific) كه يك گروه پاپ-راك بود و من با آن گروه تقريبا تا سال 80 حدود 20 تا 25 اجرا داشتيم و اكثر كارها بي كلام بود و اگر هم كلام داشت خيلي در خدمت موزيك بود و در اصل يك كار پژوهشي بود ولي مخاطب خودش را داشت.
و اينكه من 2 تا آلبوم در خارج از كشور هم دارم كه كانادا با خوانندگي (كيان) منتشر شد كه دقيقا در سال 83-84 بعد از فارق التحصيلي ام بود و پيش از اين هم در دوران دانشجويي يك آلبوم به نام (آدم برفي) در سال 81 منتشر کردم.

چقدر سبك كاري كه ميخواهي انجام بدي برات اهميت دارد؟
خيلي مهم است؛ و فقط اين را ميتوانم بگويم كه اگر قرار بود هر كاري كه پيشنهاد ميشود انجام بدهم الان شرايطم خيلي فرق ميكرد و از خيلي جهات بهتر بود و از جهاتي هم نه خوب نبود و من اين خوبي هاي الان را ترجيح ميدهم.

تمرين هاي كنسرت در چه مرحله است؟
براي كنسرت 26 اسفند تمرين ها را به صورت شخصي از اول اسفندماه شروع كرديم و حدودا از 14 هم در مجموعه و هم در منزل یکی از دوستان تمرين حرفه اي داريم ولي به اين دليل كه كنسرت (ساعت 25 شب) هست پر طرفدارترين تراك هاي آلبوم را داريم كار ميكنيم و چون پيش از اين همزمان و گروهي كار نكرده بوديم يك مقدار هماهنگي هاي كار و تنظیم آهنگ ها مطابق با خود آلبوم سخت است.

اين آلبومي كه الان كار ميكنيد در چه مرحله است؟
ما سعي ميكنيم كه تا بعد از عيد مجوزهاي آلبوم را بگيريم و الان داريم تنظيم ها را انجام ميديم تا بتوانیم ماكتي را آماده کنیم و براي دريافت مجوز بفرستيم، اما طبق برنامه ریزی که کردیم،آلبوم برای تابستان منتشر می شود.

يك مشکلی که من می بینم این که در ساخت و انتشار آلبوم، در حق اکثر سازندگان کوتاهی می شود و کسانی که آلبوم را می خرند و گوش می کنند ،فکر می کنند تمام کار متعلق به خواننده است و آهنگساز، ترانه سرا، تنظيم و بقيه ي عوامل را كاملا كنار ميگذاره و براش ناشناخته باقی می ماند. اين حاشيه اي كه امثال تو درونش قرار دارند اذيتت نميكند؟
اين مسئله تقريبا براي ما عادي شده و اينكه خيلي هم داخل كار بودن تمركز را از بين ميبرد و البته خيلي زياد هم در حاشيه بودن حس كارت را از بين ميبرد چون فكر ميكني واقعا كار بيهوده اي ميكني؛ همه چيز پول نيست چون دستمزدت را ميگيري و زندگي ات رو طي ميكني اما وقتي به سمت هنر آمدي يك فكر ديگري ميكردي .

آهنگسازي «اينجا تاريك نيست» را انجام دادي؛ حال و هواي موسيقي فيلم با آلبوم چه تفاوتی دارد؟
البته كار «اينجا تاريك نيست» را با آرش زمانيان انجام داديم.
آهنگسازي فيلم خيلي خوبه، چون شما هيچ محدوديتي نداريد. اما فيلم بايد خوب باشد و عوامل ديگر هم در كارشان حرفه اي باشند. فيلم بايد فيلمنامه ي خوب داشته باشد، خوب تدوين شود و آن نسخه اي كه به آهنگساز داده ميشود سالم باشد كه بتواني ايده بگيري و از روي آن «تم» بسازي و همه چيز هماهنگ باشد كه يك كار خوب تحويل داده شود. كه البته در روند كار «اينجا تاريك نيست» يك سري ناهماهنگي هايي وجود داشت و مسائلي در كار به ما تحميل شد كه چون قرارداد بسته بوديم بايد انجام ميداديم.

برنامه ي فعالیتت برای آینده چطور است؟
اين مسئله خيلي بستگي به شرايط زماني و مكاني و حسی دارد که آن زمان در من ايجاد ميشود و درونش قرار ميگيرم.
منبع: 
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 اسفند 1389 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

man fekr mikonam ye kare digeh az aghaye paygan shenideh basham ba name parseh ke khananndeye in kar mohammad fazli ,taranehsara yaghma golrouee va musice khodeshoune ke be soorate mojaz pakhsh shod hala chera onvan nakardan ,nemidoonam!!!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

این گفتگو عالیه..................هم مصاحبه شونده و هم مصاحبه کننده

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود از ترانه‌های رئیس همراه رضا یزدانی بودم | موسیقی ما