برنامه یاد بعضی نفرات
 
آلبوم «پشت پرچين سخن» منتشر شد
كاري مشترك از مجيد درخشاني و حسام اينانلو؛
آلبوم «پشت پرچين سخن» منتشر شد
موسیقی ما - آلبوم «پشت پرچين سخن» كاري مشترك از مجيد درخشاني و حسام اينانلو، توسط شركت رهگذر هفت اقليم منتشر شد.

اين آلبوم تازه، در حوزه موسيقي تلفيقي كار شده است.امير عباس ستايشگر؛ منتقد موسيقي در بخشي از مقاله خود در باره اين آلبوم نوشته است:‌ پشت پرچين سخن، بي ‌شك اثري است «تأليف» شده و انسجام يافته از دو ديدگاه مختلف كه ادعا بر «تازگي» دارد.

وی می افزاید: ديدگاه بخش نخست بر «تجربه» فرم سازبندي و همگن شدن دو محدوده موسيقايي مختلف از حيث جغرافيايي و زباني دلالت مي‌ كند. هر چند هر دو بخش كار، بر پايه موسيقي دستگاهي ايران استوار است اما هر يك در ادامه نوا و شورنوازيشان به سراغی و گوشه ‌اي مي ‌روند يكي به اصفهان و ديگري به دشتي سر مي ‌زند.

اين اثر در نهايت شخصي‌نوازي، پا را از فضاي ذهني خاص فراتر گذاشته تا بتواند با نظرهاي متفاوت ارتباط صدايي برقرار كند. شايد در موسيقي بتوان از مفهوم گريزي به معناي آنكه نواخت نوازندگان براساس معياري همگاني كه كليشه ‌اي، يكجور و هميشگي است صحبت كرد اما براي رسيدن به اين سطح يكسان، امروزه اهل موسيقي به پرتگاه ديگري به نام «مدرن نوازي» روي آورده‌اند كه خود به تنهايي نمي ‌تواند گذري از مرحله گذار باشد.

اين اثر، دغدغه فكري كساني است كه حتماً مي‌ دانند اگر در حيطه آثار بي ‌كلام براي خود موسيقي و ارزشگزاري معاني آن حركت مي‌ كنند راه بسي دشوار است چرا كه اگر تنها بار ديگر در همين حوالي گفتاري و آفرينشي قدم بردارند، به تكرار خود معترفند».
منبع: 
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 اسفند 1389 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم «پشت پرچين سخن» منتشر شد | موسیقی ما